Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Snart 2 uker uten avføring...
14:56 19.08.2008
Jenta mi har nå ikke hatt avføring på snart 2 uker, før hadde hun det hver dag. Vet at det er vanlig at de kun har avføring en gang i uken, men syns det virker lenge når det nærmer seg 2 uker. Hun promper nesten hele tiden og de lukter ikke akkurat godt, syns også hun er litt mer grinete for tiden. Noen som har opplevd dette?
Anonym
Sv: Snart 2 uker uten avføring...
18:02 19.08.2008
Her har vi 8-dagers sykluser... hver 8 dag kommer det et less...og han er veldig grinete samme dag. Anbefaler sol og måne massasje av magen. har også lært litt refleksologi...
lizzieliz
21:56 19.08.2008
Sier det kan gå 10 dager hvis du fullammer, skal ha avfv oftere ved mme....
Jeg ville nok satt igang tiltak hvis det gikk over 10 dager med mm..
-sviskesaft/jucie, kan blandes med vann
-Maltekstrakt i mm eller mme.
Hvis du ammer er det viktig at du spiser mye fiber, grovt brød etc også er det veldig bra å drikke biola..
Kan også prøve å stimulere rundt endetarmsåpåningen ved å bruke en q-tips å stryke forsiktig rundt..
noen tips...
Hadde kontaktet hs hvis det vedvarer...
Anonym
09:39 20.08.2008
Ikke noe du trenger å bekymre deg for! Jenta vår har på det lengste hatt 15 dager mellom! Sist nå hadde hun 12! Har ligget mellom 8-15 dager mellom avføring de siste mnd. Hun pleier å bli litt sutrete og fise endel en dag eller to før avføringen kommer. Så jeg syns det høres ut som om det snart er noe på gang =)
Er ikke uvanlig at det kan gå opp til 2 uker når de bare får morsmelk! De blir ikke forstoppet når de får kun det!
PS: Jepp, fisene stinker noe vanvittig! Verre enn bæsjebleiene syns jeg =)
hehe
Baby?Jatakk!Kom 12.mai=)
11:05 20.08.2008
Stemmer det. De kom i går kveld. Og det var tydeligvis godt å få ut for etterpå var det gode humøret tilbake igjen :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem