Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldrepenger og permisjon

Hva slags situasjon er du i, og hva slags hindringer møter du i dagens situasjon? Burde politikerne bevilget annerledes?
hmmm... forvirret ja...
 22:26 11.06.2008
jeg skjønner ingenting jeg:p

*får man utbetalt fødselspengene(de 44 eller 54 ukene) fra arbeidsgiveren eller nav??

*noen som vet dato nav utbetaler penger? jeg er sykmeldt nå, åh ha vært det nesten en måned å etter hva jeg har forstått betaler arb.giver bare første 16 dagene av sykmeldingen så nav resten?

*jeg har termin i september, når må man søke om penger?(nav man søker om dette??)

veldig takknemlig for svar:-)
mommy_87
Sv: hmmm... forvirret ja...
 23:31 11.06.2008
Hei.

Noen steder forskutterer arbeidsgiver både sykepenger g foreldrepenger Det er riktig at det er noe som heter arbeidsgiverperiode og det er 16 dager, etter det kan de fortsette å betale og få det refundert av nav, eller så betaler nav ut til deg.
Jeg vet at trygd ofte kommer ut rundt den 20., i hver månde Kanskje det er samme dato men det vet jeg ikke.

Du kan søke nærmere termin men noen anbefaler å søke 3 mndr f ør termin, men det er ikke et krav. Søk snart, du siden det er sommer og slikt.
Søk både arbeidsgiver og nav
Herkules
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------