Spiseforstyrrelser
Evige kampen som aldri slutter?? |
23:11 11.07.2008 |
|---|---|
Hei, Jeg har vel hatt et spiseproblem siden jeg var 15 år, var litt lubben da. Sommeren 2003 gikk jeg ned 10 kg på en sommmer og siden da har jeg vært tynn. Ifjor sommer var jeg på mitt tynneste og veide 45 kg. Er 1,60 høy. Har hele tiden ligget på 53 kg. Noe som jeg trives godt med.. Men siden jul har vekten min rast oppover. Og veier nå 60 kg.. Jeg tenker mat, trening, slanking, kropp 24 timer i døgnet.. Holder på å bli sprø.. Har bynnt igjen å ta avf tabl i alle former. Dråper og tabl.. Vet at det ikke hjepler, men har gjort det hver gang jeg får dårlig samvittighet.. Og føler meg litt bedre etterpå.. Klarer ikke å kaste opp.. Noen dager går jeg uten mat og noen dager hiver jeg innpå.. Er bare så sliten av å tenke på det hele tiden.. Vil bare være kjempe tynn.. Og nå er det i gang igjen, den evige kampen om vekten... Er alenemor og bf har aldri sønnen sin.. Så kjenner at kreftene og humøret får slite noen ganger.. Siden jul har jeg stengt meg mer inne, ikke villet ha besøk av venner, føler at alle tenker, wow så hun har lagt på seg.. Huff måtte bare skrive dette.. Har aldri snakket med noen om dette.. God sommer alle sammen:)) Klem fra meg... |
|
| Anonym | |
Sv: Evige kampen som aldri slutter?? |
00:50 16.07.2008 |
|---|---|
I stede for å hive innpå en dag og sulte den neste anbefaler jeg deg og spise sunt, lite men ofte hele tiden. Jeg vet det er vanskelig, men det er bedre at du holder deg stabil på en vekt du trives i, enn at du skal bli syk igjen. Jeg vet hvordan du har det, og det er ikke lett, men for barnet ditt er det viktig at du holder deg frisk, ikke minst for din egen del også! Det å stenge venner ute er en ganske vanlig del av sf, men tror du ikke de tenker motsatt, at de er glade for at du har gått opp i vekt og ser sunn og frisk ut? Har du noen du kan snakke med? Og avf tabletter er ikke bra, det kan fucke opp alt du har i magen og føre til Stomi (les:IKKE gøy) |
|
| Anonym | |
14:41 31.07.2008 |
|---|---|
Hei! Da jeg leste innlegget ditt var det som å lese om meg selv.. Har det på nøyaktig samme måte. Var overvektig,klarte gå ned på en sunn måte,men nå siden jul har bobla sprukket totalt,og jeg bare spiser og spiser. Utslitt av å tenke på mat,slanking ect, hele dagen. Føler at jeg blir en dårlig mor fordi jeg sliter sånn med overspisingen og ikke klarer å ta kontroll igjen. Frustrert over at jeg ikke klarer å stoppe,og er helt panikkslagen for å gå opp enda mer. Det burde jo være så enkelt... Savner veldig noen å prate med. Har ingen jeg kjenner som sliter med det samme som meg, og det hjelper ikke med psykolog. Har som deg også trukket meg mer og mer tilbake fra alt og alle, klarer knapt at samboeren min holder rundt meg lenger. Blitt veldig feig,men nå manner jeg meg opp til å spørre deg om du kanskje vil ha kontakt med meg? Kanskje får vi det lettere om vi har noen å prate med som vet hvordan det er? Håper du klarer å kose deg i finværet med gutten din! |
|
| grisungen | |
21:53 31.07.2008 |
|---|---|
HEI:) Ja det vet vi begge hvor slitsomt dette livet kan være.. Hvor i landet bor du? Hadde vært veldig fint å ha noen å snakke med.. Klem til deg:) |
|
| Anonym | |
14:08 10.08.2008 |
|---|---|
Hei igjen! Tok litt tid før jeg fikk svart,vært på besøk i Karlstad hos svigers. Så da spiste jeg jo desto mer for å klare å være sosial og "mitt glade og elskverdige selv".... Bor på Billingstad utenfor Sandvika. Enn du?? Tenkte faktisk masse på deg,og hvor godt det føltes å ha "funnet" noen som sliter med det samme som meg! Mail adr min er kabenjam@broadpark.no Klem til deg! Og kos deg i det fine sommerværet... |
|
| grisungen | |
00:11 20.09.2008 |
|---|---|
Kjenner meg igjen jeg også. Var veldig "flink" med trening,mat og aktivitet en periode, men så sprakk boblen. Nå føler jeg at jeg bare legger mer og mer på meg selv om jeg spiser normalt. Det føles som at jeg må være syk for å være så slank som jeg vil. Jeg vil ikke være syk, men jeg vil ikke være tykk heller. Når jeg var "flink veide jeg 56 kilo, og nå veier jeg ihvertfall 62. Er 1.68 høy. Må vanligvis bruke large i bukser nå, og trusene må jeg ihvertfall ha i størrelse 42. Ofte er til og med de for små. Før kunne jeg bruke størrelse 38... |
|
| Anonym | |
19:50 22.09.2008 |
|---|---|
Kjenner meg igjen der ja... Føles virkelig som en evig kamp! Er så utrolig lei av den kampen. Misunner de som har en slank kropp og et normalt forhold til mat. Det må være så utrolig deilig. Mest av alt er jeg redd for å overføre mine problemer til datteren min. Senest lørdag sprakk jeg totalt og hev innpå nærmere 1 kg sjokolade. Rett og slett pinlig!! Og idag har jeg like lyst på! Blir gal snart. Hvor i landet bor du? Gammel? Barn? |
|
| grisungen | |