Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
Noen flere som aldri har avlastning?
22:35 23.06.2009
Kjenner jeg har lyst på et liv av og til. har en datter på 3 med en pappa som ikke ønsker å være involvert.. jeg har heller ikke familie her og familien min er så spredt at det er uansett best å bo her pga jobb. Jeg jobber 100% og har så langt ikke hatt barnefri en eneste kveld siden hun kom til verden...

kjenner jeg har behov for å pleie vennskap (har ingen venner igjen nå ettersom jeg aldri har mulighet å være med på noe).. eller bare å trene... jeg trente mye før, men når vi kommer hjem fra jobb/barnehage er klokken 16.30 og når vi har spist middag er det leggetid og ikke mulighet til å dra noen steder (har ikke bil og offentlig transport tar tiid).

jeg vet at det er slike steder man kan slå seg sammen med andre foreldre for å avlaste hverandre, men med full jobb har jeg ikke overskudd til å passe andres barn..

huff dette ble et syteinnlegg... men det må vel være flere som har det som meg?
Anonym
Sv: Noen flere som aldri har avlastning?
23:35 23.06.2009
Nå har jeg samboer, men jeg har hatt det sånn som deg. Det er jammen ikke lett.

Barnevernet tilbyr jo avlastningshjem til dem som trenger det. Kanskje dette er et tilbud som du burde undersøke nærmere? Du er slett ikke alene om å ha det behovet. Det er mange gode foreldre som søker barnevernets hjelp, nettopp fordi de er gode foreldre.
Anonym
23:42 23.06.2009
Jeg hadde det slik som deg før. Lite til ingen avlastning, eller bare et barn borte av gangen. Har heldigvis foreldrene mine i nærheten, men det blir ikke ofte, for de har helseproblemer.

Så jeg gikk til barnevernet og ba om hjelp til litt avlastning. Nå har jeg ei helg i måneden som er "bare min";)
Anonym
14:53 24.06.2009
Hvor bor du? Har litt det samme problemet, kanskje det er noen i nærheten i samme situasjon som vil bytte barnepass?
Anonym
21:47 24.06.2009
Uff, jeg vet hvordan du har det!
Har samboer men...... han jobber mye vekke fra hjemmet.
Har da en svigemor som lover gull og grønne skoger men med en gang jeg spør om hun kan passe småen en helg så får jeg til svar at "jeg hadde no tenkt å slappe av denne helgen" !!!!!
Er høygravid og kjenner det hadde vært godt med litt alenetid før den lille kommer og.
Jeg har måttet takke pent nei til alle invitasjoner pga dette. Får jo ikke være med på noe som helst ! Kjenner hormonene koker no :)
Moren min er syk og hadde self brukt henne da for alt det er verd. Må ha litt kondis for å løpe etter en 2 åring en hel dag :)

Åhh, det var godt å blåse ut.
Anonym
22:08 24.06.2009
du er nok ikke alene nei.. har det akkurat på samme måten! til tross for at mine foreldre bor rett i nærheten.. så er det så mye om og men om de skal passe han! krabaten her er også 3år. som du sier så savner jeg det å kunne gå og trene.. eller bare ta sol en halvtime! eller handle på egenhånd..
men hvor bor du hen da? kanskje det er noen av oss som kunne "samarbeidet"??
Anonym
10:50 25.06.2009
Jeg var Anonym 14.53, bor i Oslo, er gjerne med på å bytte barnepass jeg, en helg i mnd eller noe.
Leeloo76
10:51 25.06.2009
Jeg forstår deg også veldig godt..klart du har behov for littegrann alenetid innimellom, det er bare menneskelig!

Jeg flytta nermere barnefar og hans familie, men har ikke fått en eneste tlf om ønske om å se lillgutt mer enn di 2 nettene i mnd+ et par timer hver onsdag, så ikke alltid det er bedre å ha noen nerme tydeligvis..

KatrineOg<3LukasDominik:)<3
13:50 25.06.2009
jeg er den anonyme 22:08
bor på lørenskog og kanskje det er noe å tenke på... vi har alle behov for litt alenetid!! det gjør oss faktisk som bedre mammaer!!
gullgutten_min!
19:10 26.06.2009
Og jeg er alene med tre små, og en BF som aldri er tilstede. Jeg har ikke hatt en frihelg på 5 år!!! Slå den!!

Men vet du hva, det går faktisk helt fint. Du må bare legge opp ting litt annerledes. Du kan invitere venner hjem til deg, eller overnatte med barnet hos venner av deg. Skaffe barnevakt for en kveld, ta ungen med på trening osv.
~Interiør-Dama~
20:36 26.06.2009
Hva med å finne noen i bhg til datteren din som du kan bytte på med å passe/få pass? Det er sikkert flere aleneforeldre eller par som har familie langt vekk som også sårt trenger en barnevakt. Hvis du vet at du får barnefri senere så klarer du ha to barn en kveld, jeg opplever i alle fall at min datter er mindre masete og klengete på meg når hun har noen å leke med. ;-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------