at man bare føder barn for alle andres lykke, og blir hindret i å trøste sitt barn? slik har jeg hatt det helt siden fødselen for snart 16mnd siden..folk har sagt og gjort ting bevisst som har ødelagt meg som mamma og person. Venter barn nr 2 nå, termin om to uker.. HVEM kan jeg snakke med om disse følelsene? har mistet lysten på livet...
Anonym
Sv: Hva gjør man når man føler....
10:10 2.07.2008
Har måttet presse meg til å ignorere og stenge inne mammafølelsene mine når gutten min gråt og skrek blandt folk for å bevise at jeg ikke er "hønemor".. og nå føler jeg at jeg har mistet litt av det sterke båndet jeg en gang hadde til han... jeg føler dette ble tatt i fra meg;-( men jeg har tatt han fra andre når han hylskrek og ikke kunne trøstes av andre, men da har de motvillig gitt han ifra seg til meg... mammarollen min har vært et tema for folk helt siden fødselen, og nå er jeg sliten av å måtte forsvare min rett som mamma helt alene... jeg har aldri nektet noen andre å få et forhold til han.. mammarollen min har blitt oversett fullstendig... nå er jeg bare deperimert, lei meg og sliten... går utover ekteskap også..
Anonym
10:17 2.07.2008
Hilsen HI som skrev begge innlegg... noen gode råd til meg?? har snart ingen følelser igjen og har ingen jeg kan prate om dette til....har prøvd men da stemples jeg som hårsår og tullete.. og siden jeg er gravid er jeg jo hormonell... Hjelp meg noen, jeg har ikke overskudd til sønnen min pga dette.. han er grinete hele tiden og jeg sliten og irritert.. klarer ikke fungere normalt.
Anonym
01:10 3.07.2008
Hvis sønnen din hele tiden er grinete, så kan det jo faktisk være fordi han merker at mamma ikke har det bra..
Høres ut som om du trenger noen å snakke med, og legge ut hele historien til. Vanskelig utifra det du skriver å skjønne situasjonen din helt, men skjønner at du har det vondt.
Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt legen min om henvisning til psykolog. Da treffer du en person som ikke kjenner deg eller dømmer deg, og du kan åpent fortelle hva du føler uten å frykte konsekvensene.
Håper det løser seg. Er ikke noe godt å føle seg så redusert å sliten som du gjør nå. Lykke til.
Hilsen en mamma som også har hatt det litt tøfft innimellom.
Anonym
06:59 3.07.2008
Takk for svar.. jeg har snakket med en mannlig psykolog to ganger før, det var før den første fødselen. Følte ikke helt at han forstod meg helt. Tenkte kanskje om det fantes noe tilbud i Rogaland i regi av jordmødre e.l. en forening/instans for mammaer som sliter litt.
Fikk snakket litt ut med min mor igår, det føltes bra. Kan vel nevne at min svigermor er en psykopat, er hun som har ødelagt mest. Og det meste skjedde rett før og etter fødsel da jeg var på mitt svakeste(hadde et tøft svangerskap)
Får vel bare ta tiden til hjelp og håpe ting kan bli normalt igjen.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem