Hei mammen til Thomas
Jeg fikk tvilling-jenter i uke 28+4, tre mnd for tidlig. Etter fire uker sengeliggende på Obs.post, ble de ble født på Ullevål, men vi ble overflyttet til Fr.stad Nyf etter fire dager. Min termin var 20 juni. De ligger fortsatt på intensiven, men har nå endelig kommet av Cpap, ut av kuvøser og varmeseng. Ble faktiskt koblet av alle monitorer i går, og lagt inn på "vokse-stua". De er nå snart 7 uker gml, og har styrt unna alle problemer hittil. Utrolig tøffe små.
Det er en tøff tid foran deg! Det er veldig opp og ned i en slik situasjon. De er veldig flinke på Riksen, har jeg hørt - så jenta di er i alle fall i de beste hender :) Og at det er en jente taler også positivt for saken. Jenter er tøffere enn gutter visstnok, når det gjelder premature.
Jeg vil nok råde deg til å få snakket med noen underveis. Vi snakket med sykehuspresten, og det er godt å få lettet hjertet sitt når man er i en slik krise situasjon! Sykepleierene er også gode samtale-partnere :) Kan tenke meg det er ekstra hardt i.o.m. at du har en liten gutt som du skal være tilstede for også... bare pass på at du får hvile litt innimellom slagene! Man merker som regelt i etterkant at man har vært igjennom en følelses kvern.. utrolig stressendes og slitsomt.
Hvor gml er jenta di nå? Ligger hun på respirator eller Cpap? Trenger hun ekstra oksygen? Og vekta? Har hun snudd og er på vei oppover?
Sender en god klem din vei, og krysser fingre for lille jenta di!!
|