Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Navnedebatten

Velkommen til navnedebatten!
Dakota
22:38 16.05.2008
Er bare nysgjerrig her;
Er Dakota et navn som funker i Norge til en jente som blir halvt kinesisk og får kinesisk etternavn?
Navnet er indiansk og betyr "venn med alle."

Jeg har alltid hatt stor interesse for indiansk/kinesisk kultur.

Kunne det funke eller blir det helt rart?? Vi har jo ikke barn enda, men måtte bare spørre og få en 'second opinion' i tide! :o)
Takk for svar!
lindahong
Sv: Dakota
23:06 16.05.2008
jeg likte ikke dakota så godt,vet ikke om det går ann å bruke det i norge men er jo andre kjempe fine navn da.
men om du liker dakota ,skal du ikke bry deg om hva andre sier:=)
god 17mai:)
alvilde
14:22 17.05.2008
Jeg elsket navnet Dakota da jeg var liten - jeg var veldig hektet på indianere jeg også :-) Men kunne ikke valgt det i dag - blir for sært. Og får du en halvt kinesisk jente, med kinesisk etternavn, så tenker jeg at hun er mer enn "eksotisk" nok - og at det kan være greit for henne å ha noe norsk også, ettersom at hun tross alt har norsk mor/far og skal bo i Norge. Barnestjernen Dakota Fanning tenker jeg ellers på - nydelig jente det :-)
Vannmann31
23:08 17.05.2008
Jeg syns Daktoa er veldig fint. Jeg er litt fan av å ta i bruk nye internasjonale navn i Norge, vi trenger en liten revolusjon på navnefronten. Syns derfor Daktoa fungerer i Norge.
nurse86
00:56 19.05.2008
Takk for meninger! Dytter :o)
lindahong
08:11 19.05.2008
Helt ærlig, det blir for sært for min smak. Minner meg ikke om indianere da, bare om amerikanske foreldre som kaller opp barna etter byer/delstater.
Blondie ## venter jente
10:21 19.05.2008
Enig med Blondie!

Jeg tenker ikke på indianere, men på delstaten. Og med eksotisk etternavn er det kanskje greit med et litt mer trygt fornavn i Norge.
Vinterstjerne
12:16 19.05.2008
Nei nei. Dakota er harry uansett nasjonalitet.
jaja11
12:30 19.05.2008
Det er et stedsnavn, ikke egennavn for meg....

Det er andre fine navn en kan velge da:)
klompen&knøttet
15:57 19.05.2008
Jeg tenker heller ikke indiansk, bare amerikansk, og synes ikke det var så veldig fint, dessverre...
*my*
00:30 20.05.2008
med en gang tenkte jeg: Å nei! (Hollywood-wannabe-foreldre som er inspirert av Dakota Fanning), men etter å ha lest begrunnelsen din så er jeg litt mer på gli:)

men er ikke Dakota en stat i USA også? *pinlig hvis jeg tar feil*
Snipp-Snapp-Snuppe!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------