Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Min mann har vært utro med en jomfru på 18 år.
12:20 28.05.2008
Fant ut i går at min mann har vært utro med en 18 år gammel jomfru. Han har aldri før vært utro og vi har hatt et fint sexliv i de 7 årene vi har vært sammen. Selv nå som jeg er høygravid har vi gjevnlig sex. Ofte flere ganger til dagen.
Dette har virkelig slått ned som et bombenedslag hos meg og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg vet at jeg ikke har vært den letteste personen å leve med de siste månedene og har vært plaget med ryggproblemer helt siden starten. Har derfor gått litt på halvåtte hos oss. Jeg ønsker å tilgi ham. Han sier at det kun var for å hjelpe en meget usikker jente med dårlig selvbilde. Han har sagt det kun var to ganger og at han har gitt beskjed at de må kutte kontakten. Poenget er at hun er blitt skikkelig forelsket og sender på smser og ringer. Han ønsker å være hyggelig, men bestemt. Han sier han elsker meg og ønsker å fortsette med meg og babyen. Men han vil ikke ha skyldfølelse og mye bebreidelser . Det var mye av grunnen for at han var utro fordi jeg ikke har vært så lett å leve med. To ganger i løpet av graviditeten har jeg truet med å gå fra ham fordi jeg har følt meg så ensom. Han mener at hvis jeg ikke hadde nevnt det å gå fra ham så ville han ikke søkt oppmerskomhet andre plasser. Tror på mange måter at han er litt stolt over at en søt attenåring ønsket å gi seg hen til ham uten at han trengte å love henne noe. Han sa at han ga beskjed med en gang at han hadde dame og ventet barn.
Føler på mange måter at jeg er skyld i det hele pga. av mine trussler og oppførsel, men på samme tid føler jeg at han burde ta hensyn til min graviditet og at det er vanlig med hormoner. Og han valgte den mest sårbare perioden å gjøre dette på. Føler meg som en liten flodhest og så går han å koser seg med en spretten 18 åring. Selv er han nærmere 40. Dog er han veltrent og meget pen. Så kan jo skjønne at han har klart å sjarmere denne jenta i senk.

Håper på tilbakemelding fra dere. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette på best måte.
Anonym
Sv: Min mann har vært utro med en jomfru på 18 år.
12:50 28.05.2008
Dette var ingen ønskelig situasjon nei, men du skal på INGEN måte føle at det er din skyld!

Det har vært hans valg å gjøre dette, og visst han bruker dine hormoner og graviditet som en unnskyldning for å være utro, så synes jeg det er smålig av han.

Jeg har forresten selv tilgitt utroskap, og har blitt tilgitt det selv.
Det er veldig sårende å bli bedratt på den måten, og jeg er glad vi begge vet hvordan det føles så det ikke kommer til å skje igjen..
Vi er sammen fortsatt (10 år), og det går helt fantastisk med oss! :)
Vi venter vårt tredje barn i år og vi har lagt det vonde bak oss.

Du får gjøre ditt valg ut ifra dine egne erfaringer, men vi har iallefall kommet sterkere ut av det. Det er ikke lett å tilgi, men det er godt når det er gjort, og man går videre i livet. :)
Anonym
12:59 28.05.2008
Hvis hans svar på at du føler deg ensom i svangerskapet er å gå ut og ha seg med en 18åring så er han hverken omsorgsfull eller verdt å elske. Du har det nok bedre uten denne mannen, som virker både umoden og ufattelig selvsentrert.
Anonym
13:00 28.05.2008
Tusen takk for innlegget ditt.
Min kjære er av den litt gammeldagsetypen. Han mener at det er stor forskjell på menn og kvinner. Og derfor har han gitt klar beskjed om at han aldri ville tilgitt utroskap. For kvinner gjør det med følelser mens menn i større grad kun tenker med den lille hjernen. Så jeg vet med sikkerhet at han aldri ville tilgitt meg om jeg hadde tatt meg en tur i høyet. Jeg synes at det er flott at dere begge har klart å komme dere videre og er veldig lykkelige nå.

Lykke til med den lille.
Anonym
13:09 28.05.2008
Takk for det :)

Det hadde ikke så mye med følelser for min del ihvertfall!
Jeg ble litt revet med på en fest en gang. Det var så deilig å kjenne at noen andre hadde lyst på meg...var ikke forelsket, og ble det ikke etterpå heller. Så det med følelser har nok ikke noe med kjønn å gjøre..

Fikk jo kjempedårlig samvittighet etterpå selvsagt, for jeg elsker jo mannen min. Det var det samme med han også, på fest osv.
Jeg tenker ikke så mye på det lengre, for jeg vet han elsker meg også :)

Lykke til med valget ditt! ;)
Anonym
16:38 28.05.2008
at han sier til deg at det var for å hjelpe henne er det mest utrolige jeg har hørt på lenge av unnskyldninger. det er en tragisk måte å unnskylde seg på. hva med deg og dine følelser? mannen er 40 år og klarer ikke å forstå at du har det tungt i graviditeten og at mye skjer i kroppen din. har dere snakket sammen om hvordan du har følt deg under graviditeten, altså før dette kom opp? vi gravide sier og gjør mye rart i hormonrusen, har selv eksplodert opp til flere ganger, men han jeg er sammen med er yngre enn din, men løper ikke rundt og "hjelper" småjenter op den måten. Han prøver heller å forstå hva som plager og er inneforstått med at både gleder og sinne føles tusen ganger sterkere nå. selv om du har truet med å gå, så har du jo ikke gjort det. han er såpass gammel at han burde være mann nok til å sette seg ned sammen med deg og spørre om det faktisk er noe du mener. jeg synes hele måten han håndterer saken på er å legge all skyld over på deg og hun stakkars jenta som i mine øyne er utnyttet. klart en 18 åring som får oppmerksomhet fra en kjekk og voksen mann vil ha mer av det. det er så uansvarlig av han å bruke henne på denne måten.

hvordan vil det bli når dere får babyen og det blir tunge runder med nattevåk og kanskje ikke bestandig et enkelt forhold siden det nå blir en ny sjef i huset? jeg skal ikke si hva du skal gjøre, selv om det kanskje skinner mye gjennom i innlegget, men om du greier å tilgi han for å ha gjort dette i en så sårbar situasjon er det beundringsverdig.

ønsker deg lykke til og håper det ordner seg til det beste for deg uansett hva du gjør.
Anonym
20:52 29.05.2008
Huff...vil bare si at jeg føler med deg...

Har selv opplevd utroskap i svangerskapet, helt forferdelig følelse...han ga aldrig slike dårlige unskyldninger for det da.Må si d at han legger det frem slik at du føler det er din feil er egoistisk av han, han må stå for sine egene handlinger og leve med det han har gjort. D at han gjore det for å hjelpe en jente i "nød" er en dårlig unskyldning man gjør ikke sånn...ikke når man er i et forhold værtfall.

Men jeg forstår at du ønsker og tilgi han, klarer du d og dere greier å finne tilbake til det dere hadde er det jo ingenting som er bedre enn d:)

Men husk at det er aldrig din feil at han er utro...alle har ansvar for sine egne handlinger. Greit det trengs to for å få et forhold til og fungere men slike valg som utroskap er smålig og kun den personen sitt valg.

Uansett masse lykke til:)
Anonym
23:11 29.05.2008
Hmm.. Jeg føler med deg...Hvordan skjedde dette?
Har selv vært borti det å bli prøvd sjarmert ned i seng av en eldre mann.. Han var 38, jeg var 16.
Anonym
11:22 30.05.2008
Har du sett "American beauty". Tviler vel på at mannen din akkurat følte at han hjalp denne jenta.

Jeg synes denne episoden var litt vel drøy. Utroskap, ved et engangstilfelle, kan jeg forstå at er mulig å tilgi. Men når han i tilegg har hatt sex med en så ung jente, får jeg en litt ekkel følelse. 18 år er veldig ungt, og jeg er redd at han kan ha skadet jentas forhold til sex for lang tid fremover. Han er tross alt nesten 40 år, og det er hårreisende at han utnytter en pur ung jente på denne måten.
Anonym
13:44 31.05.2008
Kjære deg!
Din mann virker til å være en lurendreier. Ingen av hans unnskyldninger holder mål. Du er gravid,å da må han tolerere både oppførsel og endringer fra deg.
Du skal IKKE bebreide deg selv for hans utroskap. Det var han og ingen andre som gikk til sengs med denne jenta. Altså ingen tvang.Jeg synes det virker som om han vet du kommer til å tilgi han, særlig siden du nå er gravid. Hvem vil vel være alene da?

Men hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt han flytte ut en stund så du fikk tenkt deg om. Å hvis han skal fullstending tilgis,må han iallefall være mann nok til å ta ansvar for sine handlinger..å ikke skylde på deg!

Jeg er høygravid selv å har hatt enormt med hormonutbrudd..de fleste har gått utover min samboer. Jeg har også sagt i krangler at jeg kom til å gå fra han i et utbrudd av ensomhet. Men min samboer har lært seg å skille hva som er hormoner og hva som er meg under dette svangeskapet.
Din mann har med å vise deg forståelse!!Lykke til
suti&lillemy
22:47 17.06.2008
hadde min partner truet med å gå ifra meg, av like grunner som du nevner, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å ordne ting mellom oss, så han ikke skulle gått ifra meg, hadde F ikke vært utro!! det gjør jo bare ting verre!! så er det liksom din skyld??? å han hjalp bare den stakkars jenta? nei makan til tullprat !!! når kjæresten er gravid, så trenger hun mannen, en graviditet er noe man er to om (som jeg antar dere var?).
greit nok at det kan være vanskelig å leve med en gravid dame til tider, men hun har det jo ikke lett heller!! det er ingen unnskyldning for han til å finne lettere utveier i hverdagen. en graviditet er en kort periode i livet, å det skulle ikke være så vanskelig å bite tenna sammen når det snart er over!! det er jo heller ikke hans ansvar å "hjelpe" denne jenta, spesielt ikke ved å ligge med henne??? det er sikkert ikke bare lett for henne heller hvis hun er forelsket i han, at han ligger med henne, å så må kutte kontakt? ikke at det er hun det handler om da. men nei dette er kunn egoistisk å jævlig dårlig gjort fra hans side. men dette er min mening. hadde aldri funnet meg i det. lykke till til deg :)
kinee_88
14:57 18.06.2008
Dette må være noe av det mest idiotiske jeg har hørt.

HAN har vært utro og du føler det er DIN SKYLD??? Mer brist i logikken finnes vel ikke...

Han hjalp henne? Han vil ikke føle seg skyldig? Det var fordi du har truet med å gå fra han? Vås og pølsevev og atter tull og tøys.

Mannen snurrer deg rundt lillefingeren og virker særdeles manipulativ, spør du meg!!

Lykek til uansett hva du gjør, men sett nå ihvertfall fyren ordentlig på plass å be han til helvete å holde tissefanten i sin egen bukse om han skal være sammen med deg.

Det finnes ingen, absolutt ingen, forklaring eller unnskylding for hva han har gjort.

Og hadde jeg vært deg hadde jeg ringt hu dama selv og bedt henne holde seg unna - marker deg, så viker hun nok skal du se.
MummyAgain
21:46 22.06.2008
din feil????? nei, aldri i verden!!! mannen din er frekk som prøver å legge skylda over på deg!! du er nydelig og fortjener omtanke og omsorg når du er gravid! og spesielt når du sliter med ryggen!! han er like mye gravid som deg!! jeg er i ingen posisjon til å gi deg noen råd, men jeg håper det går bra med deg og at du begynner å stille litt krav! lykke til:)
marioo
15:50 18.06.2008
Det er ikke din skyld!!!! Vis alle menn hadde vært utro fordi at de hadde en hormonbombe hjemme hadde det vært mange mange flere der ute som hadde vært alene.

Jeg syns mannen din er en skikklig dritt, unnskyld språket, men han må være skikkelig dritt. Han var utro for du følte deg alene? og fordi hun var jomfru?!

Er dettte virkelig en mann du vil være sammen med? Jeg ville dumpet han, og dratt min vei uansett hvor tungt det er.
Anonym
02:21 23.06.2008
Syns det e noe av d dommeste jeg har hørt! Ærlig talt. Hadde det vært meg, gravid eller ikke hadde jeg kastet han på dør ME EN GANG!
Valeur
11:34 25.06.2008
For å hjelpe ei jente med dårlig selvtilit????

Er det her en form for dårlig spøk?

Hvis minn mann i det heletatt hadde vurdert å tenke tanken på noe sånt hadde han hatt ca 3 dager på å komme seg i hælvette ut fra mitt hus og aldri satt sin fot der i gjen!

Ha respekt for deg selv å vær sterk!

Du er da vel mere verdt enn som så???

Så med andre ord er det i følge ham lov til å være utro hvis man bare "hjelper" andre??

Beklager virkelig elskling men hu trengte litt hjelp.... men husk jeg elsker deg..

Nei,nei,nei... hev hodet å vær sterk, du er mere vedt enn som så.
rimtussa
11:47 25.06.2008
Hadde min mann bedratt meg mens jeg ventet hans barn...

Hadde jeg kastrert han... med en TESKJE.
Mammaen til Emilie mage snart?
13:21 25.06.2008
Og blitt kjent som teskjekjerringa? hihi sorry :)
Gorgonvaktmester
13:27 25.06.2008
Ja noe sånt :) Hehe men han hadde jo ærlig talt bedt om det. Hvorfor gjøre det raskt med en utsøkt Fiskars kniv når man kan pines slowly med en deilig,butt teskje... ;)

14:22 25.06.2008
Foretrekker Global fremfor Fiskars - de har bedre balanse og skaftet passer meg bedre. Men nok om det =)
Gorgonvaktmester
16:40 25.06.2008
Når menn snakker om skaftet på en kniv..er de enten Kokk eller seriemorder.. vi får satse på det første :D Hehe
14:19 11.08.2008
Lærte et triks av en ekte cowboy...hvordan kastrere okser...

Ta en gummistrikk
Sett den rundt testiklene og og stram til flere ganger...slik du gjør med en hårstrikk når man lager hestehale.
La strikken bli sittende til blodomløpet til testiklene forsvinner og de rett og slett til slutt detter av.

Kanskje ikke humant...men kastreringsoppskriften er fra texas. ;)

Dette har kanskje ikke noe med HI sitt innlegg... Men er vel noe sånt mannen hennes fortjener...
Føler virkelig med deg.
Føl ikke skyld for at han er dum. Dette er hans ansvar! Det er hans jobb å sitte med den skyldfølelsen. Hold hodet høyt hevet du, og gjør det som føles riktig for deg. Men vær tro mot deg selv. Det krever en del å jobbe seg gjennom noe slikt.
Hvertfall når man får servert unskyldninger som at han gjorde dette for å hjelpe jenta med selvtilliten... Milde himmel!
Miss Sophie 82
00:14 26.06.2008
Jeg har ikke lest resten av tråden enda, svarer først.

Han har pult en annen, og det er uakseptabelt og jævlig.

Men du har såret ham, og det kan hende dette hade løst seg anderledes hvis dere hadde snakket mer sammen om problemene deres.

Kan ikke sitte her og analysere og mene uten å vite alt, men det er de tankene jeg gjør meg.
Faderen
09:48 25.07.2008
Han har vært utro mot deg, mens du er gravid, og på toppen av det

hele er han arrogant nok til å dytte ansvar for det over på deg, og gitt

beskjed om at han ikke orker bebreidelser, så legger han ansvaret for

at det forsatt er kontakt mellom dem på henne, hm...så han mener vel

at han har all rett til å oppføre seg som han gjør.

Når han oppfører seg sånn tror jeg ikke det er siste gangen han er

utro med deg .

Nei tror både du og babyen hadde fått det mye bedre uten han,

finn deg en mann som respekterer deg....

hadde samboeren min vært utro hadde han vært på

hue og ræva rett ut.
Madeleine & lille Isabelle
02:21 3.08.2008
Var det kun for å hjelpe en meget usikker jente med dårlig selvbilde! hmm denne her var jeg veldig skeptisk på. Kunne han ikke ha gjort det på en annen måte? snakke? Elsker han deg virkelig, så elsker han deg uansett.. Det er min mening da. Ikke gjøre dette her, når du er mest sårbar. siden du har truet han med å gå fra han... Skal man ikke kjempe, for å få den man elsker tilbake da?
Jeg vet hvordan du har det. Er ikke akkurat lett å gå fra en man elsker. Har tilgitt selv. men jeg klarte ikke å leve med den tanken at han gjorde det med en annen en, + at han holdt dette her skjult for meg. viste jo ikke lengre om jeg kunne stole på han, når han var på byen osv
Anonym
02:04 9.08.2008
Heisann!

Dette er på INGEN måte din skyld, er mann selv, men dette må være noe av det mest hårreisende jeg har lest. Mannen din er jo fullstendig blottet for normal tankegang. Han er nesten 40? Lukter det en midtlivskrise her....?

Hiv mainnsjitn!
Anonym
13:09 13.08.2008
Hei, sitter ¨her og gråter pga innlegget ditt. Er i samme situasjon selv, mannen har vært utro mens jeg gikk gravid.. Vet ikke selv hva jeg ska gjøre, har mest lyst til å gå ifra ham, men vi har jo en sønn på to mnd sammen, barnet har jo rett på en far og jeg klarer ikke tanken på å begynne å dele omsorg nå når han trenger mamman sin døgnet rundt. Er samtidig vanskelig og tilgi, er i den mest sårbare situasjonen med hormoner og usikkerheten! Han holdt det i tilegg skjult for meg, fikk vite om det da jeg var 4 mnd på vei med gutten vår. Og da fikk jeg en mail ifra ei jente som fortalte for en drittsekk jeg var sammen med. Uff hvor livet er vanskelig akkurat nå. på en måte føler jeg at han har valgt oss bort da han gikk bak ryggen på meg over lengre tid, men vet jo at det ikke er sant. Han er en snill pappa som tar seg av sønnen sin, og han sier han angrer dypt. Jeg hater utroskap og det gjør det ekstra vanskelig og leve sammen med ham nå, hadde det ikke vært for sønnen vår hadde jeg dratt for lengst. Men når man har barn sammen eller skal ha barn så får man vel bare bite ihop så lenge man klarer, og heller gå ifra hverandre når barnet er større.. stor klem
Anonym
07:46 14.08.2008
Vel, nå er hun i hvert fall ikke jomfru lenger, så slipper du å bekymre deg over det...

Sorry, kunne ikke dy meg.
Anonym
20:21 15.08.2008
Hei.
Her er mine tanker...

Alle kan drite seg ut en gang, men han hadde jo sex med henne to ganger (hvis jeg leste innlegget ditt riktig?)
Det tilsier jo at han har gjort et galt valg, hatt tid til å tenke over det for så å velge og gjøre det igjen!!! Det er rimelig beregnende spør du meg, og hadde han ikke blitt fersket tror jeg faktisk at han hadde gjort det flere ganger.
Jeg kjenner ingen av dere, og ikke saken i sin helhet, men dette er forferdelig dårlig gjort av ham!
Det siste han skal gjøre i denne situasjonen er iallefall å skylde på deg.

Tror jeg hadde ringt denne 18 år gamle jenta jeg, spurt om det var bare de 2 gangene og hvordan det hele foregikk. Har de forresten hatt kontakt lenge før dette skjedde?
Hjelper deg kanskje å finne ut om dtte var spontant eller ikke?

Uansett hva du velger, lykke til.
Di sitter i en vanskelig situasjon og må tenke deg godt om her.

Oppdaterer du om progresjonen?

lioevr31pp XX`SA*SingingBlues*
21:58 15.08.2008
Syns utrolig synd på deg, må være en helt forferdeig situasjon å være i, og da spesielt siden du er gravid. Syns det er ufattelig dumt av mannen din å gjøre dette mot deg, og t.o.m mot denne stakkars 18-åringen. Jeg hadde aldri tilgitt noe sånt. Men skjønner at det kanskje er lettere å tilgi når man er gravid og sårbar. Håper ting retter seg.
kleine
14:20 16.08.2008
For å hjelpe en usikker jente? Det er det dummeste jeg har hørt. HEr har han fått muligheten til å ha seg med ei ungmøy og han har med viten og vilje slått til. Som om ikke det er nok, har han utnyttet denne unge jentas usikkerhet og antatte lave selvbilde. Dessuten er det få jomfruer som byr seg hen, uten at de ønsker noe meg. Han er 40! Dobbelt så gammel som henne, og burde være den voksne her. Han burde sagt i fra at han hadde kone hjemme. En gravid kone. Han gav henne ikke beskjed. Han så rett og slett muligheten til å ha seg med ei som er ung. Han har bedradd deg, og utnyttet henne.

Det er din feil? Er han vittig? Nei, du. Dette er ene og alene hans egen feil, og du er i din fulle rett når du bebreider han. Han har ikke vært tilstrekkelig tilstede for deg gjennom graviditeten, hvis man ser bort i fra at han nok har vært klar som et egg når det har vært muligheter for sex, så klart en gravid kvinne blir opprørt. Han vet hva han har gjort, men er for feig til å ta det inn over seg. Det er jo så mye lettere å drive ansvarsfraskrivelse. For en feig jævel!

Skal han i det hele tatt fortjene et forhold med deg, så skal ha se til å legge seg paddeflat. Han må regne med at det tar evigheter å bygge opp tilliten igjen. Han skal pent finne seg i at utroskapen kan brukes mot han, hvertfall en god stund frem i tid. Han må regne med at du ikke klarer å bearbeide dette på en gang, men at dette kommer til å komme i flere omganger. Han kan heller ikke forvente sex av deg, noe han sikkert gjør.

Nei, fytti! Blir så sint på dine vegne at jeg sitter her og dirrer!
Anonym
13:36 17.08.2008
dårlig unnskyldninger og være utro på.skulle ha tenkt bedre enn det ja.hadde spent han ut jeg da.ei gang utro,alltid utro.du gjør jo selsagt som du vil og føler.greier du å leve med den tanken hva han har gjort,så er du jo flink.
lykke til
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------