Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Utdanningsstønad+ OS
18:38 16.05.2008
Er det kun til bøker, reiseutgifter osv? Jeg skal begynne på skole til høsten så lurer litt. Får jeg alle utgifter dekket? Skal betale ca 8000 tilsammen for ett skoleår, 4500 på høsten og 4500 på vinteren, ble visst 9000 det :) Reisevei koster ikke noe for det er kun 10 min med buss.
Å så lurer jeg på en ting til, jeg tenkte å jobbe ved siden av studiene siden jeg ikke kommer til å greie meg på bare OS, så hvis jeg tjener ca 7000 i mnd(bare for å ta et eksempel) hvor mye får jeg i OS da?
Må bare finne ut hvor mye det lønner seg for meg å jobbe :)
Jobber fulltid nå å så får under 1000 kr i OS.
Anonym
Sv: Utdanningsstønad+ OS
20:42 16.05.2008
Os reduseres med 30 øre pr krone du tjener mer enn 0.5G (omgjort på årsbasis), så da er det bare å regne i vei. G finner du på nav sine sider, og halv G er vel ca 33 000 kr i året.

Har ikke kalkulator tilgjengelig nå, så du må nok regne litt selv ;-)
Singelmamma & jentebanden
Sv: Utdanningsstønad+ OS
16:04 17.05.2008
Utdanningsstønaden dekker bøker, reiseutgifter (det må du dokumentere, enten kvittering på betalt buss/måneds kort eller hvor langt du kjører med bil) og evt skolepenger.
Går selv siste året på Handelshøyskolen BI, og fikk nettopp utbetalt 31.000 kr fra NAV!!! Det var 25.000 for skolepenger, 3000 for bøker og 3000 kr for reisekostnader.
Du trenger ikke dokumentere skolebøker som du kjøper.
Merk deg at utdanningsstønaden blir etterbetalt, gjerne 3-4 mnd etterat du søkte. Du må betale alle utgifter først, legge med alle betalte regninger og annen dokumentasjon samt søknaden og så blir det etterbetalt.
Bare å sende en pm hvis det er mer du lurer på, jeg er veldig fornøyd med NAV angående utdanningsstønad! Har faktisk spart nesten 100.000kr på å få barn midt under utdanning. På studielån osv.

desember-nurk=)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------