Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
Noen gode middager.. (Når man er alene)
07:24 18.07.2008
Hei,
Har dere noen gode råd til hva jeg kan lage når jeg skal spise alene, er ikke noe storspiser,Men setter pris på God sunn mat, som ikke tar hele dagen å lage..
Anonym
Sv: Noen gode middager.. (Når man er alene)
13:40 18.07.2008
Bak en potet i microen eller ovnen (ovnen tar litt tid, men er jo ikke noe arbeid), ha i ønsket fyll. En skje kesam eller lettrømme, hakket vårløk, mais etc. Klipp opp litt salami eller hamburgerrygg og ha på, eller prøv røkt peppermakrell ved siden av. Godt, og nesten null oppvask.

En boks hermetiske tomater, løk eller purre, samt små biter av de grønnsakene som måtte være i kjøleskapet, og urtekrydder/salt/pepper kokes et par minutter. Legg på en kyllingfilet, porsjonsstykke av laks eller torsk, legg på lokk og damp mørt. Tar ikke så mange minuttene.

Jeg spiser også middag alene ganske ofte, og håper det kommer flere forslag!

Jonajo
18:06 18.07.2008
- Pastaretter er raske, trenger ikke være mer enn pasta med f.eks pesto eller en enkel tomatsaus hvis du ikke orker noe avansert. Steker du et kyllingbryst, litt bacon e.l og kanskje litt grønnsaker blir det plutselig mer spennende også.
- Omelett
- Wok
- På dager du har god tid kan du lage gryteretter og fryse ned i porsjoner slik at du enkelt kan ta fram til dager du ikke orker å lage noe.
- Ostesmørbrød/toast
- Pitabrød med grillet kylling eller f.eks. fiskekaker fra varmdisken (og salat, grønnsaker og dressing til etter som du selv ønsker.
Lemonia
16:21 21.07.2008
*Gratenger er jo veldig godt med evnt baugetter til.

* Blomkålsuppe med baguetter

*Betasuppe med pølser,poter å gulerøtter oppi

* Pasta med en enkel pastasaus til
^Mimmi^
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------