Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søskenforum

Dere med to tette.....
13:12 26.07.2008
er gravid og mildt sagt i sjokk! ikke ventet og jeg hadde helt andre planer for meg selv.... hvordan er det ¨å ha to tette? det blir 2 år mellom disse ganske nøyaktig og jeg tenker febrilsk på praktiske ting som vogn(har liten bil), stresset med to stk i hverdagen....
sukk ja. og så er jeg helt perplekst. skjønner det ikke enda og venter på en reaksjon fra meg selv på en måte.
blir hverdagen enormt mye mere slitsom?, nettene med amming... ja dere skjønner kanskje problemstillingen

trenger bare å høre fra andre hvordan det er:)
wonki
Sv: Dere med to tette.....
14:31 28.07.2008
ja, hvor skal jeg begynne...har 2 små med 15mnd mellom - har gått overraskende bra og jeg storkoser meg om dagene!
Greit nok svangerskapet var slitsomt, men en unge på 7-8mnd svangerskapskvalme og jeg var så trøtt hele tiden...men etterhvert ble dette også bedre..fikk bekkenløsning i uke 17 ca, men fikk kommet meg til fysio for å holde smertene i sjakk såpass at jeg klarte å fungere som mamma til jenta mi.

Når lillebror kom til verden ble d en ny hverdag, alt ble rutiner og jeg måtte følge disse om ikke ble alt bare surr ;)
var heldig og fikk en gutt som sov om natten og spiste kun 1gang..så jeg fikk nok søvn til at jeg klarte å fungere på dagtid. Hadde jenta i barnehage også, noe som vi alle hadde godt av - jeg og minsten koste oss sammen på dagtid med barseltreff og annet mens om ettermiddagen var d fokus på storesøster.

Nå er minsten snart 1år og skal selv begynne i barnehagen nå på fredag. Legger nesten ikke merke til at de er 2 tette lengre :)

-den verste overgangen med barn var fra 0 til 1, fra 1 til 2 er d ikke så mye annet enn at rutiner trengs og at ting tar gjerne litt lengre tid (som d å komme seg ut døra med 2stk kan ta laaaaangt tid)
~Rosinbolla~
12:45 29.07.2008
To tette?
24 mnd i mellom er ikke veldig tett men ganske vanlig og optimalt.
Her har jo søskenene virkelig mulighet til å få GLEDE av hverandre!
De tre første mnd er tøffe, men etter det - du hvilken herlig lykke!
Vi har 1 år og 10 mnd i mellom.
Trodde det skulle bli tøft, men jeg synes det faktisk er bedre og mindre slitsomt å være tobarnsmor - enn førstegangsmor :-))

Lykke lykke til og GLED deg!
Fugl Phøniks
17:23 29.07.2008
Jeg har 8 barn og fem av de sju mellomrommene mellom barna er under 2 år(de to andre mellomrommene er ca 2 år og 5 mnd og 2 år og 8 mnd) og alle barna er planlagt. Da sier det vel seg selv at det ikke er så enormt slitsomt med den avstanden. ;-)
oktaviastar
13:34 28.08.2008
Det komer til å gå kjempe bra.. det er faktisk helt normalt å ha 2 år i mellom.. jeg har1 år i mellom mine.. Og nå er mine blitt 2 og 3 år(snart). De leker så godt i lag og har alltid leke kamerat med seg. ho miste blir dradd opp på han eldstes nivå og leker godt i lag med han. Når vi er på ferie er vi ikke avhengie av andre barn til å leke med men klarer oss helt fint selv.. Ungene stråler av glede for å se hverandre etter en dag i fra hverandre og koser og er gode med hverandre. det som jeg syns var tungt var å være gravid men svangerskap nr 2 er jo ofte litt værre en nr 1 uansett.. LYKKE TIL!! (vi planlegger nr 3 vi.. så vi har ikke tatt skrekken..)
Anonym
10:03 11.10.2008
.
2tette=smil&svette
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------