Anger av og til på at jeg fikk barnet når det er vanskelig..
13:22 23.05.2008
Men har ikke fødelsdep for den er åver, men den tanken kommer bare når det er vanskelig, faren angrer og da.. Noen andre som har det slik?
Anonym
Sv: Anger av og til på at jeg fikk barnet når det er vanskelig..
21:26 5.06.2008
Heisan.. Jeg fikk en nydelig jente i april. Hun er snart 2 måneder.. Jeg selv er 20 år og har alltid hatt lyst på barn.. Da jeg gikk gravid kunne jeg nesten ikke vente til jeg endelig skulle få møte det menneske som lå inni meg. Jeg bare gledet meg og trodde alt skulle bli som en dans på roser.. Der tok eg fryktelig feil. Kunne aldri forestillt meg hvordan det var å få ansvaret til et lite barn. Da jeg lå på sykehuset fikk jeg aldri den morsfølelsen som alle snakket om, som liksom skulle komme med en gang!!! Tror enda den ikke helt er der enda.. Kommer sakte men sikkert.. Når hun gråter og ingenting fungerer er det akkurat som at jeg angrer på at jeg fikk barn.. Synes alt er så forferdelig tungt. Når jeg hører andre mødre snakke om hvor fantastisk det var å bli mor og alt er bare helt supert får jeg lyst å bare gråte. For hvorfor føler jeg det ikke som dem?? Hvorfor synes jeg alt er så vanskelig? Alle dager er ikke like, noen dager er bedre enn andre. Jeg elsker jo datteren min over alt på jord, men føler meg som verdens slemmeste mor som tenker disse tankene. Håper ting blir bedre med tiden.. Skulle også ønske jeg kunne snakke med noen om dette, kanskje det ville hjulpet litt, men eg får liksom ikke til. Føler de bare vil syns jeg er helt teit og slem.. Huff dette ble litt langt..jaja.. Håper det ordner seg for deg iallefall:)
Anonym
21:49 22.06.2008
Nå har jo ikke jeg blitt mamma ennå, så jeg kan ikke snakket ut fra egne erfaringer - men jeg har hørt at flere har det som deg. Og det er ikke kjempeunormalt å ikke få den "store" omsorgsfølelsen med en gang - jeg kan tenke meg at forventningene om at man skal få den gjør det verre. Men jeg vet altså om flere som har måtte jobbe med dette.
Kanskje du trenger å snakke med noen? Ta en prat med fastlegen din, og hør om du kan få snakke med en psykolog. Du er ikke et dårlig menneske, og det er bare kjempetøft av deg å være ærlig! Kan tenke meg at mange som er i samme situasjon som deg "later som" om alt er greit, og det er ikke bra for psyken.
21:44 23.06.2008
Venninna mi hadde det slik de 4 første månedene etter fødsel. Hun sa det var pyton og fikk heller ikke den morsfølelsen. Etter 5 og 6 måneder ble det bedre og nå ser hun ut som hun liker det bedre. Jeg kan ikke svare selv, for mitt sitt ligger i magen ennå. Er bare 18 uker på vei, men allerede ganske deppa... Ser for meg et kolikk barn (som jeg var) med adhd senere (som faren hadde)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem