Treffstedet for deg som har født i denne måneden og som vil utveksle erfaringer og undringer med andre i samme situasjon.
Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
går det an å gi smaks prøver med yoghurt til baby på 8 mnd
09:22 29.07.2008
hei
bare lurer jeg. vi sitter å spiser frokost og så gir store søstra mini noene skjeer med yoghurt , går det an nå eller bør en vente til dem er 1 år.???????????
hva gjør dere??
Anonym
Sv: går det an å gi smaks prøver med yoghurt til baby på 8 mnd
10:13 29.07.2008
smaksprøver går iallefall greit.
mener å huske at hs sa at vi kunne begynne med yoghurt nå..
iallefall "barneyoghurt"
mener å huske å ha sett et barnematglass med frukt og yoghurt, så det skal vell bare være å gi!
men krever sikkert litt tilvenning, itilfelle reaksjoner!
line_n & sara
11:15 29.07.2008
Jeg har soekt litt paa internett angaaende dette litt tidligere, og virker som det er litt delte meninger angaaende dette. Jeg tok sjansen, og har begynt aa gi litt yoghurt til min baby. Jeg gir yoghurt naturell, siden den er uten sukker, og blander det med litt most banan og/eller avocado. Han liker det veldig godt, og har ikke faatt noen reaksjoner paa det.
Anonym
23:27 4.08.2008
Snakket med helsesøster angående dette, hun sa jeg helst skulle vente til jenta mi var 10 måneder og melkeprodukter til hun var 1 år. Tarmen kunne ikke førdøye dette riktig enda! :)
nellas&prinsessa :)
09:45 7.08.2008
snakka med en helsesøster på helsestasjonen, spurte om yoghurt (hun mente at det gikk bra å gi) cottage cheese var også greit, ikke creme fraithe, og heller ikke rød fisk (??)
line_n & sara
22:32 9.08.2008
Jada. De sier jo at man kan gi yoghurt fra 10 måneders alder, men jeg kan ikke se at det skulle være et problem fra nå av, hvis ikke ungen er spesielt allergisk av seg på andre vis. Helena får et halvt beger yoghurt i ny og ne (blir 9 måneder om 2 dager) og har tålt det helt fint :-)
Baby s'il vous plâit
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem