Jeg er et aktivt hundemenneske - har 4 store hunder, hatt 2 valpekull, og det blir vel et par-tre kull til i løpet at de yngste hundenes levetid - inget samlebåndsoppdrett, altså. Jeg driver også smått oppdrett av katt.
Mine hunder er først og fremst familiehunder, jeg går mye turer med dem, eller sykler - men det begrenser seg litt nå som jeg er gravid i 8 måned.
Jeg fikk bekkenløsning, og det passet dårlig når man må gå turer med 4 kjempestore hunder hver dag - heldigvis løste det seg etter 14 dager med akupunktur, så nå vagger jeg rundt i skogen igjen!!!
Jeg driver med utstilling, men er ikke av den "hysteriske" utstillingstypen - hundene må ha litt resultater å vise til i forhold til senere valpekull. Hvis hundene mine ikke hadde likt seg på utstilling, hadde jeg ikke dratt dit - men de koser seg i samvær med andre hunder, og synes det å løpe et par runder i ringen ikke er rare "jobben".
Jeg har enda 2 utstillinger jeg skal fullføre med magen og det hele, før jeg tar en pause i juli.......
Jeg driver kun litt hverdagsdressur, men ser at det kunne vært morsomt å trene litt mer med de to yngste - hvis bare tiden strakk til. Jeg har også forsøkt å gå blodspor, selv om jeg i utgangspunktet har en rase som ikke er vanlig å bruke til sånt noe i det hele tatt. Jeg kunne tenke meg å prøve litt mer sporing etter hvert!
Når ungen kommer i begynnelsen av august, blir det vel barnevogn og to og to hunder i slengen, eller bæresjal på skogsstier - ungen kommer til å få veldig mye frisk luft!
|