Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Småtroll 0-1 år

Tenker sånn på fødselen nå.
22:07 17.05.2008
Begynner jo å bli en stund siden nå da. Lillegutt er jo blitt 8 mnd.I det siste har jeg tenkt mye på hva som kunne gått galt. Det var jo egentlig en lett og rask fødsel, men navelstrengen var surret 2 ganger rundt halsen. Ble litt sånn hast, legen kom.En barnepleier kom og presset magen ned mens jeg måtte presse(veldig ubehagelig). Ungen var helt blå. Begynt å plage meg dette lenge etterpå. Tenker på hva som kunne gått galt. Vanlig? Flere som har hatt det sånn?
kelso
Sv: Tenker sånn på fødselen nå.
22:11 17.05.2008
Ja, jeg blir kvalm bare jeg tenker på fødselen.
Åpningen gikk veldig tregt, og jeg lå veldig lenge med pressrier. (1 1/2 time)
Årsaken var en stor gutt, og det var med jevne mellomrom lege på fødestuen for løpende vurdering...
Nå er det bare 3 mnd siden min fødsel, men det sitter godt i ja.
Må klare å bearbeide denne fødselen for å tørre tenke på en ny.
Sunniva78
22:12 17.05.2008
Jepp,signerer denne jeg!! Både jeg og tuppa mi holdt på å miste livet,og jeg tenker stadig "Hva hvis".... Og det plager meg veeeeldig!! Jeg får litt profesjonell hjelp med å takle ting nå da. Kan også anbefale deg jordmorsamtale om du ikke har hatt det? Det hjalp meg veldig.. Det kan du få lenge etter fødsel om du vil... Så får du høre hva legene og jordmødrene foretok seg og det er lettere å stille spørsmål i ettertid.
Jeg har mange ganger tenkt "stygge" tanker, som at jeg ikke burde ha våknet på sykehuset,jeg fortjener ikke en så nydelig unge osv osv.. Og har gudskjelov blitt beroliget med at det er helt normalt.. Helsesøster sa til meg at om man ikke fikk fordøyd en litt kjip opplevelse med en gang,vil det bryte fram senere i livet...
Tror nok det er vanlig å tenke disse "hva hvis"-tankene.... Håper du klarer få orden på tankene! :)
Labambie
22:53 17.05.2008
Hadde jordmorsamtale på sykehuset, men hadde vel ikke noen spesielle følelser omkring fødselen da. Dette har kommet de siste ukene.Var kanskje ikke så dum ide å ta en ny samtale med jordmor nå.
kelso
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------