Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Fødsel og svangerskapsdepresjoner

Her kan dere støtte hverandre og dele erfaringer.
redd for å bli deprimert etter fødsel igjen..
09:41 30.06.2008
Fødte for 2 år siden. Trodde jeg skulle være lykkelig og alt skulle være rosenrødt, men jeg var livredd ungen min. Hadde ingen erfaring med barn fra før. Skiftet på ham kanskje tre ganger selv på sykehuset. resten gjorde barnepleierne eller samboeren min. Turte ikke pakke han ut av teppet ved amming. 3.dagen hadde han gått ned nesten 500g og måtte få mme, jeg hadde ikke melk!!! Jeg slet og slet med å få igang produksjonen, men satt bare og gråt og gråt i flere uker etterpå. Hadde lav Hb, hang igjen fra morkaka i livmora pluss at jeg har lavt stoffskifte. Slet veldig med humøret. Har det veldig bra med gutten min nå, men er redd for at det samme skal skje igjen.
SAmtidig føler jeg meg klokere og har mer erfaring, ikke sikkert det blir like ille nå. Kanskje jeg klarer det veldig bra:) Skal snakke med jordmor i august om det. Puh, var godt å få skrevet det ned her også:)

Flere som har lignende erfaring?
Anonym
Sv: redd for å bli deprimert etter fødsel igjen..
22:51 30.06.2008
hei!
Jeg har desverre ingen erfaring å komme med men jeg vil tro det at du har lettere for å "merke" om noe er i gjære denne gangen. som du sier selv så har du erfaring fra forrige gang og man har nok antennene ekstra ute i forhold til dette slik at man kan få hjelp på et tidligere stadie! Jeg er sikker på at det kommer til å gå så fint!! Masse lykke til og en varm klem til deg :)
Ålesund78
11:04 1.07.2008
Takk for oppmuntringen:) Jeg føler det skal bli annerledes nå, men føler liksom jeg må ta sorgen litt på forskudd for å ikke bli skuffet. Skal bli godt å få snakket ut med jordmor. Vær glad du ikke har opplevd det:) gleder meg til å bli mor igjen.
God sommer til deg:) Håper det blir mye fint vær.
Anonym
21:09 3.07.2008
Kjenner meg igjen i det du forteller. Hadde det på samme måte med første mann. Jeg ventet i mange år med å få nummer 2 fordi jeg var redd det samme skulle skje igjen. Da han endelig kom, hadde jeg overhode ingen av de samme følelsene. Selv om jeg også denne gangen slet med ammingen, hadde jeg bestemt meg for at morsmelkserstatning faktisk var et veldig godt alternativ. Jeg tenkte at det viktigste var at barnet fikk masse kjærlighet og varme. Hva det spiste var underordnet :)

Det er riktig som du sier; man er klokere og mer erfaren med
nummer to. Kjempe lurt å snakke med jordmor om dette. Jeg erfarte også, at det å være åpen og ærlig ovenfor familie og venner var til stor nytte. Fikk mye god hjelp og støtte fra uventet hold :)

Lykke til! Jeg er sikker på at denne gangen går alt mye bedre fordi du har vært gjennom det før, selv når hormonene raser.

Anonym
17:24 4.07.2008
Hei jeg opplevde noe av det samme.. Det er 6 år siden .Nå venter jeg nr 2 . Jeg håper vi slepp å slitte dene gangen...Da hadde ikke nåk melk .Ungen blei bare tynnere å tynnere ..Å jeg amma hele tiden det var mer slit en koz.. Hvar veldig fortvillet og slitten...Til slutt brgynnte jeg me mme.Ungen la på seg ganske fort ... Å vi fikk det mye bedre :)
yohana
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------