Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Hvilke vitaminer/mineraler anbefales ved dårlig sædkvalitet?
13:14 16.05.2008
Husker ikke helt hva som anbefales for å styrke sædkvaliteten. Vet det er Zink, men...........noen som vet noe mer?

Hørte akkurat at det tar hele 72 dager før mannen produserer nye "rumpetroll"! De "trollene" som er "der nede" i dag, ble altså da laget for ca 72 dager siden........hmm - snodig!
Hvis mannen min skal begynne på vitaminer, så kan en ikke forvente noe resultat før det har gått ca 3-4 mnd da, skjønner jeg....

Tålmodighet er en dyd til tider har jeg skjønt...

Ha en fin dag
proppeloppen
Sv: Hvilke vitaminer/mineraler anbefales ved dårlig sædkvalitet?
14:37 16.05.2008
Korrekt at anleggene som etterhvert blir rumpetroll dannes 72 dager før de når endestasjonen, hehe

Min mann fikk fra å ha ytterst ingen til ytterst noen( gradering av laboratoriet) fra 1-2 forsøk. Da hadde jeg i mellomtiden gitt han Zink, selen, omega 3-6-9 og mulitvitamin
♣ Christiane ♣
14:45 16.05.2008
I vinter spiste mannen ginseng med multivitamin, og det satte fart på sakene! 100% befruktning (rundt 50% ved tidligere forsøk)... :)
apriljente-66
14:58 16.05.2008
Hei!

Mannen min har tatt seks prøver, de fem første før jul, den siste nå i mai. På de fem første har antallet variert fra 6 mill/ml og opp mot 20 mill/ml, på den siste hadde han 58 mill/ml, så noe har tydelig endret seg i positiv retning. Det bør vel nevnes at han har gått på antibiotika fra Dr.Purvis, men han har også siden årsskiftet tatt c-vitamin, e-vitamin, selen, sink, omega-3, lycopen og pycnogenol.
Lisa78
15:00 16.05.2008
Tusen takk for at dere deler råd/erfaringer med meg.

Da får jeg servere mannen min en liten "juniormix" så får vi håpe "trollene" hans "hører" etter snart!!!

proppeloppen
18:59 16.05.2008
Hei! Det finnes noe som heter "Kanonkuren" på et dansk nettsted. Bare søk etter Kanonkuren på nettet, så kommer det opp. Bare kosttilskudd og vitaminer, og alt kan bestilles via nettet. De har også en "Kanonkur" for oss damer, med bla. kosttillskudd, vitaminer og homeopatiske midler. Alt står på samme side, tror jeg. :o)
Airchick
22:10 16.05.2008
Hmm.... nå ble jeg oppgitt ...., dere har helt sikkert rett, men hvordan kan det ta 72 dager ca. å produsere nye soldater? Det lages vel nye etter hver gang han "får de ut"...? Eller hvordan virker det?
Ble litt oppgitt- jeg har brukt MYE på alle slags mulige vitaminer (multi., c-vit., omega, e-vit, zink, selen og flere), som han begynte å ta for en stund siden (slik at det blir ca. halvannen mnd. før uttak) Vil det si at det var fånyttes....?

Noen som vet..?
catine
22:29 17.05.2008
Hvis jeg har forstått det riktig, så tar det vel 72 dager fra soldatene blir påbegynt og til de er ferdige, omtrent som et svangerskap? Da vil jeg jo tro at vitaminene du har gitt ham den siste halvaen mnd likevel vil ha en viss innvirkning.

Ellers har jeg lest nå at de med dårlig kvalitet/lavt antall bør ha sex hver dag (rundt EL) Det gir flest sprelske soldater totalt sett. Selv om antall pr utløsning er lavere, er antall med god kvalitet høyere totalt. Ved å spare opp i flere dager vil mange flere få redusert kvalitet. Det er jo antall sprelske soldater pr eggløsning som teller, ikke pr utløsning. Lykke til!
Jane_septembergutt
22:25 18.05.2008
Takk for svar!
Han fortsetter å ta "apoteket" hver dag:) og håper at det har sin effekt..
catine
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------