Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldrepenger og permisjon

Hva slags situasjon er du i, og hva slags hindringer møter du i dagens situasjon? Burde politikerne bevilget annerledes?
Engasjement/vikariat og sykemelding
14:07 12.06.2008
Jeg jobber i ett års engasjement som løper ut 15.10.2008 og har etter planen termin i midten av januar 2009. Dvs at jeg er arbeidsledig i perioden mlm 15.10.2008 til ca 20.01.2009. Hva skjer om jeg blir 100%sykemeldt før engasjementet løper ut og forblir sykemeldt frem til fødsel, får jeg da sykepenger fra ordinær lønn eller sykepenger beregnet fra arb.stønad? Neste spm: Foreldrepengene beregnes ut i fra de best betalte 6 av de 10 siste månedene?
Anonym
Sv: Engasjement/vikariat og sykemelding
14:20 12.06.2008
Dersom du blir sykemeldt fra jobben før engasjementet utløper får du sykepenger fra ordinær lønn..

Foreldrepenger beregnes i utgangspunktet ut av lønnen de siste 4 ukene før permisjonen begynner - det er kun dersom man har mottatt ledighetspenger at de går ut fra de beste 6 av de siste 10 mnd...
Pearl 33 + junigutt*fødeklar*
Sv: Engasjement/vikariat og sykemelding
19:44 15.06.2008
Dersom du mottar sykepenger fra NAV når du går ut i permisjon de ikke regne de 6 av de siste 10 mnd. Du får da samme som sykepengene.
februarbarnet er kommet
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------