Ads
Søk i:
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Aleneforeldredebatten

I dette forumet skal vi som er eller skal bli aleneforeldre hjelpe og støtte hverandre! Før du skriver innlegg husk: Respekter andre som du vil at de skal respektere deg :-)
Forum regler
mister man alt når man flytter inn med ny kjæreste?
23:08 24.06.2009
har os osv nå
Anonym
Sv: mister man alt når man flytter inn med ny kjæreste?
23:29 24.06.2009
Nei, du beholder de i 12 måneder, om dere ikke gifter dere eller får et barn før de 12 månedene er gått. Dvs om det ikke er far til ditt barn du flytter sammen med. Da mister du alt fra dag en.
Anonym
23:35 24.06.2009
men etter ett år, mister jeg alt da?
Anonym
23:40 24.06.2009
Nei, du beholder jo en barnetrygd og bidraget fra barnefar. Ellers mister du alt. Mulig du beholder skatteklasse 2, men det er jeg ikke helt sikker på.
Anonym
08:33 25.06.2009
da går faktisk bidraget mitt opp fra 2000 til 3500, fordi barnehageutgiftene øker så mye.

så barnefar taper på at jeg får kjæreste
Anonym
10:51 25.06.2009
kan du forklare den der? skjønte ikke den. Stiger barnehageutgiftene fordi du får kjæreste?

Hvordan finner du ut at bidraget fra far skal stige fra 2000 til 3500?
Anonym
11:24 25.06.2009
Når en mister stønad til barnepass(som blir tatt hensyn til at du evt har i utregning av bidraget), så stiger jo dine reelle utgifter for dette.
Anonym
22:41 28.06.2009
Du beholder skatteklasse 2 (om dere ikke gifter dere), og selvsagt bidraget. Om det føles urettferdig å miste stønadene, så får som regel bidragsyter økt bidragsevne dersom denne får ny samboer, så det er ikke bare mottakeren som "taper" på å få seg samboer.
Jeg innrømmer gjerne at jeg syntes det med økt bidragsevne var urettferdig, før jeg forsto at mottaker også mister stønad når han/hun får samboer (jeg har vært samboer med bidragsyter i mange år...)
junijente fikk julijente
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterp)

------- Annonser -------