Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
stemmer det at man ikke kan flytte etter den nye barneloven??
13:48 23.06.2009
når trer denne i kraft? hva går den ut på?
Anonym
Sv: stemmer det at man ikke kan flytte etter den nye barneloven??
14:08 23.06.2009
Det jeg har forstått, er at en kan flytte, men må melde fra til den andre av foreldrene 6 uker før.
Anonym
15:42 23.06.2009
Seks ukers varslingsplikt er et lovforslag, det er ikke gjeldende lov.
Anonym
14:28 23.06.2009
Du kan selvfølgelig flytte. Om noen har påstått noe annet til deg, så får du bare be dem dokumentere det. Da blir det sikkert stille ;o)
Anonym
16:02 23.06.2009
http://www.advokat-hoimyr.no/index.php?side=artikkel&id=3
Anonym
22:53 23.06.2009
Du refererer til høringen NOU 2008:9. Når alle uttalelser er samlet inn utarbeider regjeringen et lovforslag som siden skal vedtas. I lovforslaget er mye av det som ble omtalt i NOUen utelatt. Det som er nytt er at legaldefinisjonen på vanlig samvær utvides, retten kan i helt spesielle tilfeller dersom det er best for barnet, dømme delt bosted og som nevnt ovenfor, det er 6 ukers varslingsplikt ved flytting både for bostedsforelder og samværsforelder.

Les mer her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/pressesenter/pressemeldinger/2009/endringer-i -barneloven-skal-bidra-til-at.html?id=567895
Anonym
23:31 23.06.2009
"Sommerferiesamværet utvides fra to til tre uker."

Hva mener de med dette? De fleste som er i arbeid, har jo bare fire uker sommerferie. Om samværsforelder skal beslag legge tre av disse fire ukene, gis det jo lite anledning til bostedsforelderen å reise bort med barnet i sommerferien sin. De kan umulig mene det jeg tror de mener. Gjør de det?
Anonym
23:42 23.06.2009
Nå har jo barnet i skolealder 8 ukers sommerferie da, så regnestykket blir vel da:
- Far 3 uker
- Mor 5 uker
Anonym
23:44 23.06.2009
Og poenget er vel også at du jobber når far og barnet har ferie, og ikke tar ut egen ferie akkurat da ;)?
Anonym
23:47 23.06.2009
Såfremt man kan velge selv når man vil ha ferie, så fungerer sikkert det.
Anonym
14:41 24.06.2009
Husk at de tre ukene med sommerferie til samværsforeldren kommer i tillegg til vanlig samvær. Her har far 3 uker og det vil si at sommeren er 50/50 for oss. Jeg syns det er mye. Men sånn er det nå bare.
Anonym
14:57 24.06.2009
Jeg forsto det nesten som om utvidelsen til 3uker skulle iberegne høst/vinterferie også jeg. Sånn at man fortsatt har 2uker sammenhengene på sommeren, også skal man ha 1uke enten høst eller vinterferie.
Synes det som sto var kjempeforvirrende.Noen som vet hva de egentlig mener???
anonym jeg
18:41 24.06.2009
Nå står det sommerferiesamværet, så da sier det seg selv egentlig....:)
Anonym
20:59 24.06.2009
Sto litt klarere definert når jeg gikk inn på den linken som sto litt lenger oppe her ja :)
Der hvor jeg leste det først sto det nemlig "I tillegg utvides sommerferien til tre uker og høstferien og vinterferien tas også med i denne definisjonen."
anonym jeg
10:58 25.06.2009
Dette er altså bare et forslag, ikke noe som er vedtatt enda?

Kan noen forklare meg inn med teskje hvordan det evt da vil bli?

sommer, høst, jule, vinterferie? ++++
Anonym
16:17 25.06.2009
Men kjære deg, det er da ingen som sier at dere må ta ut ferie samtidig? Ungene kan da være borte fra barnehage og ikke minst SFO i et par måneder, om så...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------