Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
For gammel til dåp?
12:58 16.05.2008
Pga sommerferien må vi drøye dåpen til slutten av august og da er lillegutt 4 mnd. Blir det for stort?
Thea
Sv: For gammel til dåp?
19:51 16.05.2008
Synes absolutt ikke 4 mnd er gammelt. Vi skal selv ha dåp om en uke, og da er gutten vår 7 mnd:)
Anonym
16:04 17.05.2008
mi 2. jente hun var 4 mnd :)
første var 2,5

Brukte samme dåpskjole også ;)
Lille meg venter nr3
12:30 18.05.2008
Godt å høre. Vil jo helste at flest mulig av gjestene kan komme - spesielt siden vi er en liten familie.

Får håpe vi får på ham dåpskjolen også;)

Takk for svar!
Thea
03:59 19.05.2008
Det er jo enkelte som døper seg like før konfirmasjonen, så han er vel ikke for gammel akkurat :-)

Junior var 5 mnd, denne gangen håper jeg vi klarer det kjappere.
Fuglehjertet
21:52 11.06.2008
Vår jente var rett under 4 mnd da hun ble døpt.
allegodetingertre
14:33 12.06.2008
Tradisjonellt sett så er de fleste barn mellom 3 og 6 mnd når de døpes. Men barn er aldri for store for dåp. Døpte vår første da hun var 7 uker, men det var fordi jeg har min familie 200 mil unna og vi ville rekke det før sommerferien. Ellers så ville vi måtte vente til lanngt ut på høsten for å få kunne samle alle, og det ville vi ikke.

Må fortelle om en dåp jeg var i. Det var 5 unger som skulle døpes den søndagen. Siste som skulle døpes var en stor gutt på nesten 2 år. Skikkelig stilig gutt i matrosdress. Da han hadde fått vann på hodet og presten tørka bort vannet sa gutten "ahhh deilig". Hans lille kommentar førte til en lattermild far, sprutrød mor og en prest og en menighet som lo. Skikkelig søtt!!
Chantelle
14:58 12.06.2008
Godt å høre at flere er litt "sene", jeg planleggger nå dåp 27. juli og jenta mi vil da være fire og en halv måned. Håper familiedåpskjolen passer enda!
Mamman tilViktoria0903:))
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------