Juli 2008 klubben
Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
TROMSØJENTENE 26.06.08 |
11:54 26.06.2008 |
|---|---|
Ny tråd for oss som venter og de som har fått... ;) |
|
| FødeklareAS=) | |
Sv: TROMSØJENTENE 26.06.08 |
11:56 26.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer så mye til Minda=) Nurk : Ja, jeg våknet like gravid i dag, jeg også. Regner sterkt med at jeg går flere slike dager i møte. Ingen tegn til at noe skal skje. Vet jo at det kan skje ganske så plutselig, men .... likevel.. hehe.. =) |
|
| FødeklareAS=) | |
13:22 26.06.2008 |
|---|---|
Åh!! Hurra for minda, det var godt å høre =) Gratulerer med gutten! |
|
| € Nurk € Fødeklar € | |
13:25 26.06.2008 |
|---|---|
Ja, hurraa for Minda...endelig er ventetiden over. Her sitter jeg på arbeidskontor og ergre meg over den dritttarbeidsplassen min, som nå stresser med at jeg skal få ryddet kontoret mitt på 1-2-3. Hun som er daglig leder ser ut til å ikke ha noe forståelse for i hvilken situasjon en er og at man har andre oppgaver enn å stresse med det. Enda så er jeg formelt ansatt i hvert fall ut august...men hun vil vel ha unnagjort hele avviklinga før hun går ut på ferie. Ellers er det bare fint å se den lille vokser: har lagt på seg nesten 10 cm siden fødsel for 3 uker siden. Ha en fin dag |
|
| Charlbaby | |
14:11 26.06.2008 |
|---|---|
Hurra for Minda! Da var ventetiden endelig over :-) Nå ser det ut som om guttene snart tar over :-) Nurk & AS: Ja, det ble dårlig med fødetreff på oss i går. Jeg våknet også like gravid i dag. Om ikke enda mer. Føler denne magen bare blir større og større. Smører meg febrilsk for å unngå flere strekkmerker, men det ser ikke ut til å hjelpe. Var hos jm i går. Fått ny time til uka og time til overtidskontroll 11. juli, så seinere enn dette kan han ikke komme. Da kommer han om han vil eller ei. Men håper selvfølgelig at ting skjer av seg selv lenge før den tid. Har ingen tegn på fødsel foreløpig annet enn litt kynnere, så dette kan jo fort ta si tid. Får bare smøre oss med tålmodighet. Prøver å rydde litt hjemme i dag og håper at det vil ha sin virkning. Ellers bruker vi tiden til kino, café og besøk for å få tiden til å gå. Kan jo fort bli en stund til neste gang. Så sånn sett synes jeg dagene til nå har gått relativt fort. Kan jo ikke bare sitte hjemme og vente. Da blir jeg gal :-) Jeg må til byen for å ordne litt i morgen, så det er bare å si i fra om noen kunne tenke seg et lite fredagstreff! Ha en fin dag jenter!!! Masse lykke til i morgen Siv!!! PS: så godt å høre at den lille vokser seg stor og sterk Elke. Kos å treffe dere igjen på tirsdag. Hun er jo bare helt nydelig! Tenk 10 cm på 3 uker - det går jammen meg fort :-) |
|
| Fødeklar julibaby08 | |
14:22 26.06.2008 |
|---|---|
gratulere så kjempe masse me gutten minda:D kan tenke mæ at d va gått å få han ut no:) |
|
| pusi*høygravid* | |
15:12 26.06.2008 |
|---|---|
e d noen som har pakka beggen t sykehuse? pakka dåkker ne masse klær t sæ sjøl å lillingen? |
|
| pusi*høygravid* | |
15:20 26.06.2008 |
|---|---|
Julibaby: Ja, du er like gravid du også.. hehe=) Tror vi blir værende det en god stund til..=) Jaja.. så lenge smånurkene har det bra, så er det det viktigste :D Flott å høre at dere får dagene til å gå. Sant du sier, i det babyen kommer blir det mindre farting og tid til besøk osv. =) Elke : Flott å høre oppdateringer. Søøøte jenta deres=) De vokser fort de småttingene.. Pusi : Gratulerer med beståtte eksamener. Herlig å ha ferie, sant? Ang bag, så har jeg pakket ned 1 bukse, 2 ammetopper, 1 ammebh, ullinnlegg,undertøy, toalettsaker og morgenkåpe til meg selv. Til baby: 1 fleecepledd, 1 helseteppe som jeg har strikket i merinoull, klorevotter, 2 bodyer, sparkebukse og overdel, gulpeklut og et par bleier.Sistnevnte bare for morroskyld..hehe.. =) Ja, tror det var det=) Jeg har fått veldig god tilbakemelding på vårens eksamener, så er strålende fornøyd=) Ja, særlig siden de ble avlagt som høygravid =) hehe.. Deilig å kunne ta ferie med det i tankene. Har en muntlig til høsten, men det setter ikke stopper på sommer og sommerfølelsen. regnet derimot, ja det gjør sitt for å dempe.. men men.. Smiler bare i dag, jeg=) klar for baby og sol, smiler mens jeg venter=) |
|
| FødeklareAS=) | |
15:27 26.06.2008 |
|---|---|
Hurra, hurra Minda - endelig er han er!! Gratulere så mye til deg! Ang. sykehusbagen: jeg gikk stort sett i samme klær hele tiden, men byttet en del topper (singleter). Griste litt med melk og svettet en del... Til babyen brukte vi sykehusklærne hele tiden. Hun fikk på egne klær da vi dro hjem, og det var stas!! Elke: Åj, 10 cm på tre uker. Da skjønner jeg at jeg ikke skal bekymre meg over at lille nurket vårt svømmer i noen av klærne... Plutselig vil jo de være for små. Hehe... Igjen - lykke til alle fødeklare her inne. Gled dere!! |
|
| mammamia77 | |
16:55 26.06.2008 |
|---|---|
Pia... Kanskje jeg skulle tatt meg en liten bytur i morra.. Som du sier, så går jo dagene fortere når man kommer seg ut av huset! Når tenkte du da? 12 tiden ? Ingen ting jeg egentlig TRENGER, men skulle hatt noen topper som er fin å amme med... Noen som har noen gode forslag? Jeg liker ikke de de har HM... Hva har dere kjøpt? |
|
17:03 26.06.2008 |
|---|---|
Ang baggen så er den fortsatt ikke pakket her... Blir vel å ta med et par kosebukser, en ammeBH, toalettmappa og noen singletter eller lignende.. Det jeg husker fra sist var at det var VARMT!!!!! Og med masse vann i kroppen, så svetter man jo litt mer enn normalt for å si det sånn... Nå skal jo alt vannet ut igjen! Så greit med litt skift ja, og med melke søl i tillegg så.... Må vel og ha med slipperser, og FOTOAPPARAT og helsekortet! Ellers får sambo ta med hentesett når han henter oss =) |
|
17:51 26.06.2008 |
|---|---|
takk takk ann silje:) ja e veldi deili! å gratulere me sommerferie:) ja har hørt at man kan svette mye ettepå..:) e d vanli å blø gjennom binnan sånn at d kommer på boksa? tenkte om man treng å ta hensyn til d... æ trur nok ikke æ kommer mæ på nåkka treff mer, greie ikke å ha sko på mæ lenger nesten...:( men ska prøve å komme mæ på apotek å se om æ finn støttestrømpa... kossn går d me formen dåkkers? min e no fin, men bare veldi tonkt å få bevege sæ å masse vann.. men ska jo bli tyngre på slutten.. va hos jordmora idag, hadde gått opp ca 10 kilo på 10 uke:/ men men, blir vell ikke så mange kiloan til før lillingene ute:) |
|
| pusi*høygravid* | |
18:13 26.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer så masse til Minda :-) Jeg holder på å pakke baggen sakte, men sikkert. Kommer til å ta to bukser med meg. Det kan jo skje uhell og da er det greit å ha en ekstra :-) Jeg hadde da en unormalt blodtap sist og det er det jo ikke alle som har. Jeg bruker bare vanlige singletter til ammetopper. Greit å ha en cardigan over. Finner ingen ammetopper jeg liker, så da blir det singlet. Skal ta med litt klær til lillemann også. Han har nesten fått navn nå forresten, etter harde diskusjonsrunder på kveldene :-) Her er det bursdagsplanlegging for fullt. Takk for tips til side Nurk, fant en bra oppskrift. Nå gjenstår det bare å bake. Hovedpersonen er blitt veldig forkjølt, håper hun kommer seg til lørdagen og søndagens feiring! Også håper jeg at hun ikke smitter meg. Pyton å være forkjølt mens man føder.. Pusi: Om du er veldig hoven anbefaler jeg virkelig at du starter med støttestrømper. Det er en stor påkjenning for venene å gå med så mye trykk pga av ødem. Heldigvis ikke lenge igjen nå, så er vi ferdig med magene og alle plagene :-) Selv er jeg strålende fornøyd med å slippe noe særlig vann i kroppen denne gangen, sist gang var jeg veldig ødematøs! I dag har jeg faktisk vært på jobb en tur også. Måtte dra for å hjelpe min vikar som stod helt fast. Rart å være tilbake igrunn. Trivelig å hilse på folk. Håper jeg er i fødsel neste gang jeg går inn døra på Unn! Nå skal jeg nyte en skål med norske jordbær :-) Ha en fin kveld alle sammen! |
|
| -Petrine med gutt i magen- | |
18:24 26.06.2008 |
|---|---|
Heihei alle sammen :) Gud, kor tida flyr som småbarnsmamma! Vi har hatt masse besøk, vært i byen og trilla i Storgata og vært på kafè, handla på Obs!, tatt buss og alt. No e det meste prøvd, til og med amming på kafè og det gikk så fint! Etter Noa-Nikolai fikk lysbehandling for gulsotten og kuttet tungebåndet (som ikke er vondt i det hele tatt for små babyer) går amminga fint. Æ måtte bare bestemme mæ for at æ ikke bryr mæ om dem som eventuelt kikke på puppen min når den e ute. Har ikke lært meg å dekke helt til enda da, så er litt på utstilling. Men no amme æ selv om vi har besøk heime eller e på sykehuset eller kafè. Veldig kjekt! Tok ikke så lang tid gitt likevel. Æ tenke no bestandig det verste og blir ganske positivt overraska når det går bedre enn æ tror. I dag har vi besøk av en vennefamilie, veldig koselig. De skal overnatte te imårra og da kommer pappa på besøk i helga, det blir stas! Æ e jo enebarn så han e veldig opptatt av Noa-Nikolai og at han har blitt morfar :) Vil veldig gjerne møte dere snart! Gleder meg til å vise frem skjønne gutten våres. Har allerede vært på babytreff, men der var det bare megababyer, hehe... de som fikk i vår (ca. 3 måneder no). Blir kjekt når vi kan møtes med våre babyer som er omtrent like gamle og store. De andre hadde jo glemt hvordan det var å ha nyfødte, de utvikler seg og vokser fort de små. Tenk så fantastisk at vi kan lage de skjønne små vesenene... Gratulerer så mye til deg Minda, artig at du også fikk gutt! Vi får lage en gutteklubb etterhvert Pia, Kari Anne og dere andre som får gutt, hehe.... =) Lurt tips å legge en klut over tisseluren når dere tar av bleien, Noa-Nikolai benytter anledningen til å tisse i friluft omtrent hver gang og det går hardt utover håndduker og klær! Vi har fått masse klær i 56 så kjekt at vi kan bruke det en stund, det er for stort foreløpig! Lykke til til dere fødende, nå er det ikke lenge igjen og kommer til å skje når som helst og når dere minst aner det =) Møtte forresten Frode, samboeren til Maria på sykehuset. De har fått ei jente som skal hete Kristine! :):) Hun kom til verden på Sankthansaften. Ho va kjempenydelig (så bilde). Ho va også innlagt på barsel for å få hjelp te amminga. |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
19:18 26.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer til Maria som har fått jenta si! Nå tar det jo helt av her! Har lurt litt på om noe kanskje hadde skjedd der i gården... :-) Nurk: Jeg er veldig klar for et treff i morgen kl. 12. Hva med kaffebønna ved Strandtorget..? Er bare å møte opp alle som kan :-) Jeg tar turen uansett, så ser jeg evt. bare hvem som dukker opp :-) Tone: Så gøy å høre at alt går så bra. Gleder meg til å se den lille prinsen. Tenker det skal bli stas å vise ham frem til en stolt og nybakt morfar! Vi får starte en liten gutteklubb etterhvert ;-) Kos dere med besøk og alt det nye dere opplever med Noa-Nikolai! Godt vi som kommer etter har noen vi kan spørre om råd :-) AS & Pusi: Så bra at det har gått så bra på eksamen! Beundrer at dere er kommet i havn med slike ting samtidig som dere har vært høygravide. Hurra for dere! Ha en fin kveld! |
|
20:31 26.06.2008 |
|---|---|
Ja da er jeg kommet meg hjem med lille Kristine :) Hun kom altså to uker før tiden på selveste st.hansaften. Er ei skjønn lita, bestemt dame. Gikk med riere 19 timer, før selve pressriene kom. Og etter en time var lille nurket ute. Synes det gikk greit, selv om jeg er glad vi ikke skal gjøre dette hver dag.... Så nå koser vi oss her hjemme Ligger så søtt nede i vogga i stua Har vært innlagr på barsel pga problemer med ammingen, men nå får jeg det til. Men må nok prøve litt til før jeg drar på kafe. Synes det var flott å være på barsel jeg. De var kjempeflinke og veldig hyggelige der. Så i dag tidlig traff jeg på MInde. En flott liten gutt, med masse svart hår! Hun hadde fått en gutt i natt. Vi hadde nesten like stor baby, hnu og jeg Artig å komme hit å lese kosn dokk har det jenter Janne har fått siden jeg leste sist. Gratulerer!! Blir trivelig å møte dere alle igjen, og da er vi jo plutselig dobbelt så mange!! Kos dere jenter, så høres vi :) |
|
| olaug2 | |
20:51 26.06.2008 |
|---|---|
Her tar det virkelig av med fødsler, morsomt :-) Gratulere så mye til deg Maria med lille Kristine. Håper det går bra med ammingen nå! Her går ammingen greit, men har litt vondt i brystvortene når hun starter å suge. Vet ikke om dette er normalt og om det vil gå seg til etterhvert. Jeg føler heller ikke for amming på kafe enda, tror jeg må øve meg litt hjemme først :-) Eller, kanskje det er like greit å hoppe i det? |
|
| mammamia77 | |
20:53 26.06.2008 |
|---|---|
Grattis til Maria!!! Så artig, selv om det var litt snik i køen ;-) Jeg blir nok å dukke opp i morra Pia, er ikke sikker på om jeg vet hvor kaffebønna er, men jeg ser det vel når jeg er i området der? Tone! Flott at offentlig-amminga gikk i orden så fort =) Det er jo en veldig naturlig ting, og faktisk helt lovlig å vise pupp i norge! Så hvis noen andre ikke liker det, så får det bli dems problem, hehe... Og blottinga blir man jo fort vant med =P Men husker godt hvordan det føltes å dra frem puppen på kafe den første gangen.... Følte at ALLE glana, selv om de sikkert ikke brydde seg i det hele tatt. Og 3 mnd, er jo et langt liv i forskjeld i den alderen ;-) Det tar laaang tid før den aldersforskjellen gjevner seg ut ja! |
|
21:33 26.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer så mye Maria :-) Kjempefint navn. Skal si det går unna her med fødsler! Nå gleder jeg meg til å få min fødsel overstått! Flott at det er god hjelp å få om man sliter med amming. Det var det ikke da jeg fikk J for tre år siden, så det har kanskje skjedd litt siden den gang. Og det er jo kjempebra! Tror bare det er å hoppe i offentlig amming. Husker jeg syntes det var ubehagelig, men det varte ikke lenge. Og Janne, helt vanlig at det er vondt i starten. Det går over etterhvert :-) |
|
22:10 26.06.2008 |
|---|---|
Nurk: Så bra du tar turen i morgen. Kaffebønna ligger rett nedenfor MAS. Rett før Skarven. Dersom du heller vil treffes et annet sted, så er det bare å si i fra :-) Så fint navn Maria! Godt å høre at alt står bra til og at ammingen nå går greit! Sitter å leser om amming nå og er veldig spent på om det går som man håper. Uansett er det jo bra at man får god hjelp. Lover jo bra! Håper bare å slippe brystbetennelse og slikt. Det høres ikke akkurat godt ut. Snakkes jenter! |
|
06:31 27.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer så mye til Maria. Pent navn jenta har fått=) Tone: Flott å høre at det går greit med amminga. Skal si du er flink, som ammer offentlig og alt=) Skjønte i grunnen at du ble å kaste deg uti det ganske så raskt. Du er jo så flink å være sosial, så det der måtte jo skje før istedet for siden.. hehe=) Julibaby og Nurk: Kos dere masse på cafe. Kunne tenkt meg å være med, men her er det vanlig kontroll hos legen som står på agendaen idag. Har glemt å ta morgenurin, så .. får vel fikse det der utover dagen=) Litt vel glemsk for tiden, skal innrømme det=) Håper så inderlig at dette blir siste kontroll, men det får tiden vise.. Har bestilt baby til søndag midt i EM-finalen.. hehe:D:D Egentlig litt mindre utålmodig nå, enn da vi hadde treff på torsdag.. hehe.. Ikke for det, skal innrømme at jeg faktisk så gårdagens fotballkamp, selv om sambo var på jobb. Så fotball og strikket.. hehe=) Ønsker dere alle en fin dag :D |
|
| FødeklareAS=) | |
07:21 27.06.2008 |
|---|---|
Ja, det var der jeg trodde kaffebønna var =) Vi sees der klokken 12.00! AS=) Når har du kontroll da? Du rekker kanskje begge deler... Jeg har vel også egentlig slått meg litt mer til ro med at jeg sikkert kommer til å gå over termin nå. Ikke så stressa lenger =P Men så er det jo bare maks et par -tre uker igjen uansett... |
|
10:25 27.06.2008 |
|---|---|
gratulere så kjempe mye me babyen maria:) |
|
| pusi*høygravid* | |
13:05 27.06.2008 |
|---|---|
Æsj, hadde skrevet det lange innlegget så kobla strømmen ut :( Må starte på nytt: Vil gjerne møte dere te uka om dåkk skal treffes da! :) Men dåkk har jo termin på løpende band no utover så det blir vel litt action... vi får møtes seinere i sommer vi som er i Tromsø når det passer. Angående amming var det best for min del å bare hive seg ut i det ja. Men jeg gjorde det på babytreff da, så vi var 6 jenter som satt og ammet samtidig. Det var ikke så skummelt, da blir de eventuellt blikkene fordelt på flere og ikke så interessant. Så det anbefales første gang! Vi får møtes og amme i lag på kafè første gangene. Og Janne, det er vanlig at det gjør vondt med en gang ja, men det skal ikke gjør vondt hele tiden om Aurora (fint navn:) har riktig sugetak. Lykke, lykke til til dere som skal føde! Håper dere slipper for mange komplikasjoner, virker som det har gått veldig fint med oss som har fått til nå!? Virker som babyene er ganske gjennomsnittlige også, rundt 3,5 kilo og 50cm lang. Gleder meg til å møte dere og babyene! |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
14:49 27.06.2008 |
|---|---|
Nurk : Hehe.. viser seg at jeg hadde rukket å treffe dere, hadde jeg bare ikke tatt feil av legetimen. Joda, her har sambo mast i flere døgn om når timen er, og ganske så oppgitt ( etter gjentatte ganger å ha fortalt) har jeg påpekt at det er fredag kl 1145. Stusset egentlig på klokkeslettet, for det er jo i lunsjen. Men men, tenkte at legen som snart skal på ferie, sikkert vil ha unna pasientene osv.. joda... Kom til legesenteret kl 1140 vi da, og møtte tilfeldigvis legen på tur inn på lunsjrommet. Timen min var kl 1045, og siden jeg ikke var der regnet han med at jeg hadde født... hehe.. Ble sittende å vente til etter ringetiden hans, så tok han oss inn kl 1230. Jeg som ALDRI tar feil av klokkeslett, måtte nok bare svelge noen kameler der, ja. Ikke minst fordi jeg i planlegginsboken min hadde notert rett tidspunkt, 1045.. Det positive med det hele er jo at ventetiden på legekontoret aldri har føltes så kort før.. hadde liksom ikke så mye jeg skulle sagt, nei.. hehe=) Iallefall.. lang avhandling.. hehe.. Håper dere hadde det trivelig på cafe=) Vi får vel se i neste uke hva vi er i form til av sammenkomster. Eller, hva tenker dere? Tone: Flott å høre dine erfaringer. Garantert lurt å amme på babytreffene de første gangene en ammer offentlig. Som du sier, da deler en på oppmerksomheten ;;) |
|
| FødeklareAS=) | |
16:38 27.06.2008 |
|---|---|
Hei Hei alle sammen hær :-) Åjj no e d længe sia æ har vært hær på BIM... No e vi kommet heim fra Barsel avd.. Dæm e så utrulig flink å hjælpe ang amminga.. Lille Prinsen har d bare bra, men har fortsatt ikje bestemt oss før navnet til han enda.. Ellers har æ ikje heilt fått me kæm som har født hær og ka kjønnet ble.. (fint me ei oppdatering) |
|
| Mzme 83 Høygravid | |
19:55 27.06.2008 |
|---|---|
Hei på dåkker alle jenten og gratulere til alle nykomlingan å mammaer!.. D e så koseli å komme inn hit å lese siste nytt, med nye fødsler på rekke og rad :-) Glede mæ til å treffe alle sammen! Tru kor vi skal ha treff når vi e dobbelt så mange (hehe..). Her går dagan, å lillepia blir EN MND i mårra!! Tia går fort altså! Blir nok en liten feiring i mårra ja, me litt familiebesøk å kake ;-) Ha en fortsatt fin kveld! Klem fra Marlen og Silja :-) :-) |
|
| MorLilla (Mallis) | |
08:39 28.06.2008 |
|---|---|
Mzme : Flott å høre at det står bra til med dere :D MorLilla : Er snuppa blitt 1 mnd allerede? Owwwæææ... Skal si tiden flyr! Gratulerer så mye til den lille =) Ja, blir trivelig når vi skal møtes på treff, være dobbelt så mange som vi har vært hittil. Ser det for meg, blir koselig det=) Ønsker dere alle ei fiiiin helg =) Her har sambo bestilt føding iløpet av helga, men tror nok han må smøre seg med tålmodighet.. hehe.. Er mer tålmodig jeg nå enn på lenge. Merkelig=) |
|
| FødeklareAS=) | |
12:12 28.06.2008 |
|---|---|
MorLilla: Ja tia går fort :-) Imårra e lille prinsen hær ei uka!! |
|
| Mzme 83 Har Født | |
15:45 28.06.2008 |
|---|---|
no har vi vært å kjøpt åss ny bil, stasjonsvogn:) har hatt utroli mange kraftige kynnera de to siste timan.... hihi e no nåkka som skjer værtfall:) |
|
| pusi*høygravid* | |
18:32 28.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer så masse Maria!!! Så arti!! =) Her va det masse å lese, får sanneli ikke så mye tid å sitte på BIM lenger no som "lillesjefen" e ute.. Men så har vi da vært ute i verden to daga å besøkt pappa på sykehuset. Pluss vært på Jekta på shopping.. Måtte ha flere amme-bha, så da va det bare å trø te! Går helt fint å være ute i verden, å litt godt å se andre menneska å gjør litt andre ting å.. Ang amming offentli, så tar æ bare et lite pledd på Ingrid, å legg gulpekluten oppå, da e man ganske skjult.. Har som regel på mæ cardigan så den andre sia e dekt av det! Men dem som ikke tåle en pupp i ny å ne får rett å slett enten dra auan te sæ, eller sett sæ en HEL anna plass!!!!! Æ har NULL forståelse for de som bli sur for det, så lenge man ikke sitt å parker puppen midt i matfatet demmes. Å de fleste prøva no å dekke sæ litt te!! Æ bruke vanlige toppa te amming. No i starten ute i offentligheten syns æ dem som e litt løs nede e god, for da dekke dem en god del a mæ, å det e jo litt ok. Men ellers så syns æ som Kari Anne, at topp å cardigan e best! Litt vondt i starten e vanlig, men godt tips da e å sjekke brystvorta når babyen slipp, for hvis den ikke fin å rund, men har ei anna form, så kan det være sugetaket som e litt skjeivt. Snuppa mi gjør det på ene sia, så der må æ "rediger" ho litt underveis. Pluss at det e lurt å ha babyen godt "oppi" sæ.. At den ikke får dra brystvorta med sæ bakover.. Da bli det sår! Lufttørking e jo superlurt, ute i offentligheten så drar æ bare toppen litt nedfor så den tørke uten å være borti stoffet.. Iallefall, det va no mine tips! =) Æ fikk veldig god hjelp me amminga da æ fikk Sigurd for tre år sia, å lå på barsel, så denne gang va det mye tryggere å trø te sjøl! E arti no som ho e litt mer våken, skjer utroli mye på så kort tid!! Pluss at æ ser jo at ho tåle fint å kjøre litt bil, ho sov som bare det, så æ bli nok å satse på å lure mæ på et treff når Ulf begynn på jobb igjen! Glede mæ te å møte alle dokker igjen, både dokk som har fått sine små på utsia å dokk andre som fortsatt vente på miraklan dokkers!! =) Fødestøv e på vei fra vågen igjen, ser jo at Pusi kjenne at ting skjer.. E så spennanes!!! :-) |
|
| Nættemor-fødeklar | |
19:35 28.06.2008 |
|---|---|
Enig me nættemor godt å være litt ute å se andre menneska.. Æ syns d va så godt å komme sæ ute, uff va jo 11 daga på sykehuset.. Før at de rota så mye fram og te bake om de sku sette mæ i gang eller ikje! Uff d va så kjedelig å være dær, og ikje vite ka som sku skje! Ang amminga syns æ man bare ska amme ute, de folkan som ikje like d før heller bare snu sæ bort.. De små treng jo mat, og man veit jo aldri kati d e :-) Ang amme-bh syns æ d e så vanskelig å finne kordan str man ska ha, vil jo ikje ha en som e før liten og ikje en som e før stor :/ |
|
| Mzme 83 Har Født | |
20:50 28.06.2008 |
|---|---|
Hei hei. Sitt på barselavdelinga med våres nydelige lille gutt! Han kom ut som planlagt fredag rett før kl 9 på morran. Keisersnitt va en spesiell opplevelse, men det gikk veldig bra. Æ va våken under det hele, og æ fikk ha babyen hos mæ stort sett hele tida etter han kom ut. Gutten e frisk og rask, 3730 gram og 51 cm, ganske så perfekt han og :-) navnet e vi ikkje heilt bestemt på enda. Storebror Henrik har ei kraftig mening i saken, vi får se om han får bestemme. Æ e på beinan igjen, går rundt ikkje akkurat med lynets hastighet kan man vel si enda, men det hadde æ jo for såvidt ikkje i utgangspunktet heller :-). Regne med å bli her på barselavdelinga nån daga til, kikke spent etter om det skal dukke opp noen kjente! :-) Det e ledig på tomannsrommet æ bor på! Gratulerer til Minda, og til Maria! |
|
| ebenholts | |
22:07 28.06.2008 |
|---|---|
Masse gratulerer te dæ Siv med lillegutten :) Håpe du kjæm dæ fort i form igjen etter keisersnittet! Snedig at vi føde på løpende bånd no! Ja, den amminga e no et styr. Æ hadde på topp og cardigan på kafè når æ amma, men da måtte æ ha hele puppen ute. Har funnet ut at det e lurt med en skjorte eller genser over en topp for da kan æ trekk genseren/skjorta opp og toppen ned! Har besøk av pappa i helga, han e stolt morfar. Men Noa-Nikolai spiser så kort no, bare 5-10 minutt så e han ferdig, han som har brukt å spise over en halvtime.Huff, bekymre sæ no for alt. Får høre med helsesøster når ho kjæm på hjemmebesøk på tirsdag om det fortsett sånn. Men så leng han går opp i vekt får han vel nok mat. Bare redd for at han slutte å spis før råmelka som innehold my fett kjæm (e jo tynnar melk først no). Han sovne bestandig atme puppen, han skal vel ikke gjøre det, men klare ikke å forhindre det. Ofte våkne han og e sulten igjen ikke så lenge etter. Nån som har erfaring/tips? Vi har forresten kjøpt ny bilstol idag, blå Maxi-Cosi Cabriofix med base som festes i bilen. Iso-fix. Supersnedig! Fikk i gave av morfar. Bare å klikke den inn og ut, den Ferrari-bilstolen vi har følte vi ikke satt så godt når den va festa med belter også e det opp te oss å montere den riktig hver gang. Så var verdt å kjøpe ny selv om den var dobbelt så dyr. |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
22:14 28.06.2008 |
|---|---|
Gratulere så mye te dæ Siv me lillegutten :-) Lillingen hær spis sånn ca i 30 min han, han sovne også me puppen! Også e han nån gang like fort sulten igjæn! E vell sånn de små e?! Lillingen vårs har sånn sutte behov. Etter at han har spist, tar han fingran me engang i munnen, sjøl om han e mett! |
|
| Mzme 83 Har Født | |
22:39 28.06.2008 |
|---|---|
Nån av dåkk som skal på treffet på Jekta som e satt opp på mandag kl. 12? |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
11:36 29.06.2008 |
|---|---|
Gratulerer med gutten Siv!! :-) Skulle gjerne ha delt rom med deg på barsel. Bare ikke i dag, nå er det snart barneselskap for Johanne. Men i mårra kan jeg komme :-) Om babyen sovner under amming kan det hjelpe å kle av litt klær før den skal spise. Også kan man stryke på kinnet og kile den litt under føttene. Men, det er bra at de ofte vil legges til brystet, da opprettholder man og øker melkeproduksjonen. Og det er jo bra :-) De krever jo mer og mer melk. Jeg kjenner ingen tegn til at fødsel er nært forestående. I går og i dag har jeg holdt på i huset som aldri før og i tillegg har jeg raka hele plena. Men merker ikke noe mer kynnere eller andre tegn. Så jeg kommer nok til å gå over termin. Bare det ikke blir overtid og igangsetting.. Baggen er i alle fall nesten klar, mangler bare litt toalettsaker og kanskje litt å putte i munnen om man skulle trenge litt ekstra energi under fødsel. Barnevakten har fått beskjed om å være tilgjengelig på tlf hele tiden. Ellers har det vært en super helg med masse kaker og gaver til J. Hun har fått så mye fint og synes det er stas å være hovedperson :-) Jeg skal til legen i byen kl 13 i mårra, så det blir ikke treff på meg. Men vil gjerne at vi møtes en annen dag i uka :-) |
|
12:30 29.06.2008 |
|---|---|
Godt tips å kle av litt før amming, tror det er lurt ja, da våkner han vel litt til! :) I morges måtte æ pumpe mæ, rant fra den andre puppen enn den æ hadde amma fra og Noa-Nikolai var mett. Noen som vet hvor mye han spiser til hvert måltid? Pumpet 40 ml. Noen tips angående hva jeg skal fryse ned i? Tenkte det var lurt å fryse ned i porsjoner sånn rundt det han spiser til et måltid. Hørte noen brukte isbitposer? Før selgte de vel poser til å fryse ned i, men det finnes ikke lenger? Hadde ikke noen små beger eller noe heller så måtte fryse ned hele flaska som æ pumpa i. Noen som vet hvor de selger sånt og hva som er lurt? Kan jo hende æ trenger litt ekstra melk under bryllupet mens vi fotograferes for eksempel om han blir helt vrang så kan de som passer han gi han. Men tenker å amme ellers, blir spennende om det kan sys ammeåpning i brudekjolen! |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
12:57 29.06.2008 |
|---|---|
Heia! Tone: Æ styrte no å lurte(lure no egentli fortsatt) på mange av de samme tingan i starten. D e jo vanskeli å vite kor mye dæm får i sæ når dæm amme, men i starten når æ pumpa fikk æ ut 40-60 ml på hver pupp. No hvis puppen "sprengt" får æ ut ca 80 ml. No har æ ikkje pumpa så veldi masse da, men tenke d kan være kjekt å ha litt i frysern, så kan pappan ta litt over hvis d trengs. Vi fant melke-fryseposa på Sjarmtrollet, med fin merking kor mye melk du fylle dem me. S e kanskje litt fancy å unødvendig(?), vet jo at andre har brukt vanlige fryseposa. Disse e no i hvertfall sterilisert og klar til bruk ;-) Å da fylle æ noen posa me litt i 40-60 ml å noen 80-120 ml. Så kan man jo ta evt en stor å eb liten :-) Ang å sovne ve puppen, så gjør ho Silja d åsså. I starten spiste ho kanskje i 10-15 min før ho sovna å så lot æ d være me d, men no vekke æ ho v å holde ho litt opp, kille ho under føttern el inni handa el kinnet. å i tillegg så tilbyr æ ho den andre puppen før vi gjer åss, å da gjerne me at pappan tar et bleieskift i mellom, da våkne ho jo litt ;-) Næi, d e mye å tenke på gitt, ka? :-) Ikkje bare bare. Men æ merke ting går bedre å bedre for hver dag, man blir tryggere å mer kjent me nurket. Ang treff i mårra, så hadde jo d vært koseli. Kaskje man dkulle ha dratt på d? Koseli hvis flere her skal åsså? Å så lurte æ på en ting: E d nån her som trene på SATS? Hver fredag kl 11.30 har dæm babySATS på Langnes. Syns d hørtes arti ut, å fin måte å begynne å komme sæ i gang me trening. D hadde vært arti hvis andre blei me på d! :-) |
|
| MorLilla (Mallis) | |
11:02 30.06.2008 |
|---|---|
Hei igjen :) Tusen takk for svar Marlen og Kari-Anne! Kjekt å få tips om sånt. Tror kanskje æ kjøpe sånne Aventbeholdera på apotek, kjekt at dem skrus rett på pumpa og at de e merka med kor mye melk som e oppi! Ja, æ har også funnet ut at det kan være lurt å vekke/skifte bleie og tilby den andre puppen etterpå. For når Noa-Nikolai spis lenge/mye så sover han mye lenger igjen før han våkne og det kan jo være kjekt. Ellers våkne han igjen ganske fort og vil ha mer mat uansett. Han har no hatt fin vektoppgang så langt, så tror han får nok mat. Kjekt at helsestasjonen har åpen dag så vi kan veie han der, vi høre jo te på Kvaløya, har alle samme dag eller e det forskjellig? Må høre med helsesøster når ho kjæm imårra på hjemmebesøk. Æ skal ikke på treff idag, tror det er mest de som har termin i høst som skal. Men om mange av dere skulle så hadde æ nok kommet, men no har æ andre planer. Skal besøke Ingunn som fikk Gustav i mai og få låne klær av ho i 50. 56 e for stort for Noa-Nikolai. Æ trene også på SATS, men har fryst medlemsskapet. Men tenkte også som Janne å starte å trene igjen te høsten og da på BabySats ja. Glede mæ egentlig litt te det kjenne æ! Bli rart å ha med Noa-Nikolai dit! Men kjekt at vi kan trene med babyer. Og så artig at vi e flere som tenke å gå på det! Ja, merke at æ blir mer og mer avslappa for hver dag som går i forhold te Noa-Nikolai - finn jo ut av ting etterhvert! Men kjekt å kunne møte dere andre mødre av og til for å drøfte felles problemstillinger og sånt. Kjekt at noen har erfaring fra før! |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
12:57 29.06.2008 |
|---|---|
Har du avent pumpa? I så fall kan du kjøpe noen aventbeholdere på apoteket som kan skrus direkte på pumpa. Det følger med lokk til dem. I tillegg er det ml mål på begerene slik at du ser hvor mye du har pumpet. Tror jeg brukte å pumpe 60 ml i hver. Så heiv jeg bare det hun ikke spiste. |
|
14:15 29.06.2008 |
|---|---|
Syns d e litt vanskelig å vite kor mye dæm får i sæ.. Patte dæm i 20-30 min, har dæm fått i sæ d de treng da? Veit nån av dåkker om man bare kan dra innom helsestasjon (dær jordmødrene e) og veie dæm? Altså om vekta står sånn at man kan veie dæm sjøl, uten og få hjelp? |
|
| Mzme 83 Har Født | |
14:25 29.06.2008 |
|---|---|
Mzme: Dæm har åpen helsestasjon hver onsdag fra 12 til 3 no i sommer. Om du kan veie dæm sjøl vet æ ikkje, d kan du kanskje, den står jo fremme i det store stellerommet, men d e folk der som hjelpe dæ me d på denne dagen. Æ va der da Silja va 3 uke, va nyskjerrig på kor mye ho veide, å da hjalp dæm mæ me d. veiing og måling :-) |
|
| MorLilla (Mallis) | |
15:06 29.06.2008 |
|---|---|
MorLilla: Okei.. E d den hælsestasjon dær jordmødrene e? ( i sentrum) Hmm kan man bare dra dit onsdagan? Tænkte at får sikkert til den vekta sjøl. (sikkert samme vekt som på sykehuset) |
|
| Mzme 83 Har Født | |
16:58 29.06.2008 |
|---|---|
Mzme: Ja, d e den i sentrum :-) Onsdagan e hvertfall "åpen dag" for alle til å komme å veie å måle, å da med hjelp fra noen der. Men, du kan jo helt sikkert bare stikke innom en anna dag å veie sjøl, hvis d e liten trafikk der :-) D e vel bare at helsesøsteran ikkje e tilgjengelig anna en hvis avtalt time de andre dagan. Syns å d e lenge å skulle vente helt til 6 ukerskontrollen før de blir veid. Så stikk nok oppom en tur til å veie ho før den tid :-) |
|
| MorLilla (Mallis) | |
21:03 29.06.2008 |
|---|---|
BIM har jo vært nede i lange tider nå! Så sjekka jeg innom her, og så ligger jo samme 'Tromsøjentene' tråden på klubsidene til DIB, hehe... Hendig ;-) Petrine! Ble det bra selskap i dag?? Det er så artig med de små når man ser at de koser seg og nyter all oppmerksomheta! Lille A fryda seg skikkelig hele dagen, og hun var så stolt når vi snakka om "2-åringen våres" =D Jeg blir gjene med på treff på mandag, men orker ikke hvis det bare er masse fremmedfolk. Er det mange her som kunne tenke seg?? |
|
21:13 29.06.2008 |
|---|---|
Ja, den amminga og kor mye dem egentlig spis e ikkje greit. Lure no hele tida på om ho får i sæ nok mat og kor mye, i allefall på natta... De to siste netter`n har ho sovet i 7 tima i strekk, synes det e litt mye og lenge uten mat. Men ho virke ikkje misfornøyd, så skal vel kanskje ikkje bekymre mæ? Men synes i allefall det e vanskelig å vite ka som e normalt og ka som ikkje e det... Ang. SATS: æ trene på sats, men stoppa/ frøys medlemsskapet mitt på slutten av svangerskapet. Tenkte å begynne å trene igjen etter sommeren/ ut på høsten, og da på baby-sats. Enig med dæ Mallis, arti om vi e flere :-) Ellers kose æ og ho Aurora oss hjemme. Siden æ har hatt litt problema med å stå/gå langt har vi ikkje vært så mye ute å trilla tur o.l. Men formen min blir bedre for kvær dag, så snart e æ på trilling æ også!! :-) Lurt å dra innom helsestasjonen før 6-ukers kontrollen - det trur æ nesten æ også må gjøre når ho e 3 uke!! Ellers blir det spennende å høre kæm som e neste ut i fødsel... Dåkker e jo mange som e ordentlig klar no!! |
|
| mammamia77 | |
21:42 29.06.2008 |
|---|---|
Ja lillingen våres sov fra 3 te 9 imårrest, længe d.. Men regne me de våkne når de e sulten?! E d nån hær som veit om nån plass i byen de selg sånn ull ammeinnlegg? Eller e d bare på sjarmtroll/reflex de selger dæm? Vi va ute å trille en lang tur i dag, så ut som at lillingen kosa sæ! Han sov nesten hele turen, når vi nesten va heime begynte han å lage lyd så da va han nok sulten :-) |
|
| Mzme 83 Har Født | |
22:28 29.06.2008 |
|---|---|
På de fleste apotek finner du ullinnlegg :-) |
|
22:34 29.06.2008 |
|---|---|
Okei.. Ska sjekke dær :-) |
|
| Mzme 83 Har Født | |
22:38 29.06.2008 |
|---|---|
Heia, gratulerer alle med sine små. Håper at vi kan samles en fin dag i midten av juli i bukta og nyte sola. Det burde jo kanskje være en fin tid, der de alle fleste har fått babyene sine. Fint ellers med treff i byen...noen som har lyst til uka og hvor? Er jo desverre ikke inne i nettet så ofte som dere, men send gjerne en melding til meg, så kommer jeg gjerne innom en ellen annen kaffe. |
|
| Charlbaby | |
11:08 30.06.2008 |
|---|---|
Janne - tror ikke du trenger å bekymre dæ hvis det virke som Aurora e frisk og fornøyd og om ho har fin vektoppgang. Du kan vær glad for at du får sov om natta! Æ står opp hver tredje time og amme, klare ikke gjør det liggende. Merke at æ ikke får sammenhengende søvn... men e jo absolutt verdt det! Vi e gjerne med i Bukta på treff i midten av juli :) Eller på kafè. Men greit å planlegge litt i forveien, klarer ikke ta ting sånn veldig på sparket lenger. Koss gjør dåkk det med skifting av bleie og stelling på kafèer der det ikke er stellebord? Gjør dåkk det bare i vogna? Koss kafèer har stellebord egentlig? Tror bare æ vet om Hansens spisebord... |
|
| Tone&Noa-Nikolai=) | |
11:44 30.06.2008 |
|---|---|
Tone: Le Café på Jekta har stellebord, det samme har kafeen i 3. etasje på Nerstranda. Kommer ikke på flere i farta, men en del toaletter har jo ganske store benker hvor man kan legge stellematta si oppå og skifte bleie. Har sett mødre skifte bleie ved kafébordene, men personlig synes jeg det er uhygienisk. Da ville jeg nok heller ha skiftet i vogna. |
|
| Venter gull nr. 2 :) Høygravid | |
11:14 30.06.2008 |
|---|---|
Hei hei jenter=) ( nettet har vært nede her, så ikke vært innom siden fredag) Koselig å se dere skrive om amming =) Gleder meg til å ta fatt på det selv=) I dag er TERMINDAG, men ingen tegn til at føding er nært forestående=) Har vel innstilt oss på å gå maks over termin, for så å bli satt igang. Bedre å tenke slik enn å ødelegge dagene med venting og venting=) hehe.. Ellers, så tikker meldinger og tlf-samtaler inn fra nysgjerrige venner og bekjente. Koselig det, selv om jeg tror det kan bli ganske så slitsomt etterhvert=) Nurk og julibaby: dere har ikke sneket i køen, har dere vel? ;) |
|
| FødeklareAS=) | |
11:59 30.06.2008 |
|---|---|
Hei å hopp!! Ja Tone, æ bruke bare vogna der som det ikke e stellebord på do, går bare litt unna, stille mæ gjerne atme doan som e der hvis det ikke e plass inne der. E jo å dessverre mange stellerom som e skikkeli rævva, særli der vasken e plassert i helt andre enden a rommet.. Fatte ikke ka dem tenke på! Men har alltid me våtservietta, så vaska æ skikkeli i stumpen når vi kommer hjem, for det e jo mye rart i de serviettan.. Føle æ iallefall.. Lurt å tenke sånn ja AS!! Da bli man alltid postitivt overraska =) E jo superspennanes å kom inn her å se kem som har født! Gratulerer med gutten Siv! Godt det går bra med dæ!!! =) Nån flere som kjenne nåkka arti? Nån som har hørt fra Pia i det siste??? Æ brukte isbitposa sist da æ frøys ned melk. Det e så lett å tine dem opp igjen da, så hvis han va mer sulten gikk det ganske kjapt å få litt mer melk i sving. No måtte æ kjøp ny pumpe å sia den vanlige avent pumpa kosta nesten like mye som den som hadde de oppbevaringskoppan så tok æ den me koppan. Praktisk det å! Kan vær lurt å husk dato på det man frys, for det ska jo ikke ligg så alt for lenge... Nydeli vær idag, men her e vi inne. Sigurd har nok fått sæ en aldri så liten sommerforkjølelse, så i dag bli det Elias å Lynet McQueen som gjeld!! Rart å se turbogutten sin såpass utslått... Bra me dokk ellers damer?? |
|
| Nættemor-fødeklar | |
12:15 30.06.2008 |
|---|---|
Hei alle sammen! GRATULERE SA MYE MED GUTTEN SIV!!!!! Ser vi er flere som lurer på de samma tingene, om amming, soving og mating. Og det er jo det som er så kjekt med dette forumet, at man bare kan spørre i vei. Jeg hadde en del med ei på barsel som jeg synes var veldig flink. Tror ho het Laila eller Randi. Hvertfall dame fra Finnmark rundt 45 Ho forklarte med en del rundt det med amming. Nå i begynnelsen skal man ikke tenke for mye på det med hvor lenge det er i mellom. Pupp i vei når ongen vil ha som ho sa. Hvis babyen sover veldig lenge skulle man bare vugge han/henne, at og frem i hendene slik at de våkna. Man skulle amme omså 10-12 ganger i døgnet. Ho mente jeg ikke skulle trenge å kjøpe pumpe så lenge babyen ammet nok. Da ville det produseres nok melk. Og så lenge det var etterspørsel, kom det nok melk.. :) Jeg tror og jeg skal dra på helsestsjon å få veid Kristine etter 3 uker. Er greit å få en liten peikepinn på at man gjør ting riktig Jeg er ikke kommet meg helt dit at jeg ammer på kafe. Har ammet når vi har besøk, men blir det for mye besøk på en gang trekker jeg meg litt unna. Bukta i midten av juni høres super ut. Så lenge det ikke er under Buktafestivaeln er det helt greit... Flire Og så er det jo så mange babyer her rundt 3500 gr og rundt 50 cm Gleder meg så til å få møtt dere alle med baby :) Ha en fin dag!! |
|
| olaug2 | |
13:12 30.06.2008 |
|---|---|
gratulere så masse me gutten siv:) e ikke sikker på om æ har gratulert, går litt i surr me alle babyan som kommer:) joda formen her e fin, dsverre;) hehe... neida, e bra at ikke e plaga me nåkka spesielt utenom noen kraftige kynnera av å t... e d en groinn t at æ får flere av dem når æ sitt ? å at dem e kraftigere da? så fint å høre at d går bra me dåkker som har fått baby, at amming å sånt går fint:D trur æ åsså blir å vente ei stoinn me å prøve mæ på amming på kafe å sånt.. men e jo bare å dekke sæ til, så går jo d sikkert fint:) |
|
| pusi*høygravid* | |
15:16 30.06.2008 |
|---|---|
Ja å amme når babyen vil ha sjøl e nok det aller viktigste for å opprettholde produksjonen, e altså så utroli ka denne kroppen våres kan!! =) Økedøgn e kanskje kjedeli fordi man sitt me puppen ute stort sett hele tia, men det e jo for en fantastisk god grunn!!! :-) Her puppa vi når Ingrid føle for det, å ho får så lenge å mye ho vil. Mista melka da Sigurd va 8 måneda å har lyst å prøv å ha litt lenger denne gang. Pusi: e vel like indivudelt me kynnera å korsn dem virke som me alt anna i denne graviditeten, kanskje du rett å slett kjenne dem mye bedre da? Nei kem som vet.. Heheh!! Æ trur det viktigste både i forhold te amming i offentligheten å me alt anna me baby så e det viktig å senke skuldran å ta det når man føle for det! Ikke stress me at babyen gråt eller man tilfeldigvis vise litt mer pupp enn tenkt.. Det e en utroli spesiell å fantastisk periode a livet våres dette, å da e det vikti å gjør som man føle for å prøva å ikke ødelegg for sæ sjøl me å lure på ka alle andre mene.. Rart.. For to uke sia gikk æ å kjente at ting skjedde i kroppen min.. Å i mårra e lilletuppa 14 daga..... Dagan bli liksom bare borte.. Men skjønne utrolig godt at dokk som enda vente syns det motsatte!! |
|
| Nættemor-fødeklar | |
15:36 30.06.2008 |
|---|---|
AS=) Neida.. ingen sniking i køen fra min side... Men jeg begynte å lure på hvor du ble av ja!! Du kan tro jeg følger med HEHE =P Ingen tegn her heller, så jeg har også slått meg til ro med at det kan gå et par uker til............ Må si meg enig med Annette i forhold til amming og baby generelt... Viktig å prøve å slappe av og ikke stresse med ting. Alt går seg som regel til, og babyen tar den melka den trenger! Så lenge ungen virker fornøyd og ellers frisk, så er nok alt som det skal =) Siv! Grattis med lillegutt!! Godt å høre at alt gikk fint =) Mzme... Har dere bestemt dere for navn ennå?? Vi har nå nesten blitt enige om navn... Så gjenstår det bare å se om noen andre tar navne rett forran nesa på oss! For da sliter vi!!!!!! hm... PIIIA... er du her ennå? |
|
18:27 30.06.2008 |
|---|---|
Hei Hei... Nurk: Hehe nei vi har ikje funnet på navn enda, e så usikker :-) Men tænke så d "knake" Hvilken navn tænkte dåkker på å ha? Hm længe sia Pia har vært hær eller? Noe på gang hos ho? |
|
| Mzme 83 Har Født | |
19:28 30.06.2008 |
|---|---|
Nurk : Nei, skjer ikke noe her heller.. Så, har smurt oss med en GOD dose tålmodighet, sånn at det skal holde 14 dager til =) |
|
| FødeklareAS=) | |
20:41 30.06.2008 |
|---|---|
God kveld gravide og barseldamer :-) Jeg sitter her å koser meg med nok en kurv jordbær! Det gjelder å kose seg mens man enda kan! Ingen tegn til at noe er på gang her.. Var på kontroll i dag og alt er i skjønneste orden. Tror jeg skal be om å få modning skjekket om det ikke .har skjedd noe til neste mandag (noe det helt sikkert ikke har!) Jeg har bestemt meg for å bruke dagene jeg har igjen siden jeg er i så god form. Skal ha leiligheta gjennomrydda før helga tenker jeg. Nå er jo alt klart til lillegutten kommer, så da kan jeg rydde i skuffer og skap. Det er snålt så ulik to svangerskap kan være. På slutten med Johanne i magen følte jeg meg helt elendig, sov lite og hadde masse ødem. Nå sover jeg godt, har ingen vann i kroppen og føler meg pigg. Deilig er det i alle fall å føle seg i god form :-) Håper dere andre gravide har det like bra på slutten. Hadde en super bursdagshelg for J, kjempeartig med barneselskap i går. Og i Leandervogga fikk lille Jenny til May-Helen ligge, der sov hun godt :-) |
|
20:52 30.06.2008 |
|---|---|
Formen min er sånn passe om dagen, våkner og er pigg og i fin form hele formiddagen, men så må jeg ta meg et par timers slumring på ettermiddagen, og så er formen grei til kvelden =) Så skal ikke klage! Bekkenet er vondt, men det går greit å komme seg ut og på små shoppe runder, eller bort på lekeplassen... så da er jeg fornøyd =) Har fått en del vann i kroppen nå de siste ukene, men men... JM skal sjekke meg på torsdag... Og jeg er ganske spent!! Tror jeg blir mektig deprimert dersom det ikke har skjedd noe! Hva skal dere i morgen? Noen som har lyst å treffes kanskje? |
|
22:14 30.06.2008 |
|---|---|
Hei Hei... Noen hær som har no erfaring eller hørt noe om den dær fernnikel te man kan drikke? |
|
| Mzme 83 Har Født | |
22:52 30.06.2008 |
|---|---|
Hei jenter :-) GRATTIS MED GUTTEN SIV! Godt å høre at alt står bra til! Ser jeg har blitt etterlyst :-) Har vært så på farta de siste dagene at jeg ikke har fått sjekket nettet før nå. I tillegg var BIM-siden nede i hele går. Ingen baby å melde om her heller. Termin i morgen, men har hodet innstilt på 11. juli da jeg har fått overtidskontroll på sykehuset. Føles ikke så avskrekkende lenge til akkurat nå. Koser meg max med min kjære og har tilbrakt helga på café, biltur og restaurant, så føler dagene går ganske fort ennå :-) Men skal ikke klage om det skjer noe de nærmeste dagene heller ;-) Gleder meg noe helt enormt til å treffe lillemann! Tekstet litt med Elke i dag og hun var klar for å trene rumpa opp bakkene til Trollbakken 7a :-) Så hvis noen har lyst til å slå i hjel litt tid og være litt sosiale, så serveres det frukt og litt å drikke hjemme hos meg i morgen kl. 12. Blir litt på sparket, men veldig kos om det dukker opp noen jenter både med eller uten mage :-) Ellers så hører jeg rykter om treff på Kysten café til torsdag kl. 12. Regner med jeg tar turen dersom jeg ikke har sjekket inn på føden. Ha en kjempe fin kveld! Pia ;-) |
|
23:23 30.06.2008 |
|---|---|
Heisann! Her var det skrevet bra mye siden sist jeg var inne.. gøy å se at det blir mer og mer babyprat! Jeg sitter med verdens fineste lille gutt på puppen og er så i ammetåka at jeg nesten ikke vet hva jeg skal skrive. Så utrolig stort å bli mamma! Vi kom hjem fra sykehuset igår og første døgnet hjemme har vært kjempefint. Vi sov alle tre i natt (med 3 spisepauser) og idag har lillesjefen bare sovet, puppet og bæsjet - og så har vi vært på vår første trilletur i det fine været! Lykke til videre til dere som går å venter på at noe skal skje! Gled dere til alt sammen. Å føde er vondt, men samtidig fantastisk. Og så plutselig ha en unge i armene som er sin er ubeskrivelig. Blir spennende hvordan dette blir videre. Gleder meg til å komme på treff igjen etterhvert. Blir spennende å møte alle babyene. |
|
| minhj | |
23:36 30.06.2008 |
|---|---|
Pia : Bra du ikke snek i køen.. hehe.. hittil iallefall =) Spennende at du har fått time for overtidskontroll. Det har ikke jeg fått enda. Får se hva legen sier, skal dit på fredag på kontroll. Har ikke noen timer hos JM, så disse på slutten tas tydeligvis hos legen.. Flott initiativ ang morgendagen. Kom dessverre litt i siste liten, for har en annen avtale kl 12.. Får ta det igjen=) minhj: koselig den ammetåken høres ut i grunn. Ikke rart, når en har opplevd noe så fantastisk =) Flott at dere koser dere =) Enig, blir spennende å møtes når alle disse små skattene er kommet til verden:D |
|
| FødeklareAS=) | |
11:30 1.07.2008 |
|---|---|
Mzme: nei æ har ikke hørt om den... ka den ska være gått før?:) e d veldi vikti å være på den kontrollen i uke 40? tenke sånn viss æ føle mæ i fin form... får sannsynlivis ikke time hos jordmor, å må t skjervøy.. ja vet æ sku ha bytta lege hit t tromsø...:) men har ikke tenkt på at man hadde de kontrollan på slutten som mest sannsynli ble hos legen:) |
|
| pusi*høygravid* | |
12:59 1.07.2008 |
|---|---|
Pusi: I følge de på apoteke sku vist den teen være bra før mor å drikke før å få opp melkeproduksjonen.. Også va d vest bra vest ungen hadde luftsmerta.. Man kunne gi ungen den også, men d gjør æ ikje.. |
|
| Mzme 83 Har Født | |
13:22 1.07.2008 |
|---|---|
oki..:) den magen lage no masse lyda... ungen sparka i magen å da kom d et lite klikk... hehe.. |
|
| pusi*høygravid* | |
14:05 1.07.2008 |
|---|---|
Så bra at alt er vel med dere :-) Gleder meg til å komme i ammetåka (eller mammatåka) jeg også :-) |
|
14:03 1.07.2008 |
|---|---|
Hei og hopp! I dag har jeg montert stellebord. Ble slett ikke verst! Nå tror jeg det meste er klart, seng, vogge, vogn og klær i skapet. Noen av dere som har en Tommy tub? Hadde litt lyst på en til Johanne, men kjøpte aldri. Funderer litt på å kjøpe en nå.. Tenkte oss en tur på Langnes i dag, må kjøpe meg nye løpesko. Vil gjerne at de skal stå klar til jeg er klar til fysisk aktivitet etter fødselen. Nå er jeg litt lei av være stor og tung. Blir godt å komme seg ut i lysløypa igjen. Om ikke joggende med det første, så i alle fall i raskt gåtempo! Treff på kysten høres bra ut. Jeg tror jeg kommer, skal høre med May-Helen om hun vil være med. Vi hadde tenkt til å treffes på torsdag uansett. Nå gleder jeg meg virkelig til å møte den lille. Gleder meg til å se hvordan han ser ut og hvordan han er :-) De viser jo tidlig sin personlighet. Johanne er like utålmodig som da hun var nyfødt :-) Ja, nå er det bare å kjøre på med kjerringråd fødeklare damer. Her blir det grøt med masse kanel til middag :-D |
|
14:38 1.07.2008 |
|---|---|
Hei, hei! I dag er det 1. juli og termindato, men ingen tegn på fødsel av den grunn :-) Jeg legger nå til et ett-tall på datoen å teller ned til 11. juli. Da er det overtidskontroll. Ellers skal jeg til jm i morgen. Jeg kunne velge om jeg ville gå til jm eller fastlegen min nå etter termin. Tror dette er valgfritt for alle dersom både jm og fastlege har kapasitet og ikke har tatt ferie ennå. Jeg har nettopp hatt besøk av Elke med lille Charlotte. Ei nydelig lita jente. Håper det setter fødselshormonene i sving :-) Jeg er forresten ferdig hos jm i morgen rundt halv 11, så hvis noen er i byen på dette tidspunktet og har lyst på et lite treff, så er det bare å hyle ut :-) Ellers så satser jeg på treff til torsdag. Blir kos! Ha en fin dag i regnet jenter! Petrine: Her blir det også grøt med masse kanel til middag ;-) |
|
15:00 1.07.2008 |
|---|---|
Heisann :) Idag har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster, praktisk å få litt info om ditt og datt vi lurte på! Har veldig lyst å møte dere igjen, men passe dessverre ikke verken imårra eller torsdag siden Kent-Rune har bilen (han skal på jobb og dykke). Kan ta bussen, men vi sover som regel te tolv-ett på dagene og kjenner jeg har litt behov for å slappe av nå også. Hatt masse besøk og mamma kommer te helga. Så tror æ bare hold mæ hjemme! Dåkk e veldig velkommen hit ut på besøk da, det hadde vært koselig! Har no fortsatt dem hjemmebakte bollan med sjokolade inni i fryseren te hjemmetreffet æ skulle ha, hehe. Men da lå æ jo på barselavdelinga, artig å tenke på. Bra dåkk hadde det hos Kari-Anne istedet! Når æ trilla te byen fra Fagereng igår begynte Noa-Nikolai å skrike (uvant han). Visste ikke helt ka æ skulle gjøre, Kent-Rune kom heldigvis å henta oss da. Han roa sæ ned i bilen og så fikk vi stoppa på Nerstranda og amma. Noen som har erfaring fra lignende tilfeller? Stoppe dåkk og sett dåkk å amme på busstopp/benk etc. ute eller går dåkk inn | |