På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Er man mindre attraktiv når man er gravid???
10:16 25.06.2008
Mannen min og jeg har alltid hatt et greit sexliv, selvfølgelig har det avtatt noe gjennom årene, men tror da ingen av oss har hatt noe å klage på.
Nå har jeg blitt gravid, og det har gått en uke siden vi hadde sex sist... noe som er ganske lenge for oss. Er jeg mindre attraktiv nå???
Han skylder på at han ikke er så ung lengre.... han er i tidlig 30-årene, ikke 80!!!!
Kan ikke huske sist gang han kom opp til meg og ville ha sex uten at jeg måtte "hjelpe til" først.......
Anonym
Sv: Er man mindre attraktiv når man er gravid???
11:35 25.06.2008
Det er veldig individuelt. Det er masse tråder her om gravide damer er attraktive eller ikke, og svarene går over hele spekteret fra dårlig skjult avsmak til like dårlig skjult sikling =)
Hvis jeg for min egen del skal svare på spørsmålet ditt blir det vel nei, man er ikke mindre attraktiv når man er gravid, i hvertfall ikke rent fysisk. Det høres vel ut som du må snakke med mannen din, han er ikke noen gamling og burde i hvertfall få noe til en gang i uken...
Har faktisk lest,og ikke minst hørt av andre gravide venner gjennom årene at mannen får litt "sperm-angst" når deres kvinnelige halvdel er gravid. Mange menn (og kvinner!) tror at det er skadelig for babyen å ha sex. Har og snakket med en mannlig venn den gang hans kone ble gravid: "Nei jeg tør ikke ha sex nå. Herrgud,hun er jo gravid!Hva om jeg presterer å plotte inn en tvilling!"
Hmmrpfff.....
Det er MANGE følelser i en mann mår deres kjære er gravid. Han kan f.eks ta for gitt at du ike har lyst, han kan ta for gitt at du er kvalm og at han vil trolig føle at han trenger seg på hvis han ymter frampå om sitt tømme-behov.
Men enig med Gorgon.. snakk med han :) Si at du savner nærhet selv om du er gravid!
Vel, som dere vet er det mange følelser i en kvinne når hun er gravid også.......
Og man føler seg jo ikke spesielt attraktiv når man vet at magen skal vokse, kiloene kommer på, kvalmen er hårreisende (ikke mitt problem... heldigvis) og trøttheten er til stede.
Tror det er enda viktigere for mannen da å vise sin kjærlighet. Mannen min sier at han likevel elsker meg, og det å få nærhet er ikke noe problem. Det er bare selve sex-greia som irriterer meg........ JEG VIL HA SEX!!!!!
Anonym
17:18 25.06.2008
Hørt om selvforsyning?
Antar jo at Buffeèn ligger klar i senga i hver kveld så da er det vel bare å innta det man måtte ønske.. :)
Mannen min liker meg definitivt ikke noe mindre nå enn før. Selv om vekta er etterhvert ganske så høy, stor mage, og pupper som lekker melk, trenger jeg omtrent 30sek på å få mannen min spreng kåt :-P Her er det desverre litt motsatt, jeg er lite kåt for tiden....
MEN periodevis er han "uintressert" i sex (det vil i vårt tilfelle si at jeg må ta initiative til sex, -får han stort sett med), hvis han har mye på jobb, eller er av en eller annen grunn veldig sliten, daler interessen. -Dette har jeg gjennom 10 års samliv lært meg at går over, uten at det er noe vits i å mase for mye med det....
Anonym
23:01 25.06.2008
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes gravide kvinner er utrolig attraktive og sexy.
Når det er sagt, så finnes det grunner til at han kanskje ikke vil ha så mye sex med deg som før.
Kroppen din forandrer seg, og det er ikke sikkert at han er så kjempekomfortabel med det. Du forandrer deg også, og det kan hende han føler at han ikke kjenner deg på samme måte han gjorde før.
Samtidig så har du et barn i magen, og det kan være sært å ha sex med BÅDE deg og barnet.
det kan godt hende dere kan rydde opp i en del ting ved å prate sammen. :)
Vel, mannen min fortalte meg i går at han visstnok er FOR AVSLAPPET til å ville ha sex med meg. Selvfølgelig synes han at det er rart dette med en baby som vokser inne i magen på meg.
Jeg er ikke stupttøtt hver dag, og tar da vare på meg selv som jeg alltid har gjort, vasker håret etc, så jeg tror da ikke at jeg ser ut som en dassete et eller annet......
Synes bare jeg ser meg selv som høygravid stormende inn på kondomeriet for å spørre om hjelp til å bli tilfredsstilt.......... (er ikke høygravid enda da....)
Trodde liksom det skulle være motsatt, at det var jeg som ikke ville være i humør... men det er ikke alltid like lett å måtte "hjelpe til" for å få i gang ting...... ikke når det er ca. 90 % av gangene....
Hva skjedde med den kåtheten som kunne få penis til å stå og så bare ha lyst til å stappe den rett inn????
(forstår jo at sånt avtar litt i et forhold, men......)
Anonym
14:00 26.06.2008
Man kan og legge til av mange gravide får sterkere behov for nærhet, ikke bare sex men generelt det å være hud mot hud under graviditeten. Det er klart noen blir jo stikk motsatt, men det er vel noe i det at når en dame er gravid kan paret si at "Vi er gravide". Det med sex og nærhet under graviditeten kan slå begge veier på begge parter. Stakkars min mann... jeg lever i sølibat fordi jeg er livredd for å spontanabortere igjen. Klart jeg hjelper jo til med hans behov! Men ikke vaginalt for å si det sånn! Ikke før jeg har fått bekreftet at det faktisk ER liv i spiren min der nede.
Sist jeg var gravid, kom til å tenke på det som Faderen nevnte lenger opp her, at det er nok flere fedre som føler at de har sex med både mor OG barn når hun er gravid. Stygt sagt: Pilten (bruker fint ord nå..) er jo bare cm ifra babyen.. for noen menn er jo dette turnoff til de grader, og DET kan jeg forstå! Mannen min kom med en fleip den gangen : "Si ifra hvis jeg er for hard for da får jeg vel et slag mens han er der..." Altså.. han fleipet men delte jo samtidig sine tanker om det å ha sex med meg da magen stod på sitt høyeste.. vi lo da :)