Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Penger og juss

permisjon og lønn med to tette
13:20 6.07.2008
har en datter på 3 mnd og lurer på en ting: hvis jeg skulle bli gravid nå innen rimelig kort tid og jeg gjerne ikke kommer meg tilbake i jobb før neste permisjon starter/eller kun får jobbet 2 eller 3 mnd før jeg skal i permisjon igjen. hvordan blir det da med lønnen min.
vil jeg da få 80 prosent'(hvis jeg velger 1 års perm) av den lønnen jeg hadde i år(dvs da at jeg får 80 prosent av min 80 prosent permisjonslønn noe som tilsvarer 60 prosent av min ordinære lønn)
Det e rjo godt å vite hvilke økonomiske rammer som er hvis jeg skulle bli gravid før jeg hadde tenkt denne gangen. Noen erfaringer
Anonym
Sv: permisjon og lønn med to tette
01:39 27.07.2008
Nå skal jeg ikke si dette med sikkerhet, men tror det e slik at om d ikke har jobbet i 6 av de siste 10 mnd vil du få 80% av 80% lønn, Du får ikke 60% lønn, men 20% mindre enn du får nå i permisjonen. Vi har lyst på en til om ikke lenge (har en på 3 mnd) så jeg skal ha 8 mnd permisjon og han 4, slik at det går opp i opp med penger:-)
vimsan
Sv: permisjon og lønn med to tette
09:56 9.08.2008
Er en stund siden dette innlegge kom, men jeg vil svare for det.

Leste for ikke lengesiden at det lurerste var å få jobba litt i 100% mellom permisjonene. For da blir den nye permisjonslønnen regna ut i fra lønnen du får i 100% stiling og ikke utifra det du fikk under den første permisjonen.

Du får da mest penger av å jobbe litt 100% i mellom.
Maria86 - 1pp
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------