Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Det virker på meg som at enklete tror at den Norskestats eneste inntekt er skatt?
15:02 16.05.2008
Med tanke på at de raser over at DERES skattepenger går til å dekke trygda til en og annen latsabb som ikke gidder å jobbe ( for å bruke ord de gjerne bruker).
Men nå dekker skatten de fleste av oss betaler som har NORMALE inntekter ikke særlig mer enn akkurat barnehageplassen, skolen, noen meter med vei og annet "småtteri".
Resten av inntekte kommer fra alle avgiftene, moms på varer og tjenester osv. som vi ALLE betaler akkurat like mye av i forhold til hva vi forbruker i hverdagen, og ja, alle trygder er også skattepliktig inntekt, unntatt sosialstønad da.
Ugl@
Sv: Det virker på meg som at enklete tror at den Norskestats eneste inntekt er skatt?
21:09 17.05.2008
he he, og grunnen til at du ikke har fått noen svar her må vel være fornektelse og frykt for at det supre argumentet og unnskyldningen man har over å tråkke de svake ned ved å gneldre ut at noen har tatt noe som er dems blir truet..

eller no sånt :)

helt enig med deg
TreSmåKinesere
Sv: Det virker på meg som at enklete tror at den Norskestats eneste inntekt er skatt?
21:55 17.05.2008
Ikke alle er så oppdatert som deg Ugl@
Enkelte klarer ikke å se helhet, eller lengre enn sin egen nese.
SunnyBeach
18:19 20.05.2008
Fy faen, jeg har ruget lenge på et slikt inmnlegg.. TAKK for at du fikk sagt det!!
Tibbit
18:32 20.05.2008
men hvis absolutt alle de feite trygdesnylterne ble kastet ut i arbeid igjen, ville ikke det bety mindre inntektsskatt for jensen og hvermannsen?
jeg ønsker meg konkrete tall her..
Fresenius Kabi
19:00 20.05.2008
Nei, det ville neppe had så mye å si, det morsomme er at de som hyler og skriker høyest ofte ikke går av veien for litt svartarbeid, pluss å leie inn svartarbeidskraft selv.

Ugl@
19:12 20.05.2008
poenget er vel at idealet i vårt hærrlige sosialdemokratiske samfunn (enn så lenge) er at alle drar lasset sammen. når noen bare sitter på rævva er det jo provoserende for andre som jobber og sliter for å få ting til å gå rundt. jeg regner da med at de fleste er klar over at pengene deres ikke bare går fra lomme til lomme.
når vi først er i gang med generaliseringer så må jeg si at jeg synes ofte trygdesnylterne klager uforholdsmessig mye på trygdeforholdene deres. og at de har dårlig råd, vondt i knærne etc etc.
Fresenius Kabi
19:14 20.05.2008
Etter å ha vært yrkesaktiv i over tjue år, pluss at mannen har vært yrkesaktiv like lenge, nesten, tipper jeg at mine skattepenger knapt har gått til eget forbruk. Hvis man regner hva skole, barnehage, tre fødsler og et knippe operasjoner på oss begge voksne. Til og med en i Tyskland. I tillegg kommer barnetrygd og kontantstøtte, Og fødselspenger. Har nok totalt betalt mye skatt, men det spørs om det holder. Hurra for oljen:)
prekæs
19:28 20.05.2008
Hurra for oljen ja!! Er vel hovedsaklig den som holder oss flytende her i landet, så lenge det eventyret varer.
Ugl@
20:57 21.05.2008
Hurra for oljen ja!! Er vel hovedsaklig den som holder oss flytende her i landet, så lenge det eventyret varer.

Angående siste påstand
Vi er IKKE avhengige av oljeinntektene, all inntekt fra oljen går inn i oljefondet, ca halvparten av avkastningen fra oljefondet går tilbake til statsbudsjettet. Sjekk tallene selv. Der går det også fram hvor stor andel av statens inntekter som kommer fra skatter, avgifter ++
Nysgjerrig
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------