Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Fødsel og svangerskapsdepresjoner

Her kan dere støtte hverandre og dele erfaringer.
får ikke sove om natta!! hjelp
01:29 7.06.2008
når jeg var 12 år gammel kom det krig til hjemlandet mitt Bosnia. Måtte flykte som barn for og ikke bli drept,voldtatt osv. Jeg har sett som en jente på 12 år masse,gikk runndt folk som ikke hadde hånd eller noe ,granater traff disse folkene da de skulle kjøpe brød. Jeg blir redd idag, bare og tenker på slikt krig. Og ikke snakk om når jeg kom til NORGE, flyttet mye fra asyl mottak til en annen osv. Det har gått mange år ,jeg har blitt voksen, min mor og far sa at det var best at jeg gifter meg. Jeg hadde en kjæreste i Bosnia ,jeg likte gutten veldig godt men det ble skilsmisse om 5 mnd, kunne ikke mer,har liksom oppvokst halvparten av livet mitt her, så kunne ikke bo slikt med ham. Traff en norsk fyr på byen ,hvor det var kjærlighet ved første blikk,vi giftet oss etter 6 mnd,. Jeg fikk barn med ham ,store barn,begge veide 5 kg hver av dem,fikk dem med haste ks, kan ikke komme over dette.
Første fødselen min var 21 timer med dripp og så ble det haste ks, det gikk bra til slutt da ,kan ikke klage at jeg hadde noe dårlig opplevelse bare at jeg ble veldig sliten av den drippen. Men så ville vi ha nr.2 var veldig lykkelig og smilte sånn da jeg fikk vite at jeg var gravid og at jeg bærer jente i magen. Vi ble veldig glad alle,men så kom tiden til å føde barnet. Jeg ble satt i fødselen ,.selv om min lege sa at jeg skal ha ks,ville de prøve på sykehuset, men så kom morkaken ut og det var snakk om liv og død til barnet vårt.jeg så bare masse mennesker i rommet og hold på og besvimme ,de skjærte meg på magen og jeg kjente det knivet ufffffffffffffff, jeg skrekk det gjør jævla vondt,fikk full narkose til slutt. våknet med de smertene, og jeg fikk sett gullet mitt, jeg ble glad men også veldig deprimert, måtte dele rommet med andre og jeg satt i sengen og gråt og gråt og holdt min datter inn til meg som trøst, jeg ble redd. dette har ikke gått over enda, jeg har forsatt vanskeligheter og glemme alt som har hendt meg, hadde for ett år siden operasjon ang. stoftskifte, og jeg tror dette problemet fikk jeg fordi jeg grinte myeeeeeeeee, kan ikke sove i det heletatt om natten idag, legen prøver og finne ut men nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har opplevd masse traumatiske ting som barn og voksen person nå,

Jeg ønsker meg et barn til men er livredd at jeg kommer til og dø av keisernitt,og mine barna blir igjen,er så redd, hvordan skal jeg begynne og tenke at dette kommer ikke til og skje ???

er det noen her som har opplevd slike ting som meg

pls hjelp meg

Anonym
Sv: får ikke sove om natta!! hjelp
10:36 7.06.2008
Gråt når jeg leste innlegget ditt..Uff du har opplevd mye vondt. Har selv gått mye i terapi etter en vond barndom.MEN den kan IKKE sammenlignes med din!! Jeg vil anta at du har posttraumatisk stress syndrom. Det kan du lese litt om på nettet. Dette syndromet går ut på at du har opplevd noe vondt i barndommen som setter stort preg på enkelte situasjoner senere i livet. Du får en slags påminnelse om det vonde. Dette bør du snakke med en psykolog om...Det finnes private ellers skal du henvises fra lege.
Uansett fler barn eller ikke, dette må du snakke om. Det er sikkert ikke så mange som forstår din situasjon som ikke har opplevd det.

Tenker på deg!
Anonym
Sv: får ikke sove om natta!! hjelp
23:31 7.06.2008
tusen takk for svaret ,jeg skal nok prøve og finne en psykolog ,
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------