Jeg er så langt ra mann som jeg kan komme, men jeg har en LITEN erfaring å dele med deg her:
Jeg har en venn..hun har en sønn fra før og har nå hatt en ny kjæreste i godt over 1.5 år. Hun vil ha et barn med denne nye mannen, men han vil ikke... Det skyldes dette: Han har tidligere vært i et fast forhold (dette er flere år siden) hvor hans daværende kjæreste ble gravid men tok abort fordi det ikke passet med barn i hennes øyne. Kanskje hun så slutten på forholdet der og da uten at han gjorde det?
Dette skal han ha blitt så enormt såret av at han IKKE ønsker barn med venninna mi. Han har fortalt hvorfor, endog aborten skjedde for flere å siden!
Det jeg mener å si er at: Kanskje du har rett? Kanskje han faktisk ble så såret og redd den gangen de mistet at han er livredd for at det skal skje igjen? Det betyr IKKE at han har følelser for denne eksen sin, men hva han er redd DU må gå igjennom.. og kanskje han dertil er redd for at forholdet deres ikke skal takle en slik situasjon.
Men uansett er det VELDIG urimelig at han ikke vil snakke om dette. Det er en kvinnes rett å få barn, selvfølgelig er det en manns rett å utrykke ønske om det samme men OG hans rett til å si nei. Jeg syns du skal prøve å gå frem veldig rolig, si at det er greit hvis det er slik han ønsker men du har KRAV på en grunn. Dette har du krav på fordi du for øyeblikket har viet livet ditt til denne mannen. Nekter han fortsatt å snakke om det, syns jeg han har en nedverdigende syn på deg,dine ønsker og dine behov.
Lykke til.. |