Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ung mor

Abort? Eller??
20:40 21.07.2008
Jeg fødte ei nydelig lita jente for 6 mnder siden. Å nå er jeg gravid igjen, ca 6 uke. Jeg tenker på abort... fordi det blir veldig tett.. og jeg å barnefaren er har det ikke helt 100 % sammens fortiden... Men jeg klarer ikke tanken på abort... Er det noen her som har tatt en abort etter å ha fått unge/unger?? Hvordan gikk det etterpå?
VLJ88
Sv: Abort? Eller??
23:31 21.07.2008
Jeg skal være forsiktig med å blande meg, for dette er ikke mitt liv det dreier seg om, men jeg tror det er veldig få mennesker som angrer på de barna de har fått. Det blir selvsagt litt slitsomt i begynnelsen, men så blir barna etterhvert litt større, og da har du masse tid til å finne på noe annet. Barna blir tette og kommer til å få glede av hverandre.

... men; jeg respekterer ditt valg.

Lykke til uansett :)
linepetrine
20:26 22.07.2008
Jeg tok abort når jeg var 14.. grunnen var fordi jeg var så ung og hadde dårlig forhold til barnefaren, så vi ville ikke blitt gode foreldre ved den tiden..
da fikk jeg medisinsk abort pga jeg var så ung, da fikk jeg tabl jeg skulle svelge, etter de begynte å fungere kom det en del blod og jeg var våken under hele aborten..
Smertene kom etterhvert og jeg satt vel på do i en del timer mens alt kom ut.. fikk masse smertestillene (paraset) det kan nok sammenlignes med små rier.. etter dette ble jeg utskrevet etter 6 timer og hadde blødning i noen uker etterpå...
så klart har jeg angret på valget, og tenkt hvor gammel barnet skulle vært, men samtidig så vet jeg at jeg gjorde det rette.
du kan også ta en type abort hvor du sover hele tiden, mens de suger ut det skal skal ut:) har ikke vært borti dette, men vet det finnes og at de fleste gjør det på den måten..
Jeg vil anbefale deg og tenke grundig gjennom valget før du bestemmer deg, men kan forstå deg godt om du vil ta det vekk også..
Idag sitter jeg med samboer og barn og er 19 år og er kjempe fornøyd og overlykkelig!!
hvis jeg skal prøve og sette meg i dine sko, ville jeg kanskje ikke tatt det vekk.. når du allerede har en ifra før, så klarer du sikkert en til:) uansett om forholdet deres ikke vil holde livet ut, så får du jo økonomisk støtte til barna og deg selv..
Men hvis du tar det vekk, så vær innstilt på at du vil nok være ganske trist en periode og pass på å få hjelp av familie eller kjæreste til det andre barnet!!

lykke til..
*mamma*til*markus*
21:35 22.07.2008
jeg ville ikke tatt det bort men så ble eg gravid som 16åring å tenkte ikke tanken på abort, abort e ikke noe valg for meg men eg forstår godt de som gjøre det.. om eg skal sitte meg inn i din situasjon så tror eg egentlig det vil gå fint, neste gang vi skal ha barn vil vi ha to tette da har de mye glede av hverandre også.. det at det ikke er så bra mellom dete tro eg iche du skal tenke på, det e godt mulig det ordner seg, vist ikke vil du nok fint klare deg aleine også.. blir dumt å tenke at du tok det bort pga det ikke var helt greit mellom deg å barnfar også da.. men tenk nøye gjennom det å diskuter det gjerne med barnefar,familie og venner.. men ikke med noen du vet vil si abort er det eneste rett..
Ungmor & Emily Jeanette:D
21:31 22.07.2008
jeg har ei datter på snart 1 år og er gravid igjen! ca 2 ell 3 måndt.. har ikke sagt no til faren ennå for han vil ikke ha.. men selv om det er tett så tror jeg det går bra:) men gruer meg litt, så skjønner hvordan du har det!
miriam_linnea<3
09:01 23.07.2008
Jeg leser innlegget til mammaen til markus, og hun tok abort da hun var 14, noe som er forståelig. Da er man altfor ung til å være mor. Du er i en alder hvor du ikke er for ung, og du vil takle det. Tenk så heldig du blir som får to barn. Det er så mange ufrivillig barnløse i dagens samfunn fordi de venter for lenge, samtidig ser man at abortforekomsten er høyest blant kvinner i alderen 20-24.

Jeg tror dere vil klare dette fint, jeg. Det blir kanskje litt slitsomt i begynnelsen, men etterhvert får barna så mye glede av hverandre at de vil underholde hverandre.
linepetrine
21:46 23.07.2008
Ja, det er jo utrolig bra for barna. Når de blir så tette. Men vet ikke om jeg klarer å gå gravid et år til... me en gang :/ jeg og sambo sliter litt med forholdet fortia... har vi igrunn gjort siden graviditeten med nr 1.
Men vi prøver hele tiden for å få det til å fungere. Derfor er jeg veldig redd for å gå gravid igjen. Og jeg har ingen god jobb elr utdanning. For høyere stilling i jobben min når perm med nr 1 går ut nå, men da hadde jeg tenkt å jobbe meg oppover liksom, tviler sjefen vil gi meg den stillinga når han får vite jeg er gravid igjen. Er pengene det står ganske mye på også. Hvordan blir det med foreldrepenger da? Jeg har jo mammaperm nå. Får jeg tjent meg opp nye foreldrepenger til nr 2 nå da? ? Virker som om det er for mye negativt enn posetivt:/
VLJ88
08:49 24.07.2008
Fødeselspermisjonen din regnes inn i neste fødselsperm. Sjefen din har ingen rett til å ikke forfremme deg, men det forekommer dessverre diskriminering i arbeidslivet og det irriterer meg!

Men så lenge du har en jobb er jo det det viktigste? Så lenge du får en inntekt?

Hvis du og sambo har problemer i forholdet, kan dere sikkert få hjelp. Spør på helsestasjonen om det finnes noe tilbud for dere. Eks parterapi.
linepetrine
22:00 26.07.2008
Hvordan gaar det? (klem)
henrikke 91 m/torbjørn
03:05 5.08.2008
VLJ88:
Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, og valgte å¨beholde!
jeg å typen hadde ikke det helt 100% heller da, men jeg synes du burde snakke med typen din å bli venner å snakk om hvordan dere skal bli enige om ting, så kan du beholde barnet.
jeg er glad jeg ikke tok abort, for visst jeg hadde gjort det, tror jeg at jeg ville ha angret meg nå grundig!
Lillemor91
12:07 5.08.2008
hei hei..
jeg har ei jente på 1,5 år..og ble gravid igjen i november.
jeg valgte å ta abort, og det har faktisk ikke vært så vanskelig som jeg trodde..nå visste jeg jo at jeg ville blitt alene med to, så det gjorde valget lettere...
Monamor<3Liveliten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------