Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Barnefar har jenta på 17 mai, men har ingen planer for dagen :(
14:40 16.05.2008
Begynte å gråte etter å ha levert henne i går. Greit nok at hun skulle være hos han i år også. Det hadde jeg innfunnet meg helt med. I fjor var han hos foreldrene sine med henne. Farmoren hadde fått tak i bunad til henne og hun ble så fin og de fant på masse hyggelig og barnevennlig den dagen. Så jeg tenkte at hun får jo en super dag hos faren sin i år også....
Da jeg leverte henne i går, hadde jeg stusset litt siden han ikke ba om å få med sølja hennes i år. Men tenkte at han kanskje hadde kjøpt. Så jeg spurte jo hva de hadde for planer. Han hadde ingen planer i det hele tatt. Spurte om de skulle se tog eller gå på tivoli. Nei, det visste han ikke. Så sa jeg bare at jeg ikke hadde tatt med sølja hennes siden han ikke spurte etter den og lurte på hva hun skulle pynte seg med i år. Nei, det hadde han heller ikke tenkt på og de skulle ikke til hans foreldre.
Åååå, jeg hadde så lyst til å ta med meg ungen min hjem igjen, men kunne jo ikke det. Vi har gode og fine planer på 17 mai og da hadde det vært bedre om hun fikk være hjemme. Er så lei meg...
Anonym
Sv: Barnefar har jenta på 17 mai, men har ingen planer for dagen :(
15:04 16.05.2008
Du kunne ikke invitert hun og pappan med på deres planer da? Her har barnefar feira 17. med oss og våre planer hvert år... Det går det, hvis alle bare "tar seg sammen" litt.... Det er jo for barnas skyld!
Anonym
15:09 16.05.2008
Jo, jeg skulle gjerne ha gjort det. Men barnefar er desverre ikke mulig å samarbeide slik med. Han blir bare sur og grinete og ødelegger dagen for alle om vi gjøre noe sammen. Har forsøkt et par ganger. Han hilser ikke engang på samboeren min som jeg har bodd sammen med i 2 år nå og venter barn med. Og da blir ting utrolig vanskelig. Må da enten droppe å være sammen med min samboer og heller være sammen med barnefar og hans familie, hvorpå barnefar er sur og ødelegger dagen da også. For min og min samboers del kunne vi godt feiret slike dager sammen og hjemmet vårt er alltid åpnet for barnefar. Men vi må desverre innse at det ikke går. Jentungen fanger opp den dårlige stemningen og er ofte lei seg og sier at pappa er sinna på mamma og **** (min samboer). Så da må vi heller bare la det være :( Ikke alle som klarer å ta seg sammen for barnas skyld.

hi
Anonym
15:12 16.05.2008
Må bare tilføye at min samboer er ikke grunn til bruddet mellom meg og barnefar. Møtte samboer etter det ble slutt, så barnefar har ingen grunn til å oppføre seg slik. Samboer godtar også fullstendig at faren er pappaen og legger seg ikke opp i noe. Er bare blid og imøtekommende selv om barnefar ikke engang hilser. Samboer og datteren min har også et veldig godt forhold og samboer er en veldig god støttespiller for jenta. Men barnefar er bare sur når det er snakk om noe annet enn at han skal ha jenta ALENE.

hi
Anonym
16:02 16.05.2008
Så utrolig synd at det er sånn!! Er jo idiotisk om jenta skal sitte inne alene med pappa på 17.mai når hun kunne vært ute og hatt det morro!!!! Men samtidig veldig lite å gjøre med hvis det er fars helg... Idiotisk når far skal være så sta på sitt og ha hun alene når han vet de kunne dratt til dere begge 2.
Anonym
17:29 16.05.2008
Hvorfor skal han ha henne2 17 mai på rad?
Det er vanlig å bytte på sånt altså.
Jeg blir så oppgitt her for syns det er så mange som virker så passive overfor barnefar også etterpå sitter de å syns synd i barna.
Anonym
18:35 16.05.2008
Fordi det ble slik. Vi har vært i retten og fått samværsavtale der. Retten mente det var mest praktisk at den hun er hos har henne 17 mai og bursdagen hennes. Ikke ta annenhvert år. Det resulterer jo da i at far får ha henne hvert år frem til hun begynner på skolen :( Ellers har vi annenhver jul og far har 3 uker sommerferie, da fordel på 2 +1 uke. Og annenhver helg (langhelg) til vanlig.
Vil ikke si jeg er passiv. Men vi har og har hatt et ekstremt anstrengt forhold til nå. Jeg håper dette vil gå over med tiden og helst før hun blir enda større og forstår enda mer. Jeg er en mamma som lar far slippe til og svelger kameler på de stedene jeg må det. Sikkert litt for mange av de, da han totalt mangler evnen.
Når jeg står ovenfor problemstilligen å lage krig utav noe som ikke er verdt mengden bråk, velger jeg å tenke langsiktig og at det værste for barnet er at mamma og pappa krangler. Så da blir det slik.

hi
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------