Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tromsøjentan 4 juli
14:33 4.07.2008
Tar mæ den frihet å lage ny tråd til oss i Tromsø som har fått eller vente smått!!
Pusi: Ja trur de kan snu litt på sæ sjøl om de e festa, vrir nok bare på selve kroppen litt.. Dem har jo vann inni der så de kan gjøre mye rart me kroppan sine!
Å god tur Mammamia! Høres koseli ut!! Ønske mæ ei hytte æ... :-)
Her e formen laber i dag, har vondt i hodet å halsen, så håpe virkeli æ ikke bli syk.. Til å med Ingrid e tett i nesa å hoste mye.. Så kan bli spennanes dette..
Gratulerer Kari Anne!!
Så godt å høre at alt gikk fint! Og ikke drøyde det for lenge heller skjønner jeg =)
Pusi, ja, de kan snu seg...
Mi har vært festa ei stund, og hun lå lenge med ryggen på venstre siden, men har nå bestemt seg for å ligge på høyresiden....
Flere som er/var umenneskelig trøtt på slutten??
Segner omtrent om hvis jeg ikke får sove en time eller to sånn midt på dagen *gjesp*
Må krype til sengs, og benytte stillheten mens snupp og sambo er ute å leker....
Jeg kommer sikkert innom polarsenteret på tirsdag hvis formen er okay =)
Oy da!! Har ikke sett at det var lagt ut et treff der kl 13.. Ups ups! E litt sløv me å sjekke treff siden, sia vi som regel finn ut a treffan her inne... :-)
Ja sku veldig gjerne skifta nick, men kommer ikke inn på sia mi så får ikke gjort det.. :-( Men en vakker dag....
Nurk: æ va i fantastisk form på slutten, siste to ukene va jo helt supre for mæ! Bekkenet ble bedre å formen generelt va helt toppert!! Håpa det bedre sæ for dæ å at du får sove når du treng.
Gratulerer til Kari-Anne. Møtte hun i gangen her i sted. Skal si hun var sprek, all ære til henne=) Spennende at det virkelig er føding på gang nå..
Hvordan går det med dere på overtid?
Synes det var rart å passere termindag!
Lillemor er blitt mer gira på å patte, så håper det tar seg opp. I går gidda hun ikke patte i det hele tatt i grunn, så var lite å gjøre med. Hun hadde visst fått rikelig med næring under selve fødselen også, så det kombinert med magesmerter og det at hun hadde svelget fostervann var visst årsaken til manglende pattetrang..
Spennende om det kommer inn noen av dere mens jeg ligger her=)
Gratulerer til Kari Anne med den lille prinsen! Gøy å høre at alt gikk bra og at mor og barn er i fin form!
Jeg er veldig klar for å treffe deg på barsel i løpet av helga AS og Kari Anne :-) , men det er svært lite som minner om at en fødsel er på gang her i gården. Kommer trolig innom føden i morgen faktisk. Jm skal sjekke om det er noe tegn på åpning osv. dersom de ikke har det for travelt, så kanskje vi sees :-)
Ellers prøver jeg å gjøre så mye som mulig av ting og tang som kan sette fødselen i gang :-) Gikk nettopp opp bakkene hjem fra byen. Får se om det får noen virkning i løpet av kvelden.
Ellers er formen fin og om det skulle gå noen dager til (er jo max 7-8 dg uansett), så er ikke det noe stort problem egentlig. Har ennå litt tålmodighet igjen.
Nyter finværet og har faktisk fått godt meg farge i dag. Føler meg litt piggere når kroppen får tilført litt D-vitamin fra sola.
Satser på treff til tirsdag dersom formen er fin og jeg ikke er på UNN.
Kan liksom ikke planlegge noen ting 100% i disse dager :-)
Kanskje vi sees på føden før den tid Nurk ;-) Godt å høre at det ikke bare er her det er stille.
God bedring Nættemor. Håper formen til både deg og snuppa snart er bedre. Ikke no greit med forkjølelse!
Masse gratulerer til Kari Anne med Oskar :) Veldig artig også ble det vel på termindatoen!?
Æ kommer også på treff på tirsdag - skal vi møtes kl. 12 eller 13? Det bli artig! Håpe for dåkkers del at dåkk e på UNN Elise og Pia, men veldig koselig om dere kommer på treff også. Lenge siden sist.
Smokk va visst ikke så enkelt som æ trodde og det virka, hehe. Idag ville ikke NN ta Mam-smokken. Han sutta litt på Ortodent-smokken, men den e vanskelig. Smatte masse på fingran sine og handa... Han sov idag hele tida når vi va i byen i mange tima.
God helg! Vi skal også prøve oss i campingvogna noen daga etterhvert, men no har vi besøk av mamma (mormor te NN).
Jeg skal ha hjemmebesøk av helsesøster på tirsdag kl 12.30, så kommer meg vel ikke på treff. Evn at vi kommer en liten tur på slutten. Polarsenteret er jo i genial trilleavstand for oss - tar 5 min;) Synes det var veldig koselig på treff på Nerstranda. Så koselig med alle babiene!!
Iver sutter også på fingrene. Gjorde det rett etter fødselen. Snodig å tenke på at han antagligvis har ligget og suttet på fingrene inni magen. Jordmora sa at han var en smokkegutt, så blir vel det på oss etterhvert og..
Stå på videre dere som venter!! Pia, et solingstips: ikke sol magen. Jeg sola magen et par ganger helt kort, men tydeligvis lenge nok til å sette seg farge.Nå som magen har krympet er den plutselig kjempemørk i forhold til resten av kroppen;)
Herremin kor heldig dokker juni/juli jentn er!!
Enten har dokker fått eller så får dokker snart!!
Har 6 uke igjen til termin..I verste fall 8 uke igjen...Skrekk å gru!!
Har lagt ut treff på tirsdag kl 13..Må slå ihjæl tid om dagan...
Jentungen er dratt på ferie å blir borte hele juli..
Samboern har hatt ferie så han kommer til å jobbe hele tia trur æ..
Så blir sittanes her med mæ sjøl å en gal litn hund...
Håpe virkelig tia går fort!!!
Skjønner deg så godt CaJenne!
Og tiden går jo spessielt sakte når man er alene hele dagen......
Men her skal det skje noe snart tror jeg... Tør jo nesten ikke håpe ennå. Men det har kommet en del blod og slim helt siden jeg sto opp i morrest. Har noe mer kynnere enn vanlig, men ingen ting vondt ennå. Går bare rundt å venter nå... Men det skjer jo ikke noe!
Skal jeg ringe å be om sjekk seinere hvis det ikke skjer noe mer? Eller skal man bare vente på rier??
så spennende da, nurk! om du skal ringe for en sjekk eller vente, er det nok bare du som kan kjenne på... håper det skjer noe snart.
vi bor i vestavinden - bo i nord. hvor bor dere da? flott at noen bor i nærheten!!
nå har vi vært på første trilletur hjemmefra og rundt prestvannet. kjempefint! er jo så nydelig og sommerlig ute nå. og alle andungene. så søte. det eneste er vinden som legger en liten demper på idyllen.og det gjør i grunnen måkene og..
ikveld skal vi på besøk til tre spente kusiner på 5, 9 og 11 år som har venta på babien. de har vært på ferie, så har ikke fått hilst på før. tror det kan bli artig! de har hørt så mange ganger at neste gang vi treffer tante har kanskje babien kommet at forrige gang jeg traff 5åringen trodde hun ikke på det lengre..
og cajenne, stå på!! det blir din tur;) slitsomt å vente..
åhh kor arti elise!:D da har kansje strippinga satt i gang nåkka!! du e så heldi!! tenk om ikke så alt før lenge har du endeli lillejenta i arman dine:D (bare litt misunneli;))
ser at d e noen som har skreve at dem helst ikke vil at ungen skal spise så mye på handa, men heller bruke sutt. e d en spesiell grunn t d eller? æ brukte ikke sutt når æ va liten, spøtte den ut hele tia, å brukte handa mi i stede.:)
minhj...
Vi bor på motsat side av polarsenteret, borte ved Kiwi. Men det blir jo likevell ikke så langt =) Artig at det er noen i gå avstand da!
Her har fortsatt ikke skjedd så mye, litt mer murring, og kynnere kanskje, men fortsatt ikke vondt!
Ikke lett å legge seg å sove formiddags lur når man ligger å kjenner etter, og er spent som bare det =P Litt trøtt, men nå har jeg prøvd i 2 timer, så jeg gir opp!
Håpe-håpe-håpe det blir baby i løpet av natta eller morra dagen... *tralla-lalla-la*
Har foresten pakka baggen nå da, sånn for sikkerhets skyld ;-)
Pia skulle på sjekk i dag...
Ingen som har hørt noe fra henne etter den?
Takk for soltips Minda og kos å høre at alt står bra til!
Har holdt magen unna sola til nå og tenker jeg fortsetter med det :-)
Har vært på kontroll på føden i dag. 1-2 cm åpning og endel kynnere tyder på at ting ikke se så altfor langt unna, men ikke noe vondt ennå.
Tror nok fort du er nestemann ut Elise. Kjempe spennende!
Jm mente at ting trolig ville skje før overtidskontrollen til fredag, men det er jo aldri godt å vite. Tar det som det kommer :-) er jo ikke stort annet å gjøre. I mellomtiden koser jeg med i sola. Kom nettopp hjem etter å ha sittet ute på Driv med min kjære. Vi får nyte roen mens vi ennå har den :-)
Håper vi møtes på føden en av de nærmeste dagene Elise!
Hold ut Cajenne, men skjønner godt at ventetiden kan være en tålmodighetsprøve. Kan jo være kortere igjen enn du tror :-)
Nurk og julibaby : spennende at ting skjer hos dere=) Ja, for selv om det kan drøye, så er jo ting på gang. Blir spennende å se=) Sender dere fødestøv:D
Aline er blitt litt flinkere å ta puppen, så håper vi kommer oss hjem om ikke så altfor lenge. Ellers, så sover hun overhode ikke på natta, men på dagen derimot. På dagen når pappaen er her, da er hun søøøvnig og rolig=) Ligger våken og viser seg fra sin beste side.. hehe.. søte litt pi=)
Skjønner deg godt, CaJenne. Sitter ennå og ruger jeg også, og kjenner at jeg begynner å bli litt misunnelig på alle de som allerede har født. Men ingenting som tyder på noen snarlig fødsel her i gården heller... Nå er det cirka to uker igjen til min termin, men kjipt å tenke på at det kan gå hele fire uker til. Fødte to uker etter termin sist, så jeg vet hva det vil si å gå der og vente.
I går var det ei dame som sa til meg at jeg nok hadde mange uker igjen siden magen min ikke var sunket ned ennå. Jotakk, det var jo AKKURAT det jeg hadde behov for å høre... Dro hjem og trøstet meg med en kurv jordbær - det hjalp ialle fall litt. :)
Heia :) Vi har vært ute på tur og besøkt oldemor og oldefar i Malangen idag, koselig. Mamma e på besøk så ho va selvfølgelig med.
Grunnen te at vi vil bruk smokk istedet for hånda te sutt e at det e lettere å venne han av med om et års tid. Handa sitt jo på kroppen, så den kan vi ikke ta fra han. Æ hadde heller ikke smokk når æ va liten og fikk utstående fortenner fordi æ brukte tommelen så lenge :( Vil unngå det. Får heller risikere kryssbitt siden han ikke vil ta Ortodentsmokken ser det ut som, vi driv no å prøve enda, Kent-Rune e spesielt ivrig. Tror dåkk æ ødelegg om æ gir Mam-smokk i forhold te at han skal ta Ortodentsmokken?
Æ kommer på tirsdag, tenke te klokka ett, godt å ha god tid på morrån :) Vi sover jo te tolv stort sett, hehe.
Prøvde forresten brudekjolen igår, den er altfor stor... må syes veldig inn så skal dra med den til sydamene te uka så de får se. Også må de lage bredere stropper, legge den ned og evt. lage ammeåpning. Spennende.
Jeg tror jeg er i gang nå.... Små og milde rier ca hvert 10. min... Har holdt på siden jeg sto opp klokken 7 i dag. Håper bare ikke det gir seg nå!!!!
Tror nå foresten unga klarer seg fint uten ortodent sutten jeg da ;-)
Vi brukte/bruker MAM til snupp, det var eneste hun ville ha =) Når hun ble 1 år slutta vi med sutt på dagtid, så nå er det bare når hun legger seg hun får.. Skulle ha kutta der også nå, men tror det passer litt dårlig med lillesøster på vei...
Elise: ja va sånn det va te mæ å etter strippinga!! Kom endel blod å andre morsomheta, å kynnera som bei sterkere etterhvert... =) hUrra!
Pia: så arti!! :-) Godt at jordmor har trua på dæ, ska no krysse fingran for dæ æ å!
Smokk ja.. Æ trudde jo vi sku vente te ho va sånn fire uke, men så begynt ho med å sutte på handa si.. Så i går kjøpte vi den minismokken te MAM.. Å den tok ho! Ville ikke ta den i natt, men det e nok fordi ho e tett.
Sigurd bruka tommelen, å æ vil gjøre det æ kan for å unngå det..
Her ser det ut som det bli Ingrids første besøk på legevakta i dag.. Ho har vært tett å forkjølt nån daga, men no har det blitt litt verre.. Fikk opp en del slim isted, å no sov ho i vogna for første gang sia fredag.. Å ligg på rygg har ikke vært så greit for ho, så ho har sove oppetter armen min for å løft overkroppen. Det vil jo å si at mammaen ikke har sove så mye, så tenker det kan vær greit å få det sjekka no.. Dem ville iallefall at vi sku kom inn, så når ho no våkna å har fått spist igjen så spørs det bare om vi ikke tar oss en tur.
Håpe det bli klaff for dokker som vente no snart å så håpa æ vi ses på tirsdag! (bortsett fra dokk som ska ligg på føden å barsel da selvfølgeli!! ) :-)
Da va vi heime igjen etter sjekk på legevakta. For første gang i historien venta vi mindre enn en halv time.. Va bare ei før oss i køen så e jo helt imponert...
Han fant ingen stygge ulyda i lungan, å ellers ikke nå som han reagerte på, men tok mæ på alvor å snakka me barne pol klinikken sia ho e så lita. Så hvis ho bli verre i dag eller ikke e blitt vesentli bedre te i mårra tidli så ska vi dit. Godt å bli tatt på alvor...
AS: Jepp e vist ganske vanlig.. Men ser ut til at øyendråpene hjelper på..
Nættemor: Ja fint at du blir tatt på alvor.. Hehe å ja d e sjelden at man ikje treng å sette så altfor længe dær opp på legevakta! Man kan jo faktisk sette dær i timesvis...
Hei alle sammen og takk for alle gratulasjoner :-)
Jeg tror ikke jeg kunne fått en bedre fødselsopplevelse! Vannet gikk ett og etter en sjekk på sykehuset var vi hjemme igjen kl tre. Vi gikk å la oss, men jeg kjente raskt at det ikke kom til å bli noe soving på meg.. Riene kom med 4-5 minutters mellomrom og var ikke spesielt vonde. Jeg lå litt og etterhvert stod jeg opp. Var inne til J og la henne til rette i sengen, rydda litt på badet og leste litt på nettet mellom riene. Kl halv sju fikk jeg lyst på lystgass, så da vekte jeg A og sa i fra til barnevakten at vi dro. Så kom vi inn på sykehuset og jaggu var det ikke sju cm åpning. A rakk ikke å dra tilbake etter helsekortet som jeg glemte hjemme.. Åtte var det full åpning, men det tok 1,5 time å få han ut. Vi unngikk såvidt vakum og glad er jeg for det :-) Ikke rakk jeg lystgass heller da de var fri for slanger til gassen!! Formen har vært formidabel etterpå :-) Nå gleder vi oss til å komme hjem med lille Oskar i mårra. Vi har måttet følge litt ekstra med på han siden de ikke rakk å gi meg antibiotika under fødsel.Men alt har gått bra :-)
Håper dere er i gang nå PIa og Elise! Jeg skal se etter dere her :-)
Det er DEFINITIVT i gang nå!!!!
For det gjør vondere og vondere, og kommer noe tettere og varer noe lenger. Men ser for meg at det vil ta hele kvelden og natta før det er over....
Lurer på når vi må ringe barnevakta... For han er 1,5 timer unna!! Men vil ikke ha svigerfar i huset mens jeg ligger hjemme og har vondt heller..
Her e vi kommet fra campingvogna i Malangen- gikk kjempefint å være på campingtur med en liten baby :-) Vi har kosa oss masse!!
Spennende at ting e på gang med Elise og Pia. Må nok også titte innom her etterhvert å se etter oppdateringer.
Ang. sutt: Aurora tar nyfødtsmokken/prematursmokken til Mam, i allefall ei lita stund... Har prøvd andre typa, men dem vil ho hvertfall ikke ha. Årsaken til at æ ikke vil ho skal patte på fingran e at det ikke e så lett å fjerne en finger eller to når de skal avvennes med sutting :-p Æ va 8 år før æ slutta å sutte på tommelen, så vet litt om akkurat det... :-)
Vet ikke om æ kommer på treff på tirsdag. Vi hold på å male huset og tenkte kanskje å gi en hjelpende hånd til min mann denne uka, dersom A fortsette å sove godt på dagtid :-) Va uansett kjempekoselig på gravide-/babytreffet på torsdagen...
mzme: d e noen som gjør d, men æ syns ikke d e vits... vi sende heller ette dåpen, å kan da åsså nevne gaven dem fikk ette fødselen..
åhh kor arti elise!! no e d ikke lenge ijæn... e d ikke en han kan være hos viss dåkker ringe no? så slepp du værtfall å gå å bekymre dæ før d.
oki, takk for forklaringen.. tenkte at d kansje va derfor noen helst ville bruke sutt..
off ikke så arti når de små ska bli syk.. men e jo kjempe bra at dem tar dåkker alvorli når dåkker kommer dit... e sikker på at æ kommer t å bli litt sånn små nervøs de første gangan lillingen blir syk..:)
Owwwiii, så spennende at ting skjer hos Nurk og Julibaby=)
Jeg får romkamerat i kveld. Ei som fødet kl 1730. Ser at det ikke er Nurk, siden hun skrev inn her kl 1830. Spennende å se hvem det blir=)
Aline gjør stadig framskritt med ammingen, så i morgen reiser vi hjem=) Owwwiii =)
Mzme: Ja, tror nok det er vanlig, ja=) Jeg har iallefall fått takkekort hos de jeg har gitt barselgave til :)
AS: Så fint at ammingen går fremover! :-) Blir sikkert bedre å komme heim, sjøl om d e jo fint å være på barsel avd og! De va så flink å hjelpe dær oppe!
Så flott at dere ble tatt på alvor på legevakta, Anette! Godt å vite at det er hjelp å få når en trenger det.
Godt å høre at du hadde en god fødselsopplevelse Kari- Anne!
Krysser fingrene for at Pia og Elise er på tur inn på sykehuset snart.
Er det noen som har babier som flasser? Er det vanlig? Iver flasser ganske mye på føttene og bena. Tror ikke det er at han er dehydrert. Spiser som en liten ulv, og fornøyd og rolig, kvikk når han er våken. Har ikke bada han for mye heller.Bare bada han en gang etter vi kom hjem, og det var bare vann og olje. Så nå masseres det med olje her.
Hvordan går det forresten med dere som har satsa på tøybleier?
Har aldri fått takkekort fra de æ har gitt barselgave til..
Å gav ikke når jentungen var liten for maaaange år siden.
Å har ingen planer om å sende ut når denne kommer ut heller.
Tar heller å sende ut når dåpen er overstått.
Janne - kor i Malangen har dåkk vogn? Vi har også campingvogn i Malangen og va der i helga en tur =) Huske ikke ka den plassen hete, men det e ikke hos Hagen, e på ei halvøy uti sjøen ved Meistervik tror æ. Ikke så kjent der ute, men besteforeldran te Kent-Rune bor bare 15 minutters gange unna. Coop Marked-butikken e kanskje tre kvarter-en times gange unna. Så bra at dåkk har kosa dåkk masse i helga.
Noa-Nikolai tar Mam-smokken igjen no, vi har gitt opp å prøve Ortodent. Tror han blir helt forvirra. E ofte smokken som skal til for at han skal sovne. Så kjekt at dåkk male huset Janne.
Masse lykke te te Elise og Pia! Snart e dåkk ferdig med fødselen og har fått babyan dåkkers på utsida av magen og det e veldig fint. Bli koselig på treff på tirsdag =)
minhj: Huske at helsesøster sa at d va vanlig at dæm ble litt tørr i huden, og at man bare skulle smøre me fuktighetskrem. Vårs lilling ble tørr etter badinga, sjøl om d bare va vann og litt olje i badevannet!
Aurora flasser også litt på fotene. Tror heller ikke hun er dehydrert, for hun spiser som bare det!! Jeg har også prøvd å massere henne med litt olje, ser ut som det fungerer...
Tone: Vi har campingvogna på en plass som heter Eliasneset ved Meistervik. Er ei lita halvøy noen kilometer forbi Coop-butikken (ikke mot Hagen/Malangen brygger, men andre veien...). En veldig koselig og liten "campingplass"!! Kanskje dere også har vogn der eller?? :-D
Ja Ingrid flasse å enormt over hele kroppen. Så spurte helsesøster, å ho sa at bad me en god dæsj olje, å så innsmurt me en god å feit fuktighetskrem (vi bruke aderma sin Exomega te Sigurd så æ bruke den, e fantastisk) så går det over etterhvert.
Så lenge de får pupp når de vil ha å ikke står i varmen så ska det litt til før de bli dehydrert. E nok bare huden som skifta sæ ut.
Så bra da Kari Anne!! Godt du fikk en fin opplevelse!!!
Lykke til Elise, det høres ut som det går kjapt me dæ.. :-) Ser fram te oppdatering!!
Å misunneli på dokk som har campingvogn å hytte å sånt å fær te. Det ønska vi oss å! Men innte videre så har vi så mye å gjør her heime at hjelp.. I dag har gubben rydda så mye ute at åi åi!
E arti å gjør heimen sin te mer min sin!
Janne: Å, kor artig, da har vi vogna på samme plass :) Vi har også på Eliasneset! Spurte Kent-Rune ka det heter der. Vi skal bygge spikertelt har vi planer om og vi har har lyst å være der masse! Vogna vår ligger på en veldig fin plass, helt nede ved sjøen. Enn dere? Langt te do og dusj da, men vi har do i vogna så. Kjenner dere flere der? Hatt vogn der lenge? Artig at det er kjente der, onkelen te Kent-Rune har også vogna der. Men bli fint te Aurora og Noa-Nikolai og leke der når de blir litt større! =) Artig tilfeldighet.
Masse gratulere te Elise med lille snuppa som kom inatt ja! Artig artig! Pia, kor det går me dæ?
Idag skal æ møte ei venninne fra Stjørdal som e i byen også får vi besøk av bestemor og tante/onkel te Noa-NIkolai ikveld, koselig :)
Veit dokk.. Det e FANTASTISK deili å kunne gjør litt husarbeid uten å end opp me smerta i timesvis etterpå!! Har styra her heime no, ikke nå hardt arbeid, men likevel, gjort masse mens Ingrid sov, å det e så GODT! Ulf sa det å i går at han va så gla for å ha kjerringa si tebake igjen.. :-) Å sia Ulf står opp me Sigurd no for Ingrid som regel sov på mårran, så kan æ endelig ta kveldsstellet te Sigurd. E så godt å endeli kun vær mammaen hannes igjen..
Bortsett fra det så savne æ tørketrommel... Vi har bestilt en, men på fredag fikk Ulf mail om at de va fri for den. Typisk..Så må ut å leite igjen! Jaja..
Ingrid e bedre i dag, ligg faktisk å sov i vogna si no å hosta mindre, så æ satse på at vi kommer i mårra!
Så bra at bekkenet ditt endelig e blitt bedre Anette. Kan tenke mæ det føles godt å endelig kunne ta del i det daglige arbeidet hjemme. Veeldig bra :-)
Så morsomt at vi har vogn samme plass Tone. Våres vogn står oppå haugen, ikkje så langt fra dåkkers da... Vi satt den der i fjor sommer. Har ikke brukt den så mye, men regne med den blir en del brukt framover... Gikk hvertfall fint å være der med baby i helga! Vi har et lite spikertelt- veldig kjekt!!! Kjenne ikke så mange der, men naboen våres og et par andre bekjente har vogn der. Blir fint når noa- nikolai og aurora skal springe rundt der å leke :-)
Å gratulerer Pia med lille Liam som har kommet!!! =) Her e det action altså!! :-)
Ja utrolig godt å kunne funger litt igjen. Kjenne bekkenet veldig godt hvis æ går på flatmark å vei, men har jo bestilt ergosela, så da kan æ gå tur i skogen!!! Hurra!
Han kom til verden åtte på åtte 06.07.08. og er en stor plugg på 4562g og 52 cm. høy. Ikke rart magen var så svær...
Gratulerer masse til Elise! Er det ikke deilig å være ferdig!? Kanskje det var dine skrik jeg hørte i gangen etter jeg hadde født? Ser ut som jeg slo deg akkurat på målstreken.
Jeg revnet litt stygt og ligger derfor på barsel nå. Håper å komme på hotellet i kveld. Kanskje vi møtes der, Elise.
Å så fint å høre fra dæ her inne Pia!
Trasi at du revna, så får håpe du ikke bli plaga med det.. God bedring med det! Kos dæ videre med lille store gutten!! :-)
Hei! Janne: Vi satte også vogna der ifjor sommer, har heller ikke brukt den så mye, men satse på det fremover. Har ikke spikertelt enda, men skal bygge. Naboen har nettopp bygd et, vi har lyst å lage likedan, 15 kvadrat. Da blir det hvertfall kjekt å være der! :) Vogna vår er ganske gammel (fra 1986) så vi skal å se på en litt nyere vogn fra 1995 i løpet av uka. Vi trives med campingliv, blir nok å være der litt neste sommer hvertfall. Men går fint an på høsten og vinteren også! Vi har plagdes litt med varmen i vogna, men tror det e fiksa no.
Gratulerer Pia! Liam e veldig fint navn! Ikke rart at magen va stor nei, hehe. Godt at han er ute og at det gikk bra med deg da. Synd at du revnet litt stygt. Håper du kommer deg fort så vi kan treffes med guttan våres! Klem!
Gratulerer så mye til Elise og Pia fra meg og!! Og stå på Pusi, det blir din tur;) Forstår godt hvis du blir enda mer utålmodig når så mange har født..
Godt å høre at mammaen i Kvaløyvågen er "back in business"! Og at jenta er bedre.
Da høres det jo ut som flassing er ganske vanlig.. da gidder jeg ikke å bekymre meg for det;)
Gratulerer med Liam, Pia! Stor gutt, ja. Må føles utrolig deilig å endelig være i mål. :) Og gratulerer til de andre som nylig har fått, tror ikke jeg vet hvem dere er.
Randi
ja blir veldi utålmodi når alle får, men så har jo dem hatt termin før mæ åsså, så e jo bare rett å rimeli at dem får før mæ:) sånn d ska være så:) mi ti kommer,den åsså:)
har no hatt kynnera nesten hele tia sia igår kvell så, nåkka skjer jo:)
Æ stikk av og til innom barn i magen og særlig no siden det bynne å nærme seg termin som e på lørdag. Æ har ikke vært på treff men har veldig lyst. Bor i Malangen, så det e litt langt å kjøre.
Æ bynne å bli ganske lei no, men har heldigvis ikke ont nån plassa så det går jo greit. E litt engstelig for ikke å rekke sykehuset når fødselen starter. Da æ fikk nr 2 så tok det bare 4,5 timer... Bare håper på at det ikke skjer om natta så vi må kjøre rundt vollan. Det kan bli en lang tur.
Novva - vi e jo to her som har campingvogn i Malangen, så kanskje vi kan treffes en gang?! :)
Pia og Elise - e dåkk på sykehuset enda på onsdag? Vi skal dit kl. 13 på barselavdelingen for å ta en gulsott-test på Noa-Nikolai. Han e fortsatt mørk i huden og gul på øyan så greit å sjekke. Vært artig å møte dåkker om dåkk e der og e i form te det! =)
Det hadde vært koselig å treffe dokker som har campingvogn i Malangen. Æ bor på Mortenhals så det e ikke så langt unna Mestervik. Ser at dokker va i helga der, så det blir vel en stund til neste gang. Har dere begge født?
Heisann Novva! Jeg er en av de som har campingvogn i Malangen. Vi fikk en jente 21. juni. Tone, som også har campingvogn i Meistervik, fikk en gutt noen dager før meg. Vet ikke når vi skal neste gang i campingvogna, kanskje neste helg... Siden vi ikke skal på noen ferietur i år blir vi kanskje å ta oss noen turer i vogna i løpet av sommeren.
Mange gratulasjoner til Pia og Elise! Vi har jo nesten like store gutter Pia :-) Håper du kommer deg fort etter syinga. Ikke noe gøy det der..
Nå er vi hjemme og godt er det! Nyydelig å komme hjem til sitt eget. Har kosa masse med Johanne som syntes det var godt å få mamma hjem igjen. Oskar har sovet stort sett helt siden vi kom hjem. Han har bare spist litt innimellom. Jeg ser ut som om jeg har lagt inn litt for mye silikon, har skikkelig spreng. Men satser på at gutten ordnder opp i løpet av natta.
Hadde et veldig fint opphold på barsel, rolig og avslappende. Gunnbjørg var på vakt i hele helga, så vi fikk kjempefin oppfølging av henne.
I mårra skal jeg til frisøren med J, så da får Oskar følge med. Blir spennende å se hva han synes om det!
Ååååh.. spennende å lese på tråden igjen=)
Gratulerer så mye til Pia og Elise.. Morsomt at nurkene deres kom på samme dag! Blir morsomt å se dere alle, med følge;)
Føler med deg Pia, som har revnet en del. Selv ble jeg klippet og kjenner det godt i stingene, ja. Regner med jeg må ha det slik en god stund?! Noen som vil utveksle erfaringer hva angår når ømheten avtok eller gikk helt bort?
KariAnne: Trivelig å møte på deg i gangen. Skal si vi med termin nært fødet nært også =) Aline har brukt bodyene vi fikk av deg, så tusen takk enda en gang=) Greit med mange skift, det skal være sikkert og visst=)
Møtte Gunnbjørg i gangen på barsel. Hun har jo vært min jordmor i svangerskapet. Trivelig å møte på henne=)
Anette: Skjønner deg godt. Må være herlig å kunne ta mer del i Sigurd nå når formen er bedre=) Gleder meg faktisk til jeg også kan ta del i huslige sysler mer enn jeg gjør nå..
Vi kom hjem idag vi=) Herlig å ha lillesnupp hjemme. Skal bli godt å sove sammen med sambo igjen. Kjedelig å være på sykehuset=) Aline har badet for første gang i dag, og likte det veldig godt=) ellers, så sover hun mye, noe hun IKKE gjorde på sykehuset. Som å ha en helt anna unge nå, ja=)
Jeg merker at jeg nå er klar, har termin om 13 dager, men babyen er velkommen litt før:) Det er ingenting som tyder på at babyen har tenkt å komme ennå, så jeg får bare vente. Er det mange igjen her inne som har termin i juli?
Elin: Ja, jeg venter fortsatt og det kommer jeg vel til å gjøre ei god stund tror jeg. Har termin 19. juli, altså to dager før deg, men du slår meg sikkert - det har jo vist seg før at jeg er litt treg når det gjelder fødsler.. ;)
Tror det er ei til her som har termin samme dato som jeg.
Hadde forresten tenkt meg på treff på Jekta i dag, men orket ikke. Har ungen hjemme denne uka (hun er 1 år og 9 mnd.), så da har jeg hendene fulle. Å ta henne med på kafé blir litt slitsomt, for hun sitter ikke stille så lenge av gangen! Dessuten ble det så fint vær at vi koste oss i hagen i stedet. :)
AS: Ja va sikkert godt å komme heim! :-) Hehe syns også d va godt å sove me samboern min, etter at æ kom fra syehuset! Også e jo ikje de sengene dær av den beste sorten heller! *ler*
Nån som veit hær, tar d lang tid før livmora trekke sæ sammen igjæn?
Længe e d vanlig å ha litt ondt i magen?
Æ va på treff idag, va koselig :) Fem babya og cikra like mange gravide tror æ! Huff, hadde en kjempeekkel opplevelse på butikken etterpå. Skulle handle endel ting og satte kurven oppå vogna. Skulle ikke gjort det, for den tippa! Ser ut som det gikk bra med lille Noa-Nikolai som var oppi heldigvis, han ramla helt nederst i vogna når den sto på høykant, hadde heldigvis kneppet igjen kanten oppe... Han sov no bare videre og virke helt normal etterpå heldigvis!
Så æ bli ikke å sett handlekurven oppå vogna nåkka mer! Kan vær tips te dåkk andre også.Æ synes det va så praktisk, men det va ikke nå lurt siden det ble så tungt frempå vogna.
Gratulerer så mye Elise og Pia!
Endelig var det dokkers tur :) Og Pia det var en stor gutt du har fått
Håper det går bra med deg! Gleder meg til vi sees
Jeg kom meg ikke på treff i dag siden jeg hadde avtalt besøk på jobb
De har ventet på oss, så vi måtte dit i dag
Det var veldig trivelig :)
Ellers går det fint med oss
Pappa er begynt på jobb igjen, så nå er det bare oss hjemme om dagene. Men det går fint!
Endelig kom snuppa mi =)
Siri skal hun hete, og hun var 4100g og 51 lang! Stor jente=)
Fødselen gikk vell så å si etter boka.. Jeg 'ville' ikke mer omtrent der man vanligvis ikke vil mer ;-)
Pia, du slo oss på målstreken ja ;-)
Du var nok ferdig før jeg kom på føden. Kom inn der og ble lagt til registrering i halv 10 tiden på søndags kvelden. Da hadde riene begynt å ta seg skikkelig opp. Jeg hadde 4 cm og fikk føde rom =)
Så ble det vondere og vondere og så kom nå til slutt snuppa!
Måtte klippes, og de bruke 1,5 timer på å lappe meg sammen.
Så etter Pia på føden, for jeg regna med det var dit skulle og siden vi ikke hadde hørt fra deg her ;-) Men fant ingen Pia...
Nå har vi reist hjem, og det var deilig! Blir ikke helt det samme å ligge på sykehuset... Skal tilbake til kontroll på fredagen...
Og hjemme går det i hundre, med baby og storesøster =)
Hey alle! Så arti at dokk som nettopp har født e kommet hjem å at det føles bra!
Gratulere igjen te alle dokker!
Uff ja Tone, æ fikk så vondt a dæ når vi dro.. Det så fælt ut, men utrolig godt at du hadde knept på det over dekslet te vogna.. Æ visste at den kunne tippe sia Sigurd har "demonstrert" det te oss me tom vogn (heldigvis..) men tenkt jo ikke på å si det... Godt det gikk bra iallefall!!!
Va utrolig godt å kom på treff i dag å møt litt andre menneska enn gubben, så æ glede mæ allerede te neste!! Å va helt rart å sitt å snakk me damer som fortsatt har mage!!!! Hehehe!! Sånn e det altså å være på andre sia.. :-) Å koseli å se dokkers babya, bli arti etterhvert når de e våken litt mer så man kan se dem skikkelig.. Iver å Noa-Nikolai så æ jo bare i vogna i dag.. :-) Men så ut som nån flotte å søte gutta. =)
Ingrid e bedre i dag, hosta bare bittelitt i forhold te ka ho har gjort før, å vært bare det "anfallet" som ho hadde på polarkafeen me hals å luft! Hurra! De her ekle virusan e jo ikke nå særli å sku få..
No driv gubben å bannes å smell innpå vaskerommet.. Hehehe!! =) Han ska monter tørketrommelen, å det va visst ikke bare bare å få alt inn på plass.. Vaskerommet våres e i størrelse mini, så vi har nån artige systema inne der for å få plass te alt.
Neste treff da damer?? E det nån som føle for en dag å fær te pyramiden feks? Gjør nå helt anna (eller... for mæ bli det jo det sia det e såpass langt unna... =)
Koselig det høres ut, møtes på cafe med smårollingene. Jeg slenger meg gjerne med til høsten. Vi reiser hjem til harstad på ferie i morgen=) Gleder oss stort=)
Ja, det var koselig på treff idag. Jeg kommer gjerne til Pyramiden hvis det skal være treff der. Nå når mange mager er byttet ut med barnevogner får vi jo ikke plass over alt mer:) Gleder meg bare enda mer til å ha med vogn når jeg ser så mange fine babyer på treff:)
Randi: Vi får satse på å komme nogenlunde samtidig (samme uke) til føden slik at vi kommer i samme barselgruppe. De hadde vært koselig. Skjønner godt at du ikke tar med jenta di på kafe, har gutten min på 2,5 år hjemme nå, men mamma passet han når jeg var på treff for han sitter ikke rolig lenge på kafe. Knapt nok til isen er spist opp:)
Kanskje vi sees på neste treff (eller aller best; på UNN med babyer). Det er jo lov å håpe...
Flott at det gikk bra med Noa-Nicolai etter uhellet. Jeg mener å huske at jeg brukte å ha kurven på vogna, men skal ikke ha det mer i alle fall (når jeg endelig begynner med vogn å¨butikken igjen).
Ja, huff, fikk mæ en skikkelig støkk idag! Æ e jo skikkelig klønat, bestandig vært, så har frykta at sånne ting skull skje. Sklidd på trilletur når mamma va her i helga når vi skull bær ned vogna en bakke og sklidde i trappa når æ bar han også de siste trinnene idag. Men holdt han inntil meg da så det gikk også bra. Håpe æ e ferdig med ulykkan for ei stund no, kan aldri klare å tilgi mæ sjøl om det skull skje Noa-Nikolai nåkka...
Æ kan godt kom te Pyramiden også, der har æ ikke vært nåkka særlig! Kjøre jo uansett så samme kor vi møtes! =) Men kjekt med pakering rett utenfor da!