Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 0-1 år

Hvor stor var babyen deres da dere måtte gi fast føde?
13:21 17.05.2008
Gutten min er 3mnd, og veide nesten 7.5 kg på kontrollen i går.
Er litt spent på når han begynner å kreve mere enn bare pupp...
Sunniva78
Sv: Hvor stor var babyen deres da dere måtte gi fast føde?
14:57 17.05.2008
Han klarer seg fint med bare pupp så lenge du har nok melk!
Gutten min var større enn din når han var 3 mnd. Og han var over 10 kg når jeg begynte med grøt (5,5 mnd).
Han våknet da annenhver time om natten for mat, og jeg tenkte at han trengte fast føde. Men han sluttet ikke med det selv om han fikk grøt, så jeg kunne nok fullammet til 6 mnd.

Babyer krever ikke mer enn pupp så lenge du har nok melk! Det er oftest foreldrene som er overivrige og gleder seg til å gi mat for sin egen skyld! Sier ikke at dette er tilfellet hos deg, men det beste for gutten er pupp så lenge som mulig :)
Anonym
17:53 17.05.2008
Ja jeg håper at han klarer seg med puppen så lenge som mulig jeg.
Klart- blir litt stas når han skal få begynne å smake andre ting, men den tid kommer da uansett.
Bare litt interessant å høre hvordan det har vært hos andre:-)
Sunniva78
18:14 17.05.2008
gutten min var 8kg på 3 mnd kontroll. vi begynte med grøt en uke før han fylte 4mnd. sluttet å amme da han var 5,5 måneder. han ble en helt annen gutt når han fikk fast føde. har nok vært sulten bestandig. enda jeg hadde mye melk. men han er en glupsk storspiser, og veldig aktiv.
salamander
18:49 17.05.2008
da han var 6 mnd og 8.5 kg begynte vi sånn smått med grøt men fikk i hovedsak pupp.
Han var blid og fornøyd hele tiden så såg ingen grunn til å starte før+at han la så godt på seg.
Svigermor maste følt om at jeg måtte begynne tidligere i o med at han var så stor, men stol på deg selv du.
Gjør det DU føler er riktig, og rådfør den evnt med HS.
L-O-V-E&prinsen:)
21:14 17.05.2008
så lenge barnet er stor og god trenger det ikke fast føde før i 6mnd alderen, mens min gutt var veldig tynn så vi måtte begynne med fast føde da han var 4mnd!!!!
May&Mads
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------