Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Mammas kropp

Følelse av at noe skal "falle ut der nede"... :-p
14:38 28.06.2008
Hei! Jeg fikk mitt første barn for 1 uke siden og holder på å venne meg til "min nye kropp". Når jeg står eller går lenge føles det ut som noe som presser nedover inni skjeden (litt vanskelig å forklare følelsen...). Dersom jeg ikke legger meg nedpå blir det veldig ubehagelig etterhvert! Er dette normalt? Lange trilleturer o.l. må derfor utgå inntil videre... :-(
Til orientering så ble jeg klipt under fødselen samt at jeg revnet litt. Måtte sy, men vet egentlig ikke hvor mange sting...
Anonym
Sv: Følelse av at noe skal
14:53 28.06.2008
hei.
d kan være livmorfremfall, du burde kontakte legen for å få hjelp til å få dyttet den på plass igjen. Vet d høres discusting ut, men d bør/må gjøres. Gi en tilbakemelding når du har funnet ut av d, og lykke til i allefall...
MVH

~Simelisa & Marina~
19:31 28.06.2008
Det trenger ikke å være noe. Man føler gjerne at hele innvollene holder på å komme ut etter en fødsel, dette går seg til etterhvert. Kan også være fremfall av skjedeveggen, dette er også helt normalt. Og hvis du har blitt klippet og revnet så er det ikke rart du kjenner dette 1 uke etter fødselen! Gi kroppen din god tid til å komme seg. Hvorfor må vi være så flinke til å gå tur så raskt etter fødselen? Skjønner ikke det jeg...
Anonym
20:42 14.07.2008
Hadde det sameleis sist.. Men etter ei stund, å mykje ro gjekk det over:)
Breletta
14:14 15.07.2008
Jeg ble også klipt under fødselen og revnet litt, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. På seks ukers kontrollen ble dette undersøkt, og alt så normalt ut hos meg. Jeg har en sjelden gang fortsatt samme følelsen, 5 måneder etter fødselen, men det har blitt mye mindre nå.
Anonym
20:27 11.08.2008
Hei:)
Jeg syns ikke du skal la deg skremme av at det kan være fremfall av hverken livmor eller blære. Jeg hadde keisersnitt og hadde AKKURAT samme fornemmelsen som du beskriver. Faktisk var jeg til flere gynekologer, bare for å få bekreftet at alt var der det skulle være. Livmoren har i svangerskapet utvidet seg fra å være bitteliten til å bli så stor at den ligger helt oppe i ribbeina! Den første tiden etter fødselen vil noen av oss som er mest sensitive kunne kjenne denne presse / tynge. Det tar tid før livmoren blir nesten like liten igjen som den var, og den vil alltid veie litt mer enn før du fikk barn. Følelsen kommer helt sikkert til å forsvinne over tid. Det gjorde den hos meg ,men det tok mer enn seks uker for min del (de sier seks uker er det som skal til før man blir seg selv igjen - stemte ikke for min del...) Og nå skal jeg ha en til :O
Syns uansett du skal nevne det for gynekologen din og gjerne være flink med knipeøvelser.
33 dager igjen
15:59 17.08.2008
Det kan være fremfall av skjedeveggen. Det har blitt litt bedre hos meg, ett år etter fødselen. Hos noen går det over mye fortere. Jeg fikk et stort barn og det har gjort at skjedeveggen ble strukket maksimalt.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------