Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

Dere som har to friske barn, hvorfor velger dere å få flere?
16:13 26.06.2008
Dette er ikke ment for å provosere, jeg lurer bare på HVORFOR?
Anonym
Sv: Dere som har to friske barn, hvorfor velger dere å få flere?
21:54 26.06.2008
Hei anonym, hvis du virkelig lurer på dette og vil ha seriøse svar - så burde du kanskje la være anonymknappen...du vil jo heller kunne få flere seriøse svar ved å bruke ditt nick...

Jeg har 3 friske barn, og hvem vet - kanskje det blir 4 friske barn her i huset etterhvert...Hvorfor ikke få flere barn etter nr.2...

For de som allerede har skikkelig syke barn så kan jeg forstå at man kan tenke tanken - om å ikke få flere barn, men det er jo opp til hver enkelt om hva man selv takler/orker det eller ikke... siden du spør, så spør jeg deg - har du selv barn som er syke? Uansett - sykt eller ikke så har jo alle barn retten til livet, det er nå min mening (ikke religiøs).

Ha en fin sommer :)
sol og varme
22:24 26.06.2008
Hei igjen. Ups ikke meningen å være anonym, trykket på feil knapp :-)
Takk for tilbakemelding.
Vi har friske barn, men fikk en skikkelig støkk da vi fikk vår første.
Vi gikk i dager der vi ikke visste om han ville overleve eller bli hjerneskadet. Det er nok derfor jeg bekymrer meg over hva som kan skje, når hjertet flommer over av barneønske igjen :-)

Hjertet sier oss at vi har overskudd og kjærlighet til flere barn, mens fornuften sier at vi bør være fornøyd med de barna vi har..
har økonomi til flere, men er moden mor og da kan jo ting skje..

Uansett takk for svar og ha en koselig sommer med dine tre barn :-))
Fugl Phøniks
12:23 29.06.2008
hei.
Egentlig ett godt spørsmål. Jeg har ei jente på 7 år og en gutt på 4 uker. Og siden det er 2 papper vil siste pappa gjerne ha 2 barn. Så det kan nok hende jeg må til med enda ett barn. Men jeg er enig med deg. Nå har jeg to friske barn, og burde vært fornøyd. Men det hadde vært koselig med to tette.
Hadde to små skavanker på begge barna mine. Jenta mi hadde hofteleddsdysplasi, og hadde pute i 4 mnd. Og gutten min har hypospadi. (urinrøret ligger for lavt på penis) Og skal operere dette. Så jeg må jo innrømme at jeg tenker litt sånn at neste gang kan vi få en stor skavank. En som varer hele livet.
Men jeg ønsker med veldig en til. Selv om jeg nå sliter med kolikk, og var hysterisk i sv. skapet. Hadde barna mine hatt tettere alder ville jeg bare hatt to.
connie79 er 2barnsmor:)
19:08 29.06.2008
Om det er faren for at neste barn ikke skal være friskt du tenker på så er faren faktisk mindre for det jo flere friske barn man har fra før. Og hvorfor skulle akkurat 2 barn være det "ideelle" for alle. Hvorfor få flere når man har fått 1 friskt barn, eller 3 friske barn, eller 4? Alle velger jo selv antallet barn som passer for dem og deres familie. Det er ingen "automatikk" i at 2 er målet og det ønskelige.
oktaviastar
16:24 30.06.2008
Jeg bare spør dere for å forsvare mitt valg i å satse på nummer tre - når vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt til det :-)
Vi er av det "modne"slaget altså er jeg redd for at noe mer skal skje nå tredje gang fordi jeg er blitt 37 år.
Fikk mitt første barn som 35. Nr 2 som 37 år..
Tenker derfor at det kanskje er "galskap" å sette igang igjen.. :-))
Men som sagt det frister sånn...!
Fugl Phøniks
23:10 8.07.2008
Hei

Jeg forstår spørsmålet ditt godt. Vi venter nr 3, og jeg blir 35 før han blir født. Vi har to små tette fra før, som er friske og fine. Jeg tenker derfor stadig vekk at vi umulig kan være så heldige at vi får en frisk fin en til... Men redselen for å få et sykt barn, stoppet ikke oss likevel. Vi føler det er en sjanse vi må ta. Så langt ser alt bra.

Jeg har en venninne som fikk nr 3 som drøyt 40-åring. En frisk fin jente, så jeg synes ikke du skal la alderen evnt stoppe deg. Jeg mener at dersom dere begge er enige om at tre barn er det fine for dere, så gå for det!! Personlig ville jeg ikke sitte å angre om noen år at vi ikke hadde prøvd på tredje, og sistemann liksom.

Lykke til uansett hva dere velger.
Anonym
14:52 17.07.2008
Hvorfor ikke?
Er det en regel som sier at man bare kan ha to barn?
Folk må få så få eller mange unger de vil, for min del.

Jeg personlig har lyst på fire eller fem.
ma-85
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------