Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Hobbydebatten

Her kan du diskutere rosemaling, søm, strikking huflid og hva som helst ellers av hobbyting. Kanskje har du verdens beste oppskrift på pepperkaker også? Vi har og noen artikler på våre sider om Hobby og Kurs
Babyteppe a'la Mor Signe
22:46 22.06.2008
Jeg har sett litt på, og har lyst på et babyteppe, sånn som Mor Signes teppe fra Nøstebarn. Men har lyst til å strikke i ull/silke, og syns de har så kjedelige farger på Nøstebarns hjemmeside.
Er det noen som kan hjelpe meg med oppskrift, så kjøper jeg garn her i byen jeg bor istedet? Får jo ikke tak i oppskrifta så lenge jeg ikke kjøper garnet fra nøstebarn...

eventyr
Sv: Babyteppe a'la Mor Signe
23:52 22.06.2008
De har ikke oppskriften på garnbutikkene der du bor da?
Snuppelura i 3.pp
00:20 23.06.2008
Se på dette:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=10&lang =no

Likner ikke dette? Hvis du bruker litt tynnere garn og litt tykkere pinner?
Snuppelura i 3.pp
01:40 23.06.2008
Det er to varinter.

Den ene er ca slik:
Legg opp passe antall masker (gjerne et sted mellom 150 og 200 masker) på tykkere pinner enn anbefalt på garnet (f.eks er nøstebarnteppet strikket på pinne nr 6)
Strikk rett på hver omgang (rillestrikk) til det er passe stort, og fell av.

Det andre strikkes fra hjørne til hjørne, og det blir noe sånt:
Legg opp 3 masker. I begynnelsen av hver omgang strikker du 1 maske før du øker 1 maske, strikk rett ut pinnen.
Dette gjør du til du har strikket opp ca halvparten av garnet (og du har et halvt teppe).
Så gjø du slik i begynnelsen av hver omgang: strikk 1 maske, fell 1 maske. Og strikk rett ut omgangen.
Når du har 3 masker igjen feller du av.

Vet ikke om dette var forståelig, er elendig på å forklare.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------