Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Spiseforstyrrelser

Hva tenker dere om dette?
 13:18 1.07.2008
Er i følge BMI, ekstremt undervektig. 1,71 og 48 kg. Spiser noen dager normalt, noen dager lite eller ingenting, og noen ganger veldig mye. Kaster ikke opp. Spiser jeg mye "usunt", som godteri, is, fett mat og lignende kan jeg føle meg litt down etterpå.
Får stadig slengt kommentarer fra venner og famielie om at jeg er for tynn, "du må gå å få deg noe mat", "husk å spise", og lignende...
Jeg har snakket med en lege om dette en gang før, men han tok meg ikke seriøst, og sa bare at "det er sånn du er". Jeg har lyst til å ta det opp med min nye lege, men jeg er redd for at jeg ikke skal bli tatt seriøst denne gangen heller. (forrige legen mente jeg var normal fordi jeg ikke kasta opp, brukte avføringsmidler eller trente sykelig mye).

Er det noen som kan gi meg noen meninger om det jeg har skrevet her. Jeg vil kanskje ikke si jeg har sf, men jeg har problemer med mat. Går det ikke i det minste an å få hjelp med det?
Anonym
Sv: Hva tenker dere om dette?
 21:54 2.07.2008
Les på hjemmsiden til IKS. Du skriver lite om følelsene dine ifh til kroppen/mat, noe som er vesetlig når det gjelder sf.

At du føler deg litt down etter å ha inntatt mye fettrik mat er ikke så rart. Kroppen reagerer på mat/næring den ikke er vant med.

Å veie lite i seg selv betyr ikke at man har sf, samme som at man kan ha en sf uten at man kaster opp/bruker avføringspiller.

Man kan få hjelp, ja! Hva slags hjelp du trenger kommer naturligvis an på hva som er problemet. Naturlige hjelpere kan være fastlegen, ernæringsfysiolog, psykolog, men også andre. Hvis problemene dine først og fremst er fysiske, som det å spise/svelge kan det være aktuelt med undersøkelse av spiserøret. Jeg tenker at en kartlegging av problemene dine og livssituasjonen din kan være retningsgivende for hvor veien går videre.

Lykke til!

Lykke til, ikke gi opp!!
blond
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------