To barn på samme rom er noe ganske annet enn ett barn på eget rom, det er iallfall min erfaring.
Jeg har en 4-åring og en 2-åring som har delt rom siden minstemann var omtrent ett år. De har glede av det på den måten at det er trygt å ha en annen på rommet. Men det er ikke til å unngå at den ene vekker den andre, av og til nattestid, men mest om morgenen. Jeg har en morgenfugl og en som liker å sove, men i praksis blir det jo to morgenfugler...
Hvis du vil ha min mening om hva jeg tror blir enklest for deg, minst bråk og enklest for den eldste, tror jeg det er å vente litt lenger. Iallfall til minste sover natten gjennom, slik at du slipper å forklare en toåring midt på natta at det bare er lillesøster som får være med mamma ut av rommet osv.
Men de vurderingene der er jo så individuelle. Kanskje er det så digg å få soverommet i fred at det veier opp eventuelle ulemper. Bare pass på at det blir verdt det for DEG (ikke først og fremst for mannen din), siden det er du som i stor grad sikkert må ta støyten med evt. ekstraarbeid om natta. |