Hva er søtt OG tøfft:: Clara, Milla eller Viola???
16:17 16.05.2008
Hei -hadde vært gøy å høre hva dere synes er det beste navnet - Skal passe til Wilma, som søstra heter...Må være søtt med litt snert i ....(Eller annet forslag???)
Tusen takk for svar
Sv: Hva er søtt OG tøfft:: Clara, Milla eller Viola???
17:02 16.05.2008
Tusen takk for svar.Vi har nok ganske lik smak...Clara er et navn som jeg liker bedre og bedre ..Men er redd for at det blir litt "Clara ku".., dvs mobbenavn...Desuten synes min mor at det er helt forferdelig....(Men hun venner seg vel til det og...)Er superfornøyd med Wilma-navnet..(Hun heter eg. Wilma Sofie)selv om jeg den gang frykta nettopp det samme (Flintstones vet du....)
Jaja,vi finner vel ut av det... tusen takk for svar....(de andre forslagene er fine, men passer ikke 100% for oss)
17:13 16.05.2008
Ingen tenker på Clara ku, hvertfall ikke når du skriver Clara med C. Synes det er et utrolig vakkert navn, og passer jo perfekt til Wilma. Wilma er helt nydelig, vi vurderte det til vår lille tuppe:-)
Vilja er også utrolig sterkt.. Vida er også litt fint. Wilma Sofie er nydelig, da! Ville absolutt valgt Clara.. Eller kanskje Kaisa?
Ang Milla.. Det er utrolig pent, men litt kallenavnt mtp at mange som heter Camilla bruker dette. Dessuten er Milla et navn som er på full fart oppover, derfor ville jeg styrt unna.
16:32 16.05.2008
Av alternativene liker jeg kun Milla, det er nydelig. Viola er fælt. Clara er ikke helt min smak, men tror kanskje jeg syns det passer best til Wilma.
Jeg vet om to søstre som heter Wilma og Louise, så syns de navna passer godt sammen.
Hva med:
17:06 16.05.2008
Hei, takk for svar og forslag...Jeg liker Sanna også.. (Dansk?) Men tenker at Milla høres ut som en forkortelse for Camilla,og det vil jeg av mange grunner unngå....)
17:29 16.05.2008
Tuusen takk for svar...Ser ut til at jeg holder en liten knapp på Clara (med et passende søtt mellomnavn)...Så får man heller overhøre negative kommentarer, og hevede øyebryn..... (Det med navn er eg. et litt sårt tema..)
12:23 17.05.2008
hihi, det var litt morsomt -for vi har tenkt på mellomnavnet Maline, da blir hun oppkaldt hun også, også synes jeg det demper et spesielt førstenavn....Du foreslår Clara Malene, og det er ganske likt da...
20:31 16.05.2008
Milla er jo utelukkende søtt i mine ører, ikke snert, tøft eller hold i i det hele tatt.
Klara (med k) derimot synes jeg det er masse hold og snert i, men kanskje ikke så veldig søtt igjen?
Viola får derfor min stemme, som akkurat passe sterkt, akkurat passe søtt, akkurat passe jente og akkurat passe av alt, veldig god balanse i det navnet... og veldig veldig fint og..
synes foressten alle de tre navnene er veldig fine!
12:26 17.05.2008
Hei -og tusen takk for svar!!!Er igrunn litt enig med deg....Men synes navnet Milla Maline er sååååå fint i seg selv!!
...Merker forresten at jeg er litt enig med alle her....(Besluttningsvegring!!!!!)
Hmm, dette er ikke lett. Men takk for svar uansett...
22:27 18.05.2008
Clara og Viola er definitivt ikke min smak. Milla er fint, men kanskje ikke det navnet med den tøffeste snerten!!
Mina er bedre.
Hva med
Frida
Maja
Vilja/Vilje
Sanna
22:39 18.05.2008
Jeg syns kanskje også at Clara er det beste alternativet. både søtt og tøfft. syns egentlig det om Viola også. veldig fint det også! syns ikke Milla passer til... for søtt..
andre alternativer:
Wilma og Fiona
Wilma og Lotta
Wilma og Cora
Wilma og Louise
16:03 19.05.2008
Clara!!! Det eneste av navnene som er tøft, og passer godt sammen med Wilma. Jeg vet om ei Clara (på min alder, da), og har aldri tenkt Klara Ku i forbindelse med henne i det hele tatt! :)
Milla er sukker-sukker-sukker-søtt! Fint, men eier ikke snert, og virker dessuten veldig populært om dagen. Viola er bedre, litt mer uvanlig, men fortsatt søtt.
Det første alternativet jeg kom på som jeg synes passer til dine kriterier er Olivia, som er søtt OG tøft!
22:42 19.05.2008
Clara, av alle ovennevnte grunner.
Likte forslaget om Petra også. Petra har vært mer brukt i Sverige enn her, på samme måte som Wilma, og når man rister av seg gammeldameassosiasjonene er det er sterkt og søtt navn.
Iris liker jeg også kjempegodt, men er ikke like sikker på hvor godt det passer med Wilma, men jeg liker at det ikke er nok en navn som slutter på 'a. Iben også. Eller hva med Billie?