Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Så fælt gjort
13:59 11.06.2008
Jeg og samboer har nå bodd sammen i 3år, vi har akkurat flyttet i eget hus. (vært sammen lengre enn det) Begge har jobb. Jeg vil ha barn. Han vil ha barn nå og da, men han vil gjerne ha rett tidspunkt. Noe jeg mener ikke finnes.

Når jeg gikk ut av vgs, så sa han at vi kunne prøve da, jeg gikk ut av vgs, og vi prøvde ikke (egentliog glad for det nå.. Litt tidlig.)

Så sa han at vi kunne pørøve når jeg hadde fast jobb. fast jobb fikk jeg før jeg gikk ut av vgs, Og er på mitt andre jobbår som fastjobb) men han vil fortsatt ikke ha baby.

Jeg er lei av disse målene han gir meg hele tiden. jeg vil hoppe i det og bare prøve. Men hva er det han tenker på?! Jeg begynner og synes at dette begynner og bli stygt gjort og gi meg mål på at dette skal skje vis du klarer ditt og datt.. :O

Hvorfor er han sånn?! Hvordan skal vi bli enige om dette?
Anonym
Sv: Så fælt gjort
19:57 25.06.2008
Jeg er ikke mann da, men svarer likevel... ;)
Du må bare si rett ut at du vil ha barn, og at han må ta standpunkt om han vil eller ikke. Og si at det er barn nå eller aldri (les: du går fra ham). Det virker jo ikke som om han vil ha barn, så du "kaster" på en måte bort tiden din med å være sammen med ham. Kanskje blir han klar for barn om en måned, kanskje om 10 år.
Dette virker kanskje litt brutalt, men barn/ikke barn diskusjonen er ikke noe man kan møtes på halvveien på.
Men for all del, det kan være han bare er livredd. Så ikke gi opp med en gang. Men vær mye mer direkte; si at du vil begynne prøvingen NÅ.
Og for all del: IKKE slutt med p-piller uten å si i fra. DET er dårlig gjort det!
Anonym
Sv: Så fælt gjort
22:43 25.06.2008
tja, jeg tror i grunn at din mann er grundig klar over at du ønsker deg barn, men jeg tviler sterkt på at han er klar. Å gi deg mål som du skal oppnå tror jeg han gjør kun for å kjøpe seg tid. Og husk, dere er fremdeles unge (antar jeg siden du skriver at du er ferdig med vgs og har 2 år i jobb) og du har masse tid til å få barn enda.

Jeg synes du skal forsøke å finne ut hvor skoen trykker før du bestemmer deg for hva du skal gjøre.

Men vent selvsagt ikke i all evighet, da vil du angre.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------