Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Keisersnittdebatten

For deg som har tatt keisersnitt.
Her kan du diskutere dine opplevelser sammen med andre. Artikkel om keisersnitt
5 keisersnitt
 10:09 7.07.2008
noen her med 5 keisersnitt?
vi driver med assistert befruktning, siden jeg tok sterilisering etter 4 mann. jeg vet det blir keisersnitt igjen.
noen med 5 keisersnitt? barna mine er nå mellom 10 og 21.
håper på 2
Sv: 5 keisersnitt
 16:20 22.07.2008
Hei... da er du utrolig flink altså! 5 Ks...du må være stolt av deg selv!Jeg har bare tatt 2 ks, men lurer på noe...spør deg,som sikkert har litt peiling.
Jeg fikk haste snitt på 1.mann...tok ks med neste pga angst fra forrige fødsel. jeg mener jeg fikk beskjed om at når jeg tar 2 snitt, vil det ikke være mulig å føde vaginalt senere. så leste jeg om ei anna som skulle føde vaginalt 3,gang etter 2 ks.
vet du noe om dette?
Lykke til=)
fjellbekk
 15:53 23.07.2008
Ikke meg du spør, men jeg fikk klar beskjed fra jordmor at alle som hadde 2 keisersnitt måtte ta keisersnitt senere. (noe med sannsynligheten for at kroppen ikke ville sette igang fødsel, revning av livmor etc). Men det kan tenkes det er ulik praksis?
Miffs
 21:36 14.09.2008
Etter to keisersnitt fikk jeg beskjed om at jeg evt måtte få nestemann med keisersnitt og at jeg kun kunne få et barn til fordi man ikke anbefalte mer enn 3 ks.
Anonym
 11:27 15.09.2008
De aller fleste sykehus/leger sier at en etter 2 ks må ta ks senere også. Dette er på grunn av at livmora kan sprekke i såret under rier. Jeg vet at noen steder kan en føde vaginalt etter 2 ks, men dette hadde jeg aldri tort å gjøre (men det er meg da..).

Anonym over her sier at det ikke anbefales mer enn 3 ks. Det stemmer ikke nødvendigvis. Dette har med hvordan de forrige er grodd sammen, om det er mye arrvev og om livmorveggen er svak. Da jeg var ikke for mitt 3. snitt nå i vår, kikket legen over forhenget og sa at det så veldig bra ut, og at jeg tålte iallefall (!!) en til, så her var det bare å sette igang! Hjelpe meg.... =)
Lillegull,2 på jorden,1 engel
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------