Reiste sist da vår var 22 mnd, nesten 2 år det da;) Reist på tur som tar 24 timer fra vi går ut herfra til vi kommer frem til svigers, men motsatt vei av det dere reiser da:) Lengste flystrekning 11 timer.
Vi reiste herfra tidlig på morgenen, flyturen gikk veldig fint. Hadde med endel leker han liker, noen nye spennende leker, og han fikk forskjellig "snacks". Sov en lur. Litt styr er det selvsagt, men så lenge han får gjøre litt som han vil underveis, går det fint;) Blant annet fikk han gå litt i midtgangen.
På vei tilbake hadde vi nattflyvning, det var ikke like greit når de blir så store:( Skrek oss til et ledig sete mellom oss, så han kunne få sove. Vi reiste omtrent da han vanligvis la seg, så han ble grinete nesten med en gang, slo seg vrang ombord, sparket i setet foran, hylte og bare vred seg. Til slutt sovnet han av utmattelse 3 timer etter vanlig leggetid. Fikk noen stygge blikk og et par sure kommentarer:( Da han var mindre var nattflyvning det beste, men nå var det helt klart bedre å fly på dagtid:)
Jeg hadde likevel reist:) Dere får jo en fin ferie, og reisen går nok bra. Må regne med at det blir slitsom tur, men at andre blir sure bryr jeg meg ikke så mye om:) Har sittet mange nok ganger bak hylende barn på fly, nå er det min tur:) Dessuten er den slitsomme turen fort glemt, og så er det jo hyggelig med ferie:)
Lønner seg å bruke en del tid på pakkingen, tenke gjennom hva man trenger ombord etc. Får som regel ha med egen bag/stellebag til barnet. Har hatt med leker, nok klesskift, og nok mat og snacks til turen. God tur! |