Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Yrke og karriere

Her kan dere diskutere alt som har å gjøre med yrke og karriere.
helsesøster
15:25 29.05.2008
Jeg har lyst til å bli helsesøster. Må man ha gode karakterer på sykepleiestudie for å komme inn på det studie?
Noen som vet?
Anonym
Sv: helsesøster
15:32 29.05.2008
Slik jeg har skjønt det er det generelt vanskelig å komme inn på videreutdanninger for sykepleiere, men noen steder er det jo lettere enn andre.. De ser jo ikke bare på karakterene men også på hvilken erfaring man har som sykepleier så det er jo bare å søke i vei.. Men det er veldig vanskelig å få jobb som helsesøster de fleste plasser - noe å være obs på....
Pearl 33 + junigutt*fødeklar*
Sv: helsesøster
22:49 29.05.2008
Hei!

Jeg har søkt på helsesøsterstudiet nå, og med over 400 søkere på noen få plasser, tviler jeg på at jeg er heldig å komme inn. Det er alltid konkurranse om plassene på alle av landets helsesøsterutdanninger, slik jeg har skjønt det.

Opptaket skjer ved beregning av poeng. Du får poeng etter snittkarakteren på grunnutdanningen din (spl). Videre får du poeng for det du har arbeidet utover minstekravet for opptak (som er 1 år). Du må ha utøvd direkte klinisk sykepleie overfor pasienter i minst et år. Og dette må ha vært fulltid (dvs. 27 timer pr. uke eller mer). Du kan få poeng for tilleggsutdannelse du har tatt, og noen skoler gir også noe poeng for evt. annet arbeid du har hatt.
Du får poeng for arbeid med barn, unge og deres familier. Og noen skoler har faktisk også plasser forbeholdt søkere under 30 år.
De ulike høgskolene utarbeider egne opptakskrav, så dette kan variere fra skole til skole.

Uansett, det skader ikke søke. Legg gjerne med noen ekstra ord.
Helsesøsterstillinger vokser ikke på trær, men du kan bla. også jobbe på en barneavdeling/poliklinikk som helsesøster. Og har man tålmodighet, dukker det nok opp jobber. Det er dessuten lurt å skaffe seg en fot innenfor. Det hender at sykepleiere får jobb på helsestasjoner også ;)

Lykke til!
♥Musipusi♥
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------