Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 0-1 år

Hva er argumenter fra helsetjenesten om hvorfor man skal fullamme til 6 mnd?
21:18 17.05.2008
. Er ikke så glad i den ammingen, så lurer på å begynne med grøt etter hvert rundt 4-5 mnd, men hva er årsaken til at det anbefales fullamming til 6 mnd? (så lenge man har nok melk og fin vektoppgang slikt selvsagt)
kitty08
Sv: Hva er argumenter fra helsetjenesten om hvorfor man skal fullamme til 6 mnd?
21:19 17.05.2008
Fordi Gro Nylander sier det vel!
Anonym
Sv: Hva er argumenter fra helsetjenesten om hvorfor man skal fullamme til 6 mnd?
21:21 17.05.2008
Jeg er faktisk ikke helt sikker. Kanskje fordi barnet ikke trenger noe annet? Hvis du har lyst, så bare begynn med grøt eller noe - det er jo mange som gjør det!
du og jeg og vi to
21:22 17.05.2008
Men hvorfor sier Gro Nylander det? Hmmm, jeg har jo lest bøkene hennes, men husker det ikke.
kitty08
21:24 17.05.2008
Er for å redusere risikoen for allergier.
kelso
21:23 17.05.2008
Fordi tarmene ikke er ferdig utviklet, derfor bør man vente hvis man kan.
Anonym
21:29 17.05.2008
Det er vel fordi melk er den beste maten for babyer! Alle pattedyr ammer jo avkommene sine i en viss periode i begynnelsen av livet. Man er vel rett og slett skapt sånn :)
Snuppen min begynte med grøt da han var fire mnd. Han var stor og trengte litt mer tyngde i magen for å bli ordentlig mett.
Om du ikke liker å amme kan du vel gi babyen din mme?
ifie
21:39 17.05.2008
fordi det er det beste for barnet, vi har antistoffer i mm som hjelper slik at barnet blir mindre syk og pga allergi. Også er ikke svelgerefleksen helt utviklet!!!!!

du kan begynne med grøt når barnet er 4mnd, men du må jo beg ganske moderat slik at du kan jo ikke stoppe å amme før lenge selvom du beg med fast føde!!!! det er vanlig å introdusere fast føde når barnet er 4 mnd, og fortsette å amme i tillegg til barnet er 10-13mnd. jeg sluttet selv når mads var 6mnd fordi han ville ikke ha mere, var for glad i mat hehe!!!!

men et godt råd siden du ikke liker å amme er å kjøpe deg en pumpe også pumper du deg, og gir da morsmelk på flaske, da får barnet morsmelken den trenger samtidig som du slipper å amme..... kjekt ikke sant ;O)
May&Mads
22:26 17.05.2008
Her er et utdrag av hva Dr Gro Nylander sier ; http://www.helsenytt.no/artikler/morsmelk_flaskemelk.htm
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------