Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 0-1 år

Jeg ammer babyen min hvor jeg vil og når jeg vil!
21:50 17.05.2008
Var å så på toget i dag. Tulla på 7 uker hyyylte og jeg satte meg på en benk for å amme. Kom ei dame bort og ba meg finne et annet sted å amme.

Jeg klarte ikk holde det inni meg, så jeg fortalte henne at jeg ammer når og hvor jeg vil! MIN baby var sulten og jeg går ikke rundt for å finne et annet sted når hun hyler slik.

Fatter ikke at det kan være et problem! Jeg hadde dyne rundt jenta mi, så man kunne umulig se puppen verken mens jeg ammet eller før/etter.
Anonym
Sv: Jeg ammer babyen min hvor jeg vil og når jeg vil!
21:52 17.05.2008
Folk, altså!!! Selvsagt må man mate barna sine! Jeg er personlig ikke spesielt glad i offentlig amming, men man må jo det om man ikke vil holde seg inne i 12 mnd.
kitty08
21:53 17.05.2008
Men kjære vene!! Hva folk klarer å få seg til å si!! Var det en gammel dame? Noen synes de har alt med amming og hvor når eller eventuelt om man ikke ammer...
Umulig!! Selv er jeg en ikke-ammer men selvsagt skal folk få amme hvor og når de vil!!
Labambie
21:55 17.05.2008
Ja det gjør du!

Jammen frekt å komme bort å si noe slikt, med mindre hun eide den benken så har hun vel ingen rett til å bestemme hva som skal foregå der:)
Yo&LaPirilimbilimbilona
21:58 17.05.2008
flott innstilling!!!!
May&Mads
22:04 17.05.2008
Dårlig gjort å få deg til å føle deg nedfor når du prøver å gi barnet ditt mat!!
Jeg blir spesielt skuffet når en dame kan få seg til å være så kald og følelsesløs overfor en nybakt mor!!
Hadde jeg hørt dette skulle hun saktens fått seg noen harde ord i fleisen om den saken - tenker hun ville lusket tilbake til hiet sitt uten ett eneste mukk!!
Må man så må man!! Bare mat babyen med gooood samvittighet.
Hadde vært morsomt å sagt til sånne mennesker at de skulle finne seg et annet sted å spise om de selv hadde spist på en benk e.l.... haha
Anonym
22:03 17.05.2008
Hvis noen ikke vil se en pupp får de holde seg hjemme...
Jeg slenger puppen min fram når jeg vil, har ikke fått noen klager:D Noen rare blikk, men da stirrer jeg tilbake og da snur folk seg bort...
Helledussan
22:10 17.05.2008
helt enig!!

satt midt i IKEA på en sofa der å amma en gang jeg. :)
4gutter*1jente :))
22:21 17.05.2008
AMEN! :)
Bris & ♥ mirakelet ♥
22:29 17.05.2008
Jeg har ammet på trygdekontoret, passkontoret, banken, bussen, midt i butikken(stående), på bussholdeplassen osv. Vil snuppa mi ha mat, så får hun det. Jeg gir f... i andre og hva de mener og nåde den som hadde våget seg å si noe..
Anonym
22:28 17.05.2008
Mitt motto når det gjelder amming offentlig er:

"Det er ikke noe de ikke har sett før (puppen altså), og hvis de ikke har sett det så er det jammen på tide" :P

Jeg vipper den ut hvor som helst, men det er klart jeg prøver å være litt diskré :)
Lenore86 *med Mathias*
22:33 17.05.2008
For en frekkas! Hva er problemet! Og hun så jo ikke puppen engang, ikke at jeg synes det gjør noe altså, så lenge man er diskré - men var det idéen om at en baby fikk mat hun ikke likte altså? Syntes det var litt ekkelt å se på ei lita jente som fikk mat?
du og jeg og vi to
22:49 17.05.2008
Noen folk synes det er veldig frastøtende å se kvinner amme, noen blir så provosert av dette at de blir ufine og frekke. La det være deres problem- ignorer slike. Vet ikke ellers hvordan slike holdninger skal forsvinne
kelso
23:14 17.05.2008
Herregud...er det mulig? Tøft at du klarte å svare dama. Hva var reaksjonen hennes når du svarte??

Nurket vårt
23:31 17.05.2008
flott at du svarte slik:)))
men jeg lurer også på hvordan hun reagerte;) hehe
L-O-V-E&prinsen:)
23:52 17.05.2008
Dette er et tulleinnlegg. Ingen som reagerer sånn i Norge lenger, vel! Dette er nok HIs ønskedrøm at noen skal komme å si sånn fordi hun tror at å amme er et skikkelig "statement" så da får hun mulighet for å lage ammerevolusjon. Amming er helt vanlig i Norge, så dette kommer nok aldri til å skje.
Anonym
01:52 18.05.2008
Det er ikke første tilfellet jeg hører om av at noen ikke liker offentlig amming nei, dessverre.. Skjønner ikke helt problemet jeg da! Vi er i 2008 og folk tåler ikke å se en uskyldig pupp?? Det er jo det mest naturlige på jord jo.. Og når babyen hyler og skriker fordi den er sulten, hva skal man gjøre da? Man kan jo bli litt stresset av at babyen skriker, også skal man føle seg dum for at man endelig får gitt babyen det den vil ha da eller? Nei, vettu meg hva, da hadde jeg svart det samme tilbake til "kjærringa" jeg også ja!!
Blir så provosert!!!
Trine *Christina 15.03.08*
09:08 18.05.2008
Så frekt! Skal hun liksom gå skrubbsulten da stakkars? Nei syns folk legger seg bort i for mye. Det erda ikke dems sak hva du gjør??Amming er jo noe av det mest naturlige som fins..Syns du var tøff som svarte henne på den måten=)
Sunshine og Elias:D
09:18 18.05.2008
You go girl. Jeg har også hørt de frekeste kommentarer og det viser seg at det er de GAMLE damer som kommer med dette. GÅ I GRAVEN MED DERE GAMLINGER!!!!!
stipete barkebille på tur
10:10 18.05.2008
Fy søren så frekk!! Blir så sint når jeg hører om sånt
majsenna
10:49 18.05.2008
Hun kunne heller si fra til alle voksne som røyker i barnetoget:o( Det er dritt. Blir så irritert av slikt. Her tar vi med ungene ut for å kose oss og så blir vi utsatt for røykere som ikke klarer tenke seg om og absolutt må røyke der det er masse barn.
mphs
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------