Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
LinnR83, vill du hjelpe meg litt??
15:37 20.06.2008
Hei!
Ser du har mange gode oppskrifter, så lurte på om du kunne hjelpe meg med en sak=)
I svangerskapet har jeg blitt helt hekta på spagetti bolognese, altså, den typen du får på italienske resturanger ol. Men får jo ikke til det hjemme... hehe... blir litt dyrt å stoppe hver gang jeg ser et sted med italiensk mat=)

Har du en god oppskrift jeg kan bruke?
Anonym
Sv: LinnR83, vill du hjelpe meg litt??
21:57 20.06.2008
400 g karbonadedeig
100 g bacon i små terninger/strimler
1 løk i småbiter
2 middels gulrøtter i småbiter/revet
1 stilk stangselleri i små biter
2 fedd hvitløk (mer eller mindre etter smak)
1 boks hermetiske tomater
1 -2 ss tomatpure
1 laurbærblad
1 ts tørket timian
1 ts oregano
salt og pepper
1 ss balsamicoeddik + 1/2 ts sukker

Stek kjøttet, noe før det er ferdig stekes baconet med. Ha så i grønnsakene utenom herm. tomater, la steke til de er myke. Deretter har du i tomater, tomatpure og krydder. La småkoke uten lokk i 15-20 minutter. Om det blir veldig tørt kan du ha i vann etter behov. Ta vekk laurbærbladet før servering. Spaghetti og evt. en enkel salat og hvitløksbrød til, nam!!

Anonym
Sv: LinnR83, vill du hjelpe meg litt??
07:48 24.06.2008
Hvis du vil gjøre det hele ekstra enkelt, kan du lage den typiske hverdagsbolognesen som de lager i italia. Finhakk så mye løk du orker (jeg bruker tre store løk til 500 gr kjøttdeig om 3/4 pakke spaghettini) og fres den i smør og litt olje (skal være nokså mye i panna) på middels varme med et par spiseskjeer sukker eller fruktsukker til løken blir gjennomsiktig. Den skal ikke bli brun. Legg dette til side i en skål eller noe.

Stek kjøttdeig og hell over tomatpure (gjerne 1 til 1 1/2 av de små hermetiske boksene) og la den frese sammen med kjøttdeigen et par minutter. Tilsett løken og alle de smakrike oljedråpene :) Rør godt og smak til med salt, pepper og evt mer sukker (eller ketchup om du er spesielt glad i det) Rett før du avslutter, tilsetter du ca 2 dl vann for å tykne sausen. Og så er det bare å servere. Dette slår an hver gang og er ekstra deilig med revet ost på toppen.
Fru Gravid
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------