Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Fødsel og svangerskapsdepresjoner

Her kan dere støtte hverandre og dele erfaringer.
Hadde aldri trodd jeg skulle bli deprimert...
22:46 9.06.2008
Hei...vet ikke om jeg kan si at jeg har depresjon heller, men dagene er veldig opp og ned i allefall...hadde en tøff fødsel som etter 26 timer endte i keisersnitt.Barselperioden var også tøff, fikk ikke til ammingen og følte meg allerde da dødsmislykket som mor. Ikke kunne jeg føde henne på vanlig måte, og ikke kunne jeg amme henne heller...Ble til at jeg pumpet meg i 5 uker for det jeg hadde, men nå er der tomt. Sliter veldig med dårlig samvittighet over det, samtidig har jeg nesten angst for å være helt alene med henne...Hun er 5 uker i morgen, så enda er det jo tidlig...Trodde jeg skulle trives superbra med å være hjemme med babyen, jeg har alltid likt meg hjemme og gledet meg til dette, men nå løper jeg egentlig bare rundt og er superstresset. Nyt tiden og babyen sier alle, men det klarer jeg liksom ikke helt...Gå rrundt på tå hev hele tiden, livredd for at hun skal begynne å gråte. Noen dager griner jeg også bare det kommer en lyd fra henne...og har litren lunte når hun er urolig...håper ting blir bedre etterhvert....de tvar jo ikke sånn som dette det skulle bli...
Anonym
Sv: Hadde aldri trodd jeg skulle bli deprimert...
15:23 15.06.2008
For det første, du er selvfølgelig ikke mislykket som mor! Det er mange i din situasjon, som har det på samme måte. Synes at du virker som en veldig omsorgsfull og tøff mamma! Har du noen til å stille opp for deg og babyen? Avlastning? Det er ingen skam å be om hjelp!!!

Kjempemasse lykke til!!!!
Lysets Måne
14:47 28.06.2008
Hei... jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver... hadde det akkurat på samme måte.. Men det BLIR bedre. Men søk hjelp! Min sønn er nå 3 år og i går var første gang jeg snakketmed noen.. Jeg tok kontakt med en privat jordmor og fikk samtale med henne.... det hjalp!! Men jeg angrer jeg ikke gjorde noe tidligere... kanskje jeg hadde hatt det bedre så mye før da...? Lykke til!!!
Siljelill
19:59 1.07.2008
det kommer til å bli bedre!!! vi hadde også en tøff fødsel og det holdt på å gå galt for både meg og lillemann. jeg var overveldet over hvor stort det var å komme hjem med en liten tass som var helt og aldeles avhengig av meg. jeg var sliten og super hormonell. noen ganger tenkte jeg instingtivt "å nei!!" når han våknet fordi jeg visste han kom til å ville ha pupp og jeg var så utrolig redd for at vi ikke kom til å få til ammingen. men det ble bedre!!! etter 6 uker slo det meg pluttselig at jeg jo bare koste meg! jeg hadde ikke vært redd eller engsteløig på mange dager. jeg skjønte hva gutten min ønsket og jeg var blitt sikrere.

dette kommer du til å klare fint tror jeg. bare gi deg selv litt tid. lykke til!!
dyp-og-indelig-lykke
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------