Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Hobbydebatten

Her kan du diskutere rosemaling, søm, strikking huflid og hva som helst ellers av hobbyting. Kanskje har du verdens beste oppskrift på pepperkaker også? Vi har og noen artikler på våre sider om Hobby og Kurs
Hundemennesker?
01:00 11.06.2008
Noen hundemennesker her? Som kanskje driver med et aktivt hundehold og konkurrerer e.l.?
Er selv en "snart klar"-jente,som begynner prøvingen iløpet av høsten. Hadde vært morsomt å komme i kontakt med andre aktive hundemennesker,og dele erfaringer innen "hund og graviditet" ;)
ayka
Sv: Hundemennesker?
18:54 17.06.2008
Jeg er et aktivt hundemenneske - har 4 store hunder, hatt 2 valpekull, og det blir vel et par-tre kull til i løpet at de yngste hundenes levetid - inget samlebåndsoppdrett, altså. Jeg driver også smått oppdrett av katt.

Mine hunder er først og fremst familiehunder, jeg går mye turer med dem, eller sykler - men det begrenser seg litt nå som jeg er gravid i 8 måned.

Jeg fikk bekkenløsning, og det passet dårlig når man må gå turer med 4 kjempestore hunder hver dag - heldigvis løste det seg etter 14 dager med akupunktur, så nå vagger jeg rundt i skogen igjen!!!

Jeg driver med utstilling, men er ikke av den "hysteriske" utstillingstypen - hundene må ha litt resultater å vise til i forhold til senere valpekull. Hvis hundene mine ikke hadde likt seg på utstilling, hadde jeg ikke dratt dit - men de koser seg i samvær med andre hunder, og synes det å løpe et par runder i ringen ikke er rare "jobben".

Jeg har enda 2 utstillinger jeg skal fullføre med magen og det hele, før jeg tar en pause i juli.......

Jeg driver kun litt hverdagsdressur, men ser at det kunne vært morsomt å trene litt mer med de to yngste - hvis bare tiden strakk til. Jeg har også forsøkt å gå blodspor, selv om jeg i utgangspunktet har en rase som ikke er vanlig å bruke til sånt noe i det hele tatt. Jeg kunne tenke meg å prøve litt mer sporing etter hvert!

Når ungen kommer i begynnelsen av august, blir det vel barnevogn og to og to hunder i slengen, eller bæresjal på skogsstier - ungen kommer til å få veldig mye frisk luft!
Viorika
Sv: Hundemennesker?
02:48 18.06.2008
Hei.

Jeg er også aktivt hundemenneske.
Har en hannhund på litt over ett årsom jeg har gått lydighetskurs med og begynner på Agility i september. Han er min 4. hund.
I mars fikk jeg en sønn og de to passer veldig bra sammen. Hunden passer på babyen og vil gjerne leke :) (litt tidlig men)
Prøver å gå mye turer, men er ikke alltid like lett med liten baby og barnevogn :)

Driver også med utstilling, men har ikke viunnet noe enda.

Det som var litt spesielt var at han er egentlig en liten pappadalt, men tre dager før fødselen ville han bare sitte i nærheten av meg og var liksom litt stresset. Jeg velger å tro at han kunne føle at noe var på gang.

Uansett så mener jeg at en familie ikke er komplett uten en hund. Men det må jobbes masse, og man må ha mye tålmodighet med både barn og hund... Men man får både de barna og dyra man vil ha...
zalto
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------