Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

Søsken på samme rom. Noen med erfaring?
18:31 20.05.2008
Vi har bare to soverom her vi bor og har nå ei jente på 3 mnd og ei på to år. HUn største har hatt eget rom siden hun var 6 mnd og det er så deilig. vi har lyst at hun minste og skal ut av vårt soverom når hun er rundt 5-6 mnd gammel. Hvordan har dere gjort det for å venne de til å sove på samme soverom? Hvordan har det gått når den minste skulle ha hatt mat (om hun ikke blir vent av med mat med en gang). har den største og blitt mye våken?

del erfaringer med meg:)
mamma til to jenter...
[Rapportér]
Sv: Søsken på samme rom. Noen med erfaring?
23:29 22.05.2008
Min eldste var nesten 3 år og minsten nesten 18 mnd når de begynte å dele rom. Det har gått helt strålende, de trives så godt sammen. Tror begge to synes det er trygt med noen i samme rom. Hvis du vil ha min mening synes jeg kanskje de er litt små til å dele rom.
Lykke til i allefall.
venus
[Rapportér]
17:56 22.06.2008
Vi mammaer er nok forskjellige - jeg synes slett ikke det er deilig å få barna ut av foreldresoverommet...
Dvs min eldste sov på eget rom da han var 18 mnd. Det har jeg tenkt til med veslejenta også. Da skal de dele.
Nå hører det med til historien at jeg sover bedre med de i nærheten enn å ikke vite om de har det bra på et annet rom.
Klarer også fint å ha et bra sexliv, selv om barnet sover på vårt rom.
Anonym
[Rapportér]
Det som er enklest for deg selv
20:09 25.01.2009
To barn på samme rom er noe ganske annet enn ett barn på eget rom, det er iallfall min erfaring.

Jeg har en 4-åring og en 2-åring som har delt rom siden minstemann var omtrent ett år. De har glede av det på den måten at det er trygt å ha en annen på rommet. Men det er ikke til å unngå at den ene vekker den andre, av og til nattestid, men mest om morgenen. Jeg har en morgenfugl og en som liker å sove, men i praksis blir det jo to morgenfugler...

Hvis du vil ha min mening om hva jeg tror blir enklest for deg, minst bråk og enklest for den eldste, tror jeg det er å vente litt lenger. Iallfall til minste sover natten gjennom, slik at du slipper å forklare en toåring midt på natta at det bare er lillesøster som får være med mamma ut av rommet osv.

Men de vurderingene der er jo så individuelle. Kanskje er det så digg å få soverommet i fred at det veier opp eventuelle ulemper. Bare pass på at det blir verdt det for DEG (ikke først og fremst for mannen din), siden det er du som i stor grad sikkert må ta støyten med evt. ekstraarbeid om natta.
Lasso
[Rapportér]
18:46 3.06.2009
Mine deler rom, minste var ca 8 mnd når hun flyttet inn til storesøster. Jeg ventet til hun normalt sov natten gjennom.

Det er 14 mnd mellom mine og det har gått kjempebra.
Tia med 2 ♀
[Rapportér]
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------