Er dere veldig påpasselige med at besteforeldrene får like mye besøk, så ingen blir gjort forskjell på?
23:40 16.05.2008
Jeg bare lurer på hvordan andre har det. Jeg og samboer har en sønn på 8 mnd. I en periode har vi vært mye hos mine foreldre og ikke så mye hos hans familie. Hans foreldre bor 40 minutters kjøretur herfra, de er imidlertid yngre enn mine og kommer oftere på besøk til oss. Min far er 80 og min mor i slutten av 70-årene, de bor 2 timers kjøretur fra oss. De er ikke så ofte på besøk, siden de synes det er litt slitsomt å kjøre så pass langt, spesielt på vinteren. Nå vil ikke samboer dra til mine foreldre siden vi har vært sjeldnere hos hans foreldre, og nå har vi ikke vært hos mine på 1,5 mnd. Synes det er trist, og han vil ikke at jeg skal dra alene med vår sønn, for da får han ikke sett han på ettermiddagen. Jeg synes det er synd at mine foreldre får sett sitt eneste barnebarn så lite, mens hans foreldre får sett vårt barn og forøvrig de andre 5 barnebarna sine ganske ofte. Jeg er ikke så veldig glad i å være hos hans foreldre, må jeg innrømme, for de har en tendens til å ville "eie" gutten vår når vi er der. Hva synes dere, må jeg ta noen "strafferunder" til hans foreldre for i det hele tatt "få lov" til å reise til mine foreldre?
Anonym
Sv: Er dere veldig påpasselige med at besteforeldrene får like mye besøk, så ingen blir gjort forskjell på?
23:44 16.05.2008
Vi er mye oftere hos hans forelder siden de bor ca. 45 min unna oss, mens mine bor 100 mil unna.
Sv: Er dere veldig påpasselige med at besteforeldrene får like mye besøk, så ingen blir gjort forskjell på?
00:06 17.05.2008
Begge sett bor i lik avstand. Men vi er nok mest hos mine.
Det har bare blitt slik. Er de som inviterer oss til seg, der ting skjer, vi samles ofte alle sammen hos dem på søndager. De er også flinke til å komme til oss.
Foreldrene hans kommer kun til oss når det skjer store ting. Hjelper ikke å bare invitere dem på middag. (De går heller ikke på besøk hos andre) Drar vi dit blir det bare klaging, og baksnakking av andre. Så vi orker det rett og slett ikke mer en vi må!
Vi er også svært uenige ang barneoppdragelse. Ikke hjelper det at vi sier de ikke får lov heller.
00:15 17.05.2008
Her er det ikke aktuelt å dele likt. Mine foreldre bor en 10 mins gåtur fra oss. Hans foreldre bor 8 timers biltur unna.
Skulle vi delt det likt hadde det enten vært fryktelig dyrt, eller fryktelig teit.
Jeg synes det er litt dårlig gjort av samboeren din å bestemme at dine foreldre ikke skal få se barnebarnet sitt bare fordi gutten ikke har lekt nok på stuegulvet til hans foreldre...
Du kan jo ta en spansk en og avtale med din mor og svigermor før du sier i fra til samboeren din. Gjerne at "nå har jeg avtalt med mamma om at vi kommer den og den dagen. Jeg har også snakket med svigermor, og vi skal til middag der den og den dagen" (etter besøket hos dine foreldre). Da kan han ikke si at du forskjellsbehandler ihvertfall.
Så får du heller svelge noen kameler hos svigers.
Anonym
00:15 17.05.2008
Jeg prøver å være litt nøye der,for å slippe sure miner...men synes mannen din er urettferdig siden dine foreldre er såpass gamle..synes du bør forklare ham forskjellen,hvis han ikke ser den.
stå på..
10:22 17.05.2008
Mine foreldre bor 5 mil unna mens sambo sine bor 1.5 mil unna. Allikevel er vi mer til mine foreldre. Kanskje fordi jeg synes det er litt bedre å være der siden det er mine foreldre. Men har det veldig bra når vi er til sambo's foreldre også ja. :)
Mange ganger når jeg har lyst til å besøke mine foreldre, og sambo ikke har lyst, så drar jeg og gutten alene. Har han da lyst til å være sammen med gutten, så får han bli med. Av og til drar jeg og er borte hele helga, men sambo blir ikke sur fordi. Han har jo selv valgt å bli hjemme. :)
Synes det er dårlig gjort av samboeren din at du ikke får dra alene! Det hadde ikke jeg funnet meg i. Klart du vil se dine foreldre også!
10:51 17.05.2008
Svigers bor 20 min unna, mine foreldre 15 min unna, likevel er vi så og si aldri hos svigers. De er ikke teite eller noe, det er bare sånn den familien er....sambo prater med moren sin max 2 ganger i mnd, jeg med min mor ca 5 ganger i uka. Samboeren min synes ikke det er rart at vi er mest hos mine foreldre, men han synes heller ikke det er rart at vi aldri er hos hans - noe JEG synes er rart da. De har sett sitt eneste barnebarn 5 ganger på 7 mndr...
Jeg synes samboeren din viser liten forståelse. Hvorfor straffe dine gamle foreldre på denne måten?
11:07 17.05.2008
Mamma bor 10 minutter gåtur fra meg, mens hans foreldre bor en times kjøretur unna, så her blir det forskjell, ikke med vilje, men mamma kommer hit ofte å jeg triller dit ofte, og vi orker ikke legge ut på kjøretur hver dag.. men sånn får det bli.. får ikke gjort noe med det.
Anonym
16:42 17.05.2008
huff syntes det var dårlig gjort av han..klart du må få besøke foreldrene dine alene hvis ikke han vil bli med..du får prøve å forklare,,du bestemmer da like mye du,lykke til
Anonym
17:33 17.05.2008
Litt vanskelig å dele det likt da mine foreldre bor 4 timer unna med bil og sambos foreldre 10 minutt unna i samme kommune.....
21:52 17.05.2008
Takk for svar dere! Godt å høre at flere synes min samboer er urimelig her. Skal prøve å snakke med han, har også tenkt på å ta en dagstur når han jobber overtid, noe han ofte gjør.
HI
Anonym
22:02 17.05.2008
Synes samboeren din hadde en merkelig måte å tenke på rundt dette...
Her blir det forskjell da hans foreldre bor 10 minutter unna mens mine bor 8 timer unna :)
22:37 17.05.2008
Har snakket med han og jeg tror han i bunn og grunn ikke har lyst til å være der. Det blir vel for rolig og kjedelig siden de er så pass opp i årene og bor på et lite sted. I vinter var det vel greit for da kunne han gå på ski mens vi var der. For nå sier han at han har lyst til å være litt hjemme hos oss selv også.
Får satse på å dra dit alene med gutten vår da, så får han bare godta det.
HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem