Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Fødsel og svangerskapsdepresjoner

Her kan dere støtte hverandre og dele erfaringer.
Større sjangse for fødtselsdepresjon?
 14:32 26.05.2008
Jeg har tidligere slitt med både angst og depresjon...er relativt frisk nå,selv om jeg har mine dårlige dager og "klompen i magen" er vond igjen... De to periodene med angst og depresjon varrte første gang over flere år-før jeg ble frisk. Siste periode begynte okt/nov-06 og varte ca.til juni-07. Etter dette har livet igjen blomstret hos meg,og jeg er frisk og lykkeligere enn på mange år (til tross for enkelte dårlige dager da...).
Spørsmålet mitt er først og fremt til Dere som før svangerskapet sleit med angsp/depresjon...hvordan gikk dette under svangerskape? Og hvordan ble det etter fødtselen? Er det større sjangs for fødtselsdepresjoner når man tidligere har slitt?

BTW...er ikke gravid..men er i planleggingsfasen,og ser ut til at det iløpet av 3-4mnd'er bli prøving for fult ;) Men tenker jo allerede nå på dette som har med fødtselsdepresjon o.l. å gjøre...
Anonym
Sv: Større sjangse for fødtselsdepresjon?
 23:39 26.05.2008
Jeg hadde en vond periode med depresjoner, og fikk da beskjed om at det øker sjansen for fødselsdepresjoner. Men jeg merket ikke noe til det i det hele tatt. Føler at erfaringen med å gå gravid og å bli mamma har gjort meg sterkere enn jeg noen gang har vært. Men jeg var også flink underveis til å prøve å se det positive i alt. Boosta opp selvfølelsen min ved å hele tiden fortelle meg selv at jeg var flink, var fin med stor mage, og at jeg var en god og omsorgsfull mamma.
Jeg var veldig redd for åssen det skulle gå, men det gikk kjempe bra.
Og om man får litt følelser av å bli overveldet, tar lett til tårene osv etter fødselen, vil ikke det dermed si at du er deprimert. Det tar bare litt tid å komme meg inn i den nye tilværelsen.
Ønsker deg masse lykke til, og håper du blir gravid så fort dere er klare for det.
Å være mamma er topp. :)
MorLykkelig
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------