Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Mammas kropp

når kan man begynne med de forskjellige treningsformene etter fødsel??
22:12 4.07.2008
Jeg går veldig mye, hele dagene, men begynner å bli "rastløs".. når kan jeg begynne å sykle? sit ups? og andre aktiviteter for å stramme opp litt her og der? noen som vet??
Anonym
Sv: når kan man begynne med de forskjellige treningsformene etter fødsel??
22:26 4.07.2008
Du kan begynne å gå turer når du føler for det, men trening på f.eks helsestudio må du nåkk vente i 6 uker på å gjøre..
pkv5
10:01 25.07.2008
Denne logikken er ikke jeg helt med på. Om man går trilletur i kuppert terreng vil man få MYE høyere puls enn av å gå på en tredemølle på treningssenter eller løfte litt på en lett vekt. Det som er viktig er å være forsiktig og lytte til kroppen. Dette er ikke tidspunktet å ta igjen tapt trening på. Dessuten er det en liten baby som trenger mammaen sin - uansett hvor stor eller liten hun er.

Misforså meg rett. Dette var ikke et angrep på deg, men du kom med et agument som så maaaange bruker. Det er ikke nødvendigvis hard trening å sette foten inne på et treningssenter, og ikke nødvendigvis lett trening å gå trilletur.
Søtnosmamma
18:24 30.07.2008
Hvis det er HI (meg) du mener, så er jeg ikke ute etter å gå på treningssenter, men å ta opp igjen litt andre måter å bevege meg på enn å gå turer:) Hard trening har ikke vært min ting, heler det å føle at jeg får bevege hele kroppen så jeg ikke "stivner", og kanskje kommer meg tilbake til der jeg var selv om det ikke akkurat er hastverk..
Anonym
19:58 10.08.2008
Nei, det var et svar til pkv5. :)

Jeg vet akkurat hvordan det føles. Jeg var så rastløs og følte meg så slapp i fisken etter fødsel. Godt å komme igang igjen!
Søtnosmamma
20:00 3.08.2008
Spesifikk mageøvelser for de rette magemusklene bør du vente litt med, det anbefales vel oppe i 10 uker. Pga delingen av magemusklene som skjer undervegs i svangerskapet. men de skrå kan man gjerne prøve på før det. Samt stabiliseringsøvelser for mage-rygg, feks "planken"

Ellers så bør du ha noe følelse med bekkenbunnsmuskulaturen din før du begynner med hopp og løp aktiviteter. men dette tror jeg nesten du kjenner selv når/hvis du prøver på det og ikke har kontroll.

Et av de store pri- områdene for trening etter fødsel(og resten av livet....), bør være bekkenbunnstrening.

Om du er komfortabel med å sitte på sykkelen så er det ikke noe som skal hindre deg i det!!!!

Og intensitetmessig så er det heller ikke noe som sier at du ikke skal utfordre deg på det, om du selv har overskudd og lyst til det! Tren så hardt du klarer med å ha tanken om totalbelastning i bakhodet :) Noen småbarnsmammaer er dødsslitne og våkne hele natta, og da er kanskje ikke tingen å trene beinhardt. men er du opplagt og trives med hverdagene og har overskudd, både før og etter trening, så skal du bare trene. Den eneste måten å bli i bedre form på, er å utfordre kroppen din ut over det du tidligere har gjort.

Lykke til- lytt til kroppen og KOS deg med trening og det at du har lyst!!!!
månestråle32
02:28 4.08.2008
Noen kan begynne etter to uker, andre etter ti!
Snakk med lege og env en fysioterapuet-
Vet du hvordan du sjekker magen selv ?
det finnes øvelse for dette hvor du kjenner etter om magen er "grodd" sammen igjen..
M & M
Anonym
21:16 4.08.2008
Tusen takk for gode svar:-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------