Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
mannen min har ikke rørt meg på 2-3 mnd. ikke siden jeg ble gravid.
 17:33 11.06.2008
vi har vært sammen i 15 år og har et barn på 10. nå er jeg 3,5 mnd på vei med nr to som har vært planlagt lenge.
men denne gangen har han ikke rørt meg siden jeg ble gravid. greit jeg har vært mye kvalm, men det hindrer han ikke i legge armen rundt meg akkurat tross at jeg ikke klarer sex.
vi røykte begge to før jeg ble gravid og hadde planlagt å slutte. jeg sluttet rett etter jeg ble gravid.
og pga kvalmen så tåler jeg ikke røyklukt. det er helt ekstremt, spyr på kommando hvis jeg kjenner røyklukt eller søppellukt.
saken er den at han har ikke sluttet, greit nok det. men ikke en eneste kveld disse mnd har han kunnet ta siste røyken en time før sengetid, dusjet og så kommet å lagt seg sammen med meg. jeg får ikke en klem engang.
jeg føler det som om han har prioritert tobakken over meg.
jeg har fortalt han at jeg har savnet han så at jeg enkelte kvelder gråter når jeg legger meg. han har tilogmed kommet inn på soverommet for å hente noe, hørt at jeg har gråte, og så gått ut igjen. han virker ikke til å bry seg i det hele tatt.

jeg er sykemeldt og klarer nesten ikke noe pga kvalmen. er i tillegg en smule deprimert over at jeg ikke klarer være en god mamma for barnet jeg har fra før nå. han blir mye avisst fordi jeg ikke klarer gjøre ting.
jeg trenger støtten i fra mannen min, er det for mye forlangt?
vi holder på å pusse opp hjemme, og han sier at han har ikke tid til å dusje en ekstra gang bare for å komme å legge seg sammen med meg.
jeg er jo ikke urimelig å forlanger at han skal gjøre dette hver kveld. men en kveld i uka hadde vært deilig. han tar seg heller ikke tid til å sette seg ned i sofaen å prate med meg. jeg bare føler meg så avvist, og angrer igrunn litt på hele graviditeten. ikke klarer jeg gå på jobb, ikke klarer jeg være sammen med sønnen min, og mannen min ser ut til å ha boikottet meg til fordel for røyken.

er det jeg som er storforlangende her, eller? vil gjerne ha synspunkter.
han har ikke vært slik før. dvs han er ikke den som flyr på meg hver kveld da, men dette er helt annerledes enn det bruker å være.
kansje en annen mann skjønner hvordan han tenker, for det gjør ikke jeg.
Anonym
Sv: mannen min har ikke rørt meg på 2-3 mnd. ikke siden jeg ble gravid.
 20:27 11.06.2008
Synes overhodet ikke du er storforlangende!Mannen din BØR ta hensyn til deg og dine behov.
Kan du ikke ta det opp med han?Spørre rett ut?
Du fortjener støtte og forståelse.
Anonym
 22:10 11.06.2008
har sagt til han rett ut hva jeg føler. men ikke fått noe særlig respons på det. han blir litt sint da.
har lært meg etter noen år med han at det nytter ikke ¨å komme med hint. det må leses opp i klartekst hvis han skal forstå hva jeg mener.

er det noen menn her som kansje forstår hva det er han brygger på?
vi har vært ilag så lenge at jeg anser ikke at forholdet har skrantet på noen måte før dette. dette er noe som skjedde etter jeg ble gravid. og som sagt så var det veldig planlagt. så det burde ikke være noe sjokk for han.

HI
Anonym
 11:20 24.06.2008
Det høres jo litt rart ut det du skriver om ham. Jeg syns det er litt spesielt at han ikke slutter å røyke når du har gjort det. Før røykte jeg også, men etter at jeg sluttet er jeg litt "allergisk" mot røyk og røyklukt, spesielt den litt ekle, svetteblandete lukten du kan kjenne av folk som har røyken "i kroppen". Hadde ihvertfall ikke gått med på å sove i samme seng som en røyker!

Ellers høres det ut som mannen din distanserer seg litt fra både deg og graviditeten. Blir det så mye oppussing og herjing at han ikke har tid/overskudd til de vanlige fritidssyslene sine? (been there done that...=) Da kan det hende han blir litt nummen både fysisk og følelsesmessig, og jeg ville anbefalt å trappe ned på snekringen og bruke mer tid på deg, barn nr. 1 og seg selv, hvis ikke det er sånn at huset ramler ned hvis han ikke gjør noe da.

Det du ber om er ikke urimelig i alle fall. Hvis det var menn som skulle være gravide med tilhørende kvalme, vondt i ryggen, elefantbein og andre "festligheter" skulle jammen damene fått springe tenker jeg. Da er det ikke for mye forlangt at mannen din sløyfer kveldsrøyken en gang eller to i uken og spyler skroget før han kommer og legger seg =)
Gorgonvaktmester
 23:43 9.07.2008
JIPPI!!!!!!!!

nå har han vært røykfri i en uke. jeg krysser alt jeg har, men vi har hatt noen heftige diskusjoner til nå da. og en kvalm og hormonell gravid fru er kansje ikke så enkel å krangle med.

HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------