Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hva skal jeg gjøre med mannen min.
22:01 17.05.2008
Min kjære husbond bevilget seg en ukes aleneferie. Noe som jeg støttet ham i. Han har hatt det svært travelt på jobb og ekstra slitsomt hjemme med en syk/gravid kone. Da jeg hadde kjørt ham til flyplassen så fant han ut at han nok hadde glemt mobilladeren. Ble enig om at vi ikke skulle ringe, men sende smser da det kunne spare batteriet lengst mulig. Fant senere ut at laderen var med. Etter 4 dager som gressenke ble savnet så stort at jeg prøvde å ringe. Fikk sms tilbake om at han var på byen. Ikke noe om at han kunne ringe senere. Fikk smser om at han hadde møtt noe kjempe koselige nordmenn som han tilbrakte mye tid sammen med. Ble veldig frustrert hjemme over at han ikke ville prate så jeg besluttet å legge bort mobilen for et døgn og ikke svare på smsene hans. Da han kom hjem syntes jeg at det var noe som ikke stemte fordi han unngikk å snakke om hva han hadde gjort på turen. Det kom så frem etter litt graving at disse koselige nordmenn var noen damer. Fikk så høre en lang stund om hvor fantastiske de var og at han skulle møte dem igjen. Han hadde måttet redde dem ved å låne dem penger og de fikk lov å overnatte på hans hotellrom fordi de ikke våget å bo på sitt eget da det var en gal mann som forfulgte dem. Jeg synes at det er bra at min mann hjelper, men syntes det er litt rart at han skal gå rundt å leke HERO på ferie, men ikke unne sin egen kone en telefonsamtale. Det kom frem at han ikke ville prate med meg når han var bortreist fordi hele poenget med å reise var å komme seg bort fra maset mitt. Jeg er så forbannet og sint. Vet ikke hva jeg skal gjøre føler meg forrått. Overreagerer jeg, er det gravidhormonene mine som tar overhånd eller er det noe i min dårlige magefølelse.
Anonym
Sv: Hva skal jeg gjøre med mannen min.
22:08 17.05.2008
Den var meget tynn altså!!!
Greit med aleneferie, sliten og trenger noe alenetid men i alle dager? En har da vel noen hjemme uansett.
Og en tlf hver dag (når lader alikavel var med), en god natt samtale, en koselig sms? Hva er det liksom?
Og å få i tryne når du blir skeptisk at det var for å slippe unna maset ditt? Nei vet du hva!!
Synest ikke du overdriver eller gir hormonene rettferdighet i å skylde på dem, jeg hadde nok reagert uansett tilstand.
Men for all del, det er ikke sikkert det ligger noe mer i det enn hva han sier, men... angrep er det beste forsvar sies det!
Synest du rett og slett skal sette det og snakke skikkelig og ikke anklagende om hva du føler etter dette, og forlange å få betryggende svar så langt han kan gi dem, og kan han ikke det så kan hende du kan undre litt mer.
Dette er en forferdelig situasjon, grusomt å være usikker å føle at en aldri får vite den hele og fulle sannhet. Kjenner at dette hadde nok vært noe som hadde gnaget meg, frivillig eller ei.
Anonym
22:09 17.05.2008
Beklager å si det, men jeg hadde nok stolt på min dårlige magefølelse.... Har selv opplevd dette dessverre...
Anonym
22:14 17.05.2008
Tror jeg hadde hatt problemer med å stole på mannen min om dette hadde skjedd oss.
Det hadde nok gnaget meg resten av livet.
Hva er det med fedre og disse feriene og fridagene de bare MÅ ha...Jeg blir så oppgitt over at pappaer har samfunsmessig rett på mer "fri",enn gravide syke mammaer eller andre hardtarbeidene mødre. Jeg blir bare mer og mer oppgitt av mannfolk av å være inne på disse sidene jeg. Jeg syntes ikke du overeagerer. Og sette spørsmålstegn ved dette skulle bare mangle..
Nordavind: Menn har ikke krav på mer fir enn kvinner. Ikke i min verden i allefall. Det er jo kvinner som bestemmer det! Når kvinner lar menn holde på sånn så holder de på sånn. Hjelper ikke å være oppgitt over det! Gjør noe med det!
Ja, jeg sitter nå her og vet ikke hva jeg skal gjøre. Tror jeg har grått meg tom for tårer. Han mener jeg overreagerer og nærmest er gal når jeg indikerer det jeg gjør. Sier at grunnen for at han ikke fortalte alt med en gang var fordi han visste at jeg kom å tolke alt i verste mening. Og tro det verste. På den ene siden ønsker jeg å stole på at ingenting skjedde. Gjorde sikkert ikke det, men allikevel så irriterer det meg at han prioriterte fremmede mennesker foran sin egen kone og baby i magen. Har også lagt merke til at han var nybarbert på pungen da han kom hjem. Kommenterte det, men han sa at det var noe han gjorde innimellom og det er sant, men sist gang han gjorde det så sa jeg at jeg ikke hadde noe imot at han var hårete der skjønner derfor ikke poenget med at han skulle gjøre det.
(sorry detaljer)
Anonym
22:20 17.05.2008
Først vil jeg bare si at selve grunnen til at han bevilget seg en aleneferie var syltynn. Han trengte å komme seg bort fra sin gravide og syke kone?
Alvorlig???
Jeg hadde ikke på noen måte blitt i det forholdet.
Det høres direkte usunt ut!
Anonym
13:26 19.05.2008
signerer 22:20, 17.5.2008, jeg..
Trengte han å komme seg bort fra deg, så er dette sjeldent et godt tegn. Og at han skal møte disse jentene igjen, hvorfor det?
Jeg hadde klikket mentalt, var jeg deg, så jeg syns ikke du overreagerer!
Anonym
22:27 17.05.2008
oj..NEI du overreagerer ikke.
Syntes dette hørtes veldig tvilsomt ut jeg da. Virker som han har noe å skjule her..
Min er sjømann, og han innrømmer til meg uten jeg engang spør at han har vært på strippebar da de var iland. Når han er ærlig å sier ting som de er uten å skjule noe for meg føler jeg faktisk jeg kan stole på han.
Kan ikke si jeg liker han har vært på strippebar, men jeg tru mannfolk drar dit uansett og heller la være å fortelle det. Så da gir jeg ikke han noen reaksjon på at jeg ikke liker det hell..siden han er så åpne
Men hadde han oppført seg sånn som din, da hadde jeg hatt mistanker at han ikke hadde vært helt tro på ferie..
Anonym
23:05 17.05.2008
måtte på ferie bort fra maset til sin gravide syke kone? hva faen? er man ikke to om å lage et barn.??? å når man er kone å mann så er det ingen ting som heter alenferie. ikke i min verden i allefall. hadde begynnt å ant ugler i mosen allerede der jeg da. nei, å damer på hotellrommet? nei.. syk mann som jaget dem? nei, det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt. høres ut som en dåli hollywood film historie. hvorfor en hel uke ferie bort fra deg? er det ikke nok med en dag sammen med kompiser? eller noe slikt? blir helt sjokkert jeg. dette er ikke normal oppførsel på et gift par.
Anonym
23:28 17.05.2008
han høres ut som en derittsekk!!
Anonym
23:37 17.05.2008
Mannfolk som kan ta seg ferie fra masende, hormonelle, gravide kjerringer har det for lett. Skjønner ikke at du lot han reise i utgangspunktet. Dette lukter bare sterkt muffens. Fyren din er en dritt.
Anonym
03:37 18.05.2008
Ikke for å si noe slemt her, men jeg mistenker at den ferien var avtalt med en eller annen dame på forhånd. Høres sånn ut iallefall. Han virker ikke som noen ok fyr.
Anonym
08:43 18.05.2008
Hahaha, må nesten le av hvor dumme og tynne forklaringene hans er. Dust, altså. Men jeg vil gjerne balansere de andre innleggene litt, for jeg syns ikke du skal gå fra ham umiddelbart eller angripe ham fysisk eller noe i den duren. Få ut av ham hva han faktisk har gjort, og forklar ham at det der ikke kommer på tale en annen gang! I allefall ikke når du faktisk trenger ham!
Anonym
08:56 18.05.2008
Denne mannen hadde ikke fortjent min tillit. Og han fortjener ikke din heller. Sorry.
Han behandler deg jo som du skulle vært helt idiot! Får være grenser for hva slags "forklaringer" man skal slippe unna med.
Anonym
09:04 18.05.2008
Jeg må bare si at jeg lagde bilder i hodet mitt straks jeg leste innlegget ditt. Om min mann hadde hatt med seg en haug av damer på rommet hadde jeg blitt rimelig forbanna. Hadde nok spunnet en del fantasier om at han hadde reist nedover for å møte en speseill dame, ikke bare tilfeldigvis møtte de der. Er da veldig skjeldent folk reiser på tur alene. Pleier vel å ha med noen kompiser. Merkelig historie. Merkelig mann! Hadde nektet han å møte de igjen!
Anonym
09:02 18.05.2008
Enten er du en veldig slitsom jente å være sammen med (klagete, sykelig sjalu, masete e.l?), eller så har du en veldig umoden, egoistisk drittsekk av en mann!
Uansett hvilket alternativ som er riktig tviler jeg på at dere har noen god, trygg og givende fremtid sammen, sorry å måtte si det.
Høres helt villt ut alt sammen, greit å være fra hverandre en helg av og til, men ihvertfall jeg og mannen savner hverandre vi da, og ringer minst et par ganger om dagen bare for å si hei...
Anonym
10:33 18.05.2008
Jeg synes ikke det har noe med saken å gjøre om han har vært utro eller ikke. Mannen din har sprengt drittsekkbarometeret for lenge siden, og det er virkelig langt over min fatteevne hva du får ut av dette forholdet.
Han var selvsagt sammen med noen og kunne derfor ikke snakke på telefon med deg. Ikke la deg lure!
Anonym
12:49 18.05.2008
Han har prøvd å være verdens snilleste, men jeg klarer ikke å la være å tenke på det. Har vært utrolig sur og sint på ham og nektet ham nettopp å se henne igjen. Men de har allerede planlagt å møtes. Mener at jeg ikke har noe å bekymre meg fordi de kun er venner. Hun har til og med tilbudt ham en gratistur til Spania i juli. Noe jeg sa var helt uaktuelt. ( Hun skulle ikke være med selv) Jeg har termin i juli og bare det å vurdere å reise gjør meg så deppet. Har kranglet her nå og han gikk ut. Sier han har prøvd å være tålmodig med meg, men at jeg bare har bestemt meg for å lage en stor sak av ingenting. Dyttet til meg også fordi han var så sint. (snufs, er helt i sjokk)
Dette forholdet er nok på hell. Men skjønner ingenting. Jeg elsker ham så høyt at det gjør vondt. Trodde vi skulle leve happy ever after. Kose oss med babyen, vi som har planlagt å få mange babyer. Er helt oppløst i tårer. Kan jeg klare å være alene, føde alene. Vi har vært sammen så lenge og barnet var så etterlengtet. Han påstår at han ikke har vært utro. Og jeg har ingen bevis. Hvis jeg forlater ham, tenk om jeg angrer. Ååååååååååå jeg er helt fortvilet.
Anonym
03:13 19.05.2008
Jeg forstår at du er skuffa og at dette er en vanskelig situasjon, men du vet vel innerst inne at dette forholdet ikke har noen fremtid. Lykke til videre!
Anonym
08:43 19.05.2008
Herlighet, for en tulling! Han bare må treffe denne dama fra syden, han greier ikke å la være? Da trenger du vel ikke å være i tvil om hva som har skjedd/skjer....? Hvis de bare er venner, kunne jo du også fått hilse på denne hyggelige damen som slenger om seg med gratis sydenbilletter :-S
Stakkars deg! Nå må du velge mellom å avvikle forholdet før fødselen eller vente til etterpå... Eller å forsøke å bygge opp tilliten igjen - noe som er vanskelig med hans oppførsel. Eller umulig..
Anonym
08:58 19.05.2008
Vi har valgt å gå fra hverandre. Etter at jeg satte et ultimatum. Jeg sa jeg kunne glemme hele sydenturen, men jeg ønsket ikke at han skulle møte denne damen igjen. Hvis han ønsket å møte henne fortsatt kunne vi likså godt avslutte for det ville jeg aldri finne meg i. Han sa at det var et prinsipp for ham at jeg ikke skulle styre hvem han hadde som venner eller ikke.
Er nå kommende alenemor og skikkelig deprimert. Forstår ikke at min "drømmemann" kunne velge bort sin baby og kone for en ukjent dame han har kjent noen dager. Hele verden min raser sammen. Har bare lyst å reise bort. Vekk fra ham. Akkurat nå så elsker jeg ham fortsatt så høyt. Vet at ting blir bedre etter hvert, man nå ser alt så mørkt ut.
Anonym
09:21 19.05.2008
Jeg bare gjentar: For en tulling! Jeg tror ikke et sekund på at han har kjent denne dama i noen dager.
Syns han slapp billig unna også da - han kunne iallefall ha innrømmet at han klussa det til isteden for å klandre deg for å bestemme over han. Prinsipper, du liksom..
Jeg føler med deg! Håper du har noen som kan trøste deg! Kanskje det hjelper å fokusere all energi om barnet som snart kommer, men ikke glem deg selv.
Anonym
12:36 19.05.2008
syns det e bra du satt ett ultimatum. Vet at æ alldri hadde klart æ levd me typen min viss han hadde gjort nåt sånt. Kan tenke mæ at æ hadde sagt at han måtte fortelle mæ alt om ho andre dama og gi mæ tlf nr hennes og æ kunne ringt ho å sjekka om det han sa va sant uten at han hadde hadd muligheten til å prate me ho. Ville også forsikre mæ om han hadde fortalt ho om babyen og mæ, og da vurdert om vi sammen kunne hadd kontakt med ho.
Trur alldri det kunne skjedd men hadde vurdert det viss alt hadde stemt. Hadde da sagt at viss ho skulle spandere reise på han at han måtte vente til æ og babyen kunne reise med. Ho kunne gjerne få betale for hannes billett:)
Hadde ikke gått med på at han skulle hadd kontakt med ho utenom mæ. Hadde ikke gått med på at æ ikke kunne fått sett på mld han hadde fått fra ho. Hadde nok krevd at han måtte fortelle mæ hver gang han eller ho skriv mld til hver andre.
Altså det hær til æ hadde klart å stole på han igjen!
Ville alltså gitt han en sjanse til å rydde opp i rotet sitt, men bare om han hadde vært villig til det.
Helt ærlig trur æ ingenting på han så lenge han ikke e villig til å bevise d på nån måta. Trur nok han har gjort nåt galt men vill ikke fortelle det for å kunne skylde på dæ og hormonan. Bare tull. Blir så sint bare tanken på måten han har oppført sæ. %&€#%/&%/( IDIOT
Trur du kommer til å klare dæ fint. Snart har du en litn baby som du kommer til å elske over alt:) Den følelsen toppe alt:)
Kan du ikke reise vekk litt? Til slekt eller vænna. Treng jo ikke være så langt. Bare husk å sette dæ og babyen først.
Fytti helvette for en jævlig drittsekk!!!!!! Er sikker på at denne kjærlighetsturen var planlagt i minste detalj - de har sikkert delt rom hele uka. Sier seg selv - "glemt" laderen er jo garantert fordi du ikke skal prøve å ringe... og nybarbert på pungen... Stakkars deg, ikke noe kjekk situasjon å komme opp i rett før fødsel, men bedre å gjøre det nå enn at han skal drive å snuske med andre damer i årevis før du finner det ut.
Klem til deg:=)
Anonym
13:09 19.05.2008
Tusen takk for alle støtteerklæringer.
Kommer sikkert til å deppe de neste dagene. Vi har bestilt ferie sammen vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre med den. Kan vel ikke få penger tilbake. Har ikke sagt noe til de andre barna ennå. Men gruer meg fælt til det:(
Anonym
13:42 19.05.2008
Jeg skjønner at du har det forferdelig tøft akkurat nå, men prøv å se litt objektivt på det:
- du skal ikke få bestemme hvem han skal være venn med? Greit nok, hadde dette vært en person fra barndommen eller hjemstedet som du kanskje kjente også, og ikke ei berte han "møtte" på ferie
-hadde dette bare vært en venn, hadde han ikke vært villig til å ofre familien sin for henne!
-hvorfor skulle hun spandere tur på han, og så skulle hun liksom ikke være med? HA!
- som venn respekterer man vennens partner, og tar hensyn! Denne jenta har null respekt for deg og deres forhold!
Vær glad du slipper å bli rund-lurt av denne egoistiske, utro j*#vlen igjen!
Ønsker deg all lykke i fremtiden, dette ordner seg skal du se!!
Anonym
14:33 19.05.2008
Turen skulle han få gratis fordi hun ikke hadde mulighet til å reise selv. Han skulle overta hennes billett. Han måtte visst betale ett par hundre kroner i gebyr for å forandre navnet på billetten.
Vet ikke om han kommer til å benytte seg av det. Han har veldig lyst, men da jeg nevnte hva folk kom til å si når han reiser bort like rundt fødselen så mente han kanskje at det var en dum ide. Tror han er redd for å bli fremstilt som drittsekk. Han har tilbudt meg å kjøpe meg ut av huset som vi eier like mye. Pluss å låne meg/ stille som kausjonist på eventuelt lån. Men jeg orker bare ikke å tenke så raskt. Vet ikke hvordan jeg skal få råd til en bolig som er stor nok for meg og barna uten å synke ned som gjeldslave. Leieprisene er også sinnsykt høye her jeg bor. På mange måter skulle jeg ønske at alt dette aldri hadde hent så kunne jeg leve naiv og dum til en stund etter fødselen. Synes det høres så nedverdigende å bli forlatt høygravid. Alle kommer til å synes så synd på meg og se på meg som stakkar, patetisk dame.
Han vil ha delt foreldreansvar og delt bosted så snart barnet blir stort nok. Jeg kunne tenke meg å fortsette studier (master) og kanskje måtte flytte. Men vet han vil nekte det. Er det egoistisk av meg å ta med meg babyen for 2 år til en annen by. Har jeg mulighet til det?
Anonym
16:19 19.05.2008
BLI fremstilt som en drittsekk?? Det klarer han da utmerket godt selv!
Klart du kan flytte for å studere - den loven de snakker om nå for tida, der den andre forelderen må samtykke før flytting, er ikke vedtatt ennå. Du må jo legge tilrette for samvær mellom far og barn, men det greier du kanskje å fikse? Du gjør vel ikke det for å hevne deg? Antar han har hørt om studieplanene dine tidligere...?
Anonym
23:08 19.05.2008
Så synd at han sviktet deg sånn, men det er faktisk nesten bedre at det skjedde nå i forhold til senere. Det virker åpenbart at han har hatt et forhold til denne dama i lengre tid enn en uke, og en slik mann er ikke noe stort tap.
Med tanke på videre studier så synes jeg ikke du skal la han styre dine ønsker for han tenker tydeligvis bare på seg selv og ikke på deg og ungene. Han høres ikke ut som en god person i det hele tatt, og jeg synes det er bra at han ikke kan få lure deg lenger.
Du er i hvertfall ikke patetisk fordi du er høygravid alenemor nå! Det er han som er en patetisk mann som ikke klarer å holde greia i buksa si nå som dere venter barn. Det at det blir slutt pga. denne nye dama bekrefter jo at de har et forhold, for ellers ville han bare ha droppa henne! Ingen gjør det slutt i et forhold pga. et prinsipp! Hold hodet høyt og vit at du ikke er den som har gjort noe galt her. Det er han som har svikta deg og ungene når dere trengte ham mest! Livet ditt går heldigvis videre, og du vil treffe en bedre mann enn denne!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem